يك عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با تاكيد بر اين‌كه مجلس نهم داراي تنوع فكري اصولگرايي بسيار زيادي خواهد بود، گفت: بر اين اساس در انتخابات آينده اصلاح‌طلبان موقعيتي براي ابراز وجود ندارند، و در عين حال به نظر نمي‌رسد كه جبهه پايداري به سمت جبهه متحد براي وحدت و ارائه ليست مشترك برگردد.

اسدالله بادامچيان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اين پيش‌بيني كه مجلس نهم از عناصر پرسابقه و خوش‌سابقه تشكيل خواهد شد، گفت: در اين مجلس كساني كه در طول 33 سال بعد از انقلاب نشان داده‌اند كه اهل خلاف اخلاقي، سياسي و مالي نيستند و مردم مي‌توانند با اطمينان به آنها امانت مجلس را به آنها بسپارند، حضور پيدا خواهند كرد.

وي هم‌چنين با تاكيد بر اين‌كه اكثريت مجلس نهم اصولگراست، در مورد پيش‌بيني‌اش از تركيب مجلس نهم گفت: اين مجلس با اكثريت اصولگرا داراي اقليتي از منفرد و مستقل‌ها، اقليتي از اصلاح‌طلبان و هم‌چنين بخشي از كساني كه به تعبير خودشان اصولگرا هستند تشكيل خواهد شد.

اين نماينده اصولگراي مجلس هشتم ادامه داد: مردم با تجربه‌اي كه در اين چند سال آموخته‌اند، براي انتخاب كانديداهاي خود عناصر افراطي را قبول نداشته و عناصر معتدل با دارا بودن مباني ارزشي را قبول دارند. آنها بيشتر به دنبال نمايندگاني هستند كه بتوانند در مجلس با حل دعواهاي داخلي مشكلات اقتصادي‌شان را رفع كنند و با همه‌ي نيروهاي علاقه‌مند به نظام در تعامل جمعي كار كنند. مطمئنا بر اساس برآيند فكري مردم، مجلس نهم با اين تركيب تشكيل خواهد شد.

بادامچيان با اين پيش‌بيني كه اصلاح‌طلبان موقعيتي براي حضور در عرصه انتخابات ندارند، گفت: با يك تحليل سياسي به وضوح مي‌توان اين موضوع را دريافت كه اصلاح‌طلبان با سابقه دولت اصلاحات و مجلس ششم سابقه روشني در كارنامه‌شان ندارند.

وي افزود: از سوي ديگر آنها چهره قوي براي حضور در انتخابات نداشته و هم‌چنين به دليل نداشتن سابقه خوب، سابقه بدي در مورد مساله ارتباط با فتنه 88 دارند كه بر اين اساس به نظر بنده در اين دوره مردم اقبالي نسبت به اصلاح‌طلبان نخواهند داشت كه اين موضوع به وضوح نشان مي‌دهد كه تعداد اصلاح‌طلبان در مجلس نهم نسبت به مجلس هشتم كمتر خواهد شد.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هم‌چنين در مورد سرانجام پيوستن جبهه پايداري به جبهه متحد اصولگرايي گفت: به نظر نمي‌رسد كه جبهه پايداري به جبهه متحد بپيوندد كه اين موضوع معضلي را براي جبهه متحد به وجود نمي‌آورد؛ چرا كه عمده جامعه مردمي متديني هستند كه سخنان آيت‌الله مهدوي كني و آيت‌الله يزدي را به گوش جان مي‌شنوند.

بادامچيان افزود: بر اين اساس مي‌توان اين‌گونه پيش‌بيني كرد كه اكثريت مجلس از اصولگراياني تشكيل خواهد شد كه با جبهه متحد اصولگرايي و جامعتين هستند.

وي در عين حال با تاكيد بر اين‌كه كانديداهايي كه در چارچوب نظام فعاليت نكرده، جايگاهي در مجلس ندارند، گفت: البته به دليل آن‌كه مجلس عصاره ملت است تمامي طيف‌ها يعني شيعه، سني، اقليت‌هاي ديني، افكار تند، افراطي و عادي در مجلس حضور خواهند داشت.

اين عضو حزب موتلفه اسلامي با بيان اين‌كه مجلس نهم نسبت به مجلس هشتم از كانديداهايي با تنوع فكري متنوع‌تري تشكيل خواهد شد، گفت: مجلس آينده نه تنها از مجلس فعلي عقب‌تر نيست، بلكه مجلسي قوي‌تر، پركارتر و با جبهه‌هاي برجسته‌تر و با تنوع فكري اصولگرايي بيشتر خواهد بود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس