سیدیاسر جبرائیلی

منتقدان از دولت آقای روحانی تضمین خواستند که اگر به راستی به دنبال خودتحریمی نیست، تضمین‌های لازم را برای پیشگیری از خودتحریمی ارائه کند.

به گزارش مشرق؛ سید یاسر جبرائیلی کارشناس اقتصاد سیاسی در کانال خود با انتشار نامه‌ای خطاب به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، نسبت به عواقب تصویب لوایح FATF و پالرمو هشدار داد.

بسمه تعالی

اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

سلام علیکم

مستحضر هستید که دو لایحه‌ای که ناظر به الحاق ج.ا. ایران به دو کنوانسیون پالرمو و CFT است و اینک برای تصمیم‌گیری در محضر شماست، بخشی از تعهدات ۴۱ بندی دولت آقای روحانی در برنامه اقدام(Action Plan) سال ۲۰۱۶ است. بخش اعظم این تعهدات از سوی خود دولت اجرایی شده اما نه تنها در وضعیت ایران در FATF تغییری ایجاد نشده، بلکه به شهادت اسنادی که منتشر شده و حتماً در اختیار شما نیز قرار دارد، تحریم‌های آمریکایی را به داخل مرزهای کشور امتداد داده است.

مسئله اصلی ما با FATF و کنوانسیون‌های تکلیفی آن، ایجاد یک زیرساخت حقوقی و ساز و کار اجرایی برای خودتحریمی است و آنگونه که از ظواهر امر پیداست، دولت آقای روحانی نیز با اعمال تحریم‌های آمریکا در داخل خاک ایران هیچ مشکلی ندارد و بلکه این مسئله، وسیله‌ای است که آرزوی علنی شده رئیس اسبق مجمع تشخیص، یعنی حذف سیستم دفاعی و امنیتی کشور در دوره دوم آقای روحانی، تحقق یابد.

بیشتر بخوانید:

خر برفت و خر برفت و…!

دروغی به نام «حق شرط» و «مبادلات بانکی» در FATF

خزانه‌داری آمریکا درباره CFT از ایران چه خواست؟

تفاوت تعریف تروریسم در قانون اساسی و FATF

این نیت اگر خائنانه نباشد، نتیجه آنکه عبارتست از ایجاد زمینه برای حمله نظامی دشمن، حتماً خائنانه است.

منتقدان از دولت آقای روحانی تضمین خواستند که اگر به راستی به دنبال خودتحریمی نیست، تضمین‌های لازم را برای پیشگیری از خودتحریمی ارائه کند. راه این تضمین نیز ساده بود:

جرم‌انگاری "اجتناب از همکاری با تحریم‌شدگان آمریکا"، "ارائه اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی و حقوقی به خارج از کشور" و "معاضدت قضایی در پرونده‌هایی که بر خلاف تعریف ایران از تروریسم گشوده می‌شود". دولت محترم حاضر به ارائه این تضمین‌ها نشد تا نشان دهد این فجایع در کشور اتفاق خواهد افتاد و دولت به آن رضایت داده است، اگر عامدانه به دنبال آن نباشد.

مصلحت نظام، چنانکه در ادبیات امامین انقلاب اسلامی است، پرهیز از هضم جمهوری اسلامی در نظم ظالمانه غربی است. نه شرایط امروز کشور مانند دهه ۶۰ است و نه نظام بین‌الملل مانند دوران جنگ تحمیلی وفق مراد سلطه‌جویان است. جمهوری اسلامی به مراتب قدرتمندتر از آن دوران شده و نظم غربی در ضعیف‌ترین دوره خود قرار دارد. در عصری که شرق و غرب عالم همه توان خود را به میدان آوردند تا جمهوری اسلامی را از میان بردارند، همت‌ها و باکری‌ها و خرازی‌ها و بابایی‌ها خون دادند و در مقابل همه عالم ایستادند و پوزه مستکبران عالم را به خاک مالیدند و قدرت و عظمت امروز ایران، حاصل آن جانفشانی‌هاست.

امروز، شرق ایدئولوژیک فرو پاشیده و غرب نحیف و ناتوان شده است. روا نیست ایرانی که در چنان عصری ایستاد و کمر خم نکرد، در چنین دوره‌ای تسلیم این نظم شود. روا نیست آنچه که زیر بارش خمپاره‌ها به دست آمده، روی صندلی‌های گرم و نرم مجمع تشخیص از دست برود. نگاه امروز همت و باکری و خرازی و بابایی، به دستان شماست که به نشانه تسلیم بالا می‌رود و این لوایح را تائید می‌کند یا خیر.

مقاومت بی‌هزینه نیست، اما چه زیبا فرمود آن حکیم انقلاب که هزینه سازش بیشتر است. محکم بایستید و مسئولیت ایستادگی را به جان بخرید و از لومه لائم نهراسید که پیروزی با مقاومت است.

برادر کوچک شما

سید یاسر جبرائیلی
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    1 110
    اصلاح طلبان مطمئن باشند اگر امنیت کشور به خطر بیفتد و با خیانتشان دشمن به کشور حمله کند اول اصلاح طلبان رو سر میبریم
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    77 20
    خواهیم دید چطور تصویب می کنند. چون چاره ای نمانده. اقتصاد کشور در پرتگاه سقوط است.
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
      3 77
      پس خودتون هم قبول دارید که روحانی اقتصاد و معیشت مردم رو به گروگان گرفته تا این لوایح تصویب بشه؟ خیلی خائنید به خدا! اسم خودتونم گذاشتید ایرانی! شرم بر شماها و امثال شماها
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    40 0
    دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس