کد خبر 931846
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
کشتی

چهره شاخص وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آمریکا در نخستین مبارزه خود در جام یاریگین روسیه برابر حریف روس خود شکست خورد و حذف شد.

به گزارش مشرق، در جریان رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام ایوان یاریگین در کراسنویارسک روسیه، چهره‌های شاخص همچون کایل اسنایدر آمریکایی و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در همان دور نخست مقابل حریف نه چندان مطرح خود از روسیه شکست خورد و حذف شد و ماگومد قربان‌علی‌اف روس هم به گروه بازنده‌های وزن ۷۴ کیلوگرم رفت.

بیشتر بخوانید:

کری‌خوانی کشتی‌گیر آمریکایی برای حسن یزدانی +عکس

مهمترین نتایج بدست آمده در این جام به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم توماس گیلمان نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۷ از آمریکا در دور نخست آلکسی بلانکو از کوبا را ۱۰ بر صفر برد اما در دومین مبارزه مقابل عباس گاژی ماگمدوف از روسیه با نتیجه ۱۲ بر ۶ شکست خورد و به شانس مجدد رفت. وی در این مرحله نیز با شکست ۹ بر صفر احمت پکر از ترکیه به رده‌بندی رفت و در این مرحله با شکست ۱۴ بر ۸ بخبایار اردنبات از مغولستان و دارنده مدال‌های برنز جهان و طلای آسیا و بازی‌های آسیایی از مغولستان به مدال برنز رسید. اردنبات نیز در نیمه نهایی برابر عباس گاژی ماگمدوف روس با نتیجه ۵ بر ۵ شکست خورده بود.

در این وزن گاژی ماگمدوف و مسلم سعدالله‌یف هر دو از روسیه راهی فینال شدند که سعدالله‌یف با برتری ۴ بر ۴ به مدال طلا رسید.

در وزن ۶۱ کیلوگرم جوزف کالن دارنده مدال برنز جهان ابتدا کلارک دیگر هموطن خود را ۱۰ بر صفر برد اما در دومین مبارزه مقابل مقابل ادوارد گریگوریف از روسیه ۱۰ بر یک شکست خورد و حذف شد. در این وزن رسول ادریس‌اف از روسیه با برتری ۷ بر صفر مقابل نیکولای اوخلوبکوف از رومانی قهرمان شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم احمد چاکایف دارنده ۲ مدال برنز جهان و ناچین کولار هر دو از روسیه راهی دیدار فینال شده‌اند.

در وزن ۷۰ کیلوگرم گانزوریگ دارنده ۲ برنز جهان از مغولستان در فینال برابر رسول ماگمدوف روس و دارنده مدال‌های طلای جهان در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ با نتیجه سنگین ۱۰ بر صفر شکست خورد. در این وزن جیمز گرین آمریکایی و دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان پس از کسب یک پیروزی در دور دوم مقابل دیوید بائف از روسیه با نتیجه سنگین ۱۰ بر ۲ شکست خورد و حذف شد. انخبایار مغول و ژامالوف روس نیز به مدال برنز رسیدند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یاکوب گور ترک و زائوربک سیداکوف روس و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۸ راهی دیدار فینال شده اند. ماگومد قربان علی‌اف روس و دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان برای نخستین بار در این تورنمنت در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی گرفت، وی ابتدا حریف مغول خود را ۸ بر ۵ برد اما در دومین مبارزه مقابل یاکوپ گور دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان با نتیجه ۱۲ بر ۴ شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که فقط ۶ کشتی‌گیر حضور داشتند، احمد گاژی ماگمدوف دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۸ و ماگومد رمضان‌اف هر دو از روسیه به فینال رسیدند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم دارن کوروگلیف روس و نفر پنجم جهان ۲۰۱۸ و فاتح اردین نایب قهرمان جهان ۲۰۱۸ از ترکیه به فینال رسیدند. ولادیسلاو والیف نفر سوم جهان ۲۰۱۷ از روسیه نیز با شکست مقابل فاتح اردین ترک به رده‌بندی رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم فقط ۵ کشتی‌گیر حضور داشتند که دیدارها بصورت دوره‌ای برگزار می‌شود تا چهره نفرات برتر مشخص شود.

اما در وزن ۹۷ کیلوگرم کایل اسنایدر دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا که در دیدار فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ مجارستان در ثانیه‌های ابتدایی برابر عبدالرشید سعدالله‌یف روس ضربه شده بود، در این رقابت‌ها نیز نمایش دور از انتظاری داشت و در همان دور نخست مقابل رسول ماگومدوف نفر پنجم امیدهای جهان در سال ۲۰۱۷ با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن الکساندر هوشتین و شامیل موسایف برای کسب مدال طلا به روی تشک می‌روند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم طاها آکگول دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از ترکیه و آنزور خزریف از روسیه راهی فینال شدند. ژی دنگ از چین با شکست ۱۰ بر صفر مقابل آکگول به رده‌بندی رفت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس