کد خبر 931635
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰

به گزارش مشرق، صفحه ریحانه سایت KHAMENEI.IR در اینستاگرام نوشت:

مشکلات اقتصادی و راه‌کارهایی برای مدیریت فضای روانی خانه

رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم در دی‌ماه گذشته فرمودند: «ما به توفیق الهی از مسائل مربوط به تحریم و مشکلات عبور میکنیم؛ البته مشکلاتی به‌ وجود می‌آورد، اما این مشکلات مال اول کار است؛ اگر دولت و ملت مقاومت کنند، هوشیاری به خرج بدهند، کار و تلاش کنند، ما مطمئناً از این مرحله با پیروزی عبور خواهیم کرد.» ۱۳۹۷/۱۰/۱۹

این روزها "اخبار قیمت‌ها" هم یکی از پربسامدترین اخبار این روزها هستند. خیلی از اتفاقات را همین کلمه ساده تحت تاثیر خود قرار داده است. اما نکته مهم این است که فضای روانی داخل خانه با مدیریت خانم خانه همچنان آرامش خود را حفظ نماید. این راه‌های کوچک مهم را جدی بگیرید:

دوباره به مواد غذایی نگاه کنید. در تمام دنیا مواد خوراکی انواع غذاها، همین موادی‌ست که در خانه‌شما نیز پیدا می‌شود. بلکه در هر نقطه‌ای با جابه جا کردن ادویه ها یا تاخر و تقدم زمان اضافه نمودن یک ماده به سایر مواد در حال پخت طعم‌ها و غذاهای جدیدی را به وجود می‌آورند. از همین اصل استفاده کنید و با موجودی های درون آشپزخانه غذاهای جدیدی را سر سفره بیاورید. مطمئن باشید حال اعضای خانه تغییر می کند.

مهمانی برگزار کردن یکی از راه‌های عوض کردن حال و هوای خانه و خانواده است. مهمان حبیب خداست و برکت و رزق خود را همراه می آورد. به برکت و نیت خوب خودتان ایمان داشته باشید و سخت نگیرید. بدون گوشت و مرغ هم می‌شود مهمانی برگزار کرد. مثلا آش ها گزینه مناسبی برای این فصل هستند. با داشتن دو یا سه نوع حبوبات و مقداری سبزی و… می توانید یک آش جذاب خوش‌مزه تدارک ببینید.

گل و گیاهان سر سبز به خانه روح می دهند، چند شاخه پتوس یا برگ بیدی را درون بطری های کوچک آب بگذارید تا روحیه خودتان و اهل خانه عوض شود. ‌

خریدهای خانه را به مقادیر کمتر تقسیم نمایید. سعی کنید به اندازه دو یا سه روز آینده خرید کنید تا هم اسراف و هدر رفت درآمد را تجربه نکنید و هم مدیریت بهتری روی منابع مالی ورودی خانه داشته باشید.

چینش وسایل خانه را عوض کنید. مدل‌های متنوعی از چینش خانه را با همین مقدار وسایل موجود درخانه می توانید تجربه کنید، بدون اینکه نیازی به خرید وسایل جدید باشد. این چینش نو کمک شایانی به تغییر حال اعضای عزیز خانه شما می‌کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس