کد خبر 931403
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
هما

پس از آنکه خبرگزاری «رویترز» از لغو مجوز «ایران ایر» در آلمان خبر داد، برلین این خبر را تکذیب کرده و آن را ناشی از اشتباه لفظی مقام مصاحبه‌شونده خواند.

به گزارش مشرق، یک مقام آلمانی روز پنج‌شنبه خبر منتشر شده در مورد لغو مجوز فعالیت خطوط هوایی «ایران ایر» (هما) در آلمان را تکذیب کرد و گفت خبر پیشین ناشی از اشتباه لفظی مقام مصاحبه‌شونده بوده است.

خبرگزاری «رویترز» ساعتی پیش به نقل از منابعی در دولت آلمان مدعی شد که دولت این کشور مجوز پرواز و فرود هواپیماهای هما در آلمان را لغو کرده است.

بیشتر بخوانیم:

اورهال اولین هواپیمای پسابرجامی در شرایط تحریم

امروز «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی ایران به رسانه‌ها گفت که علاوه بر خطوط هوایی «ماهان»، هواپیماهای ایران ایر هم در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند، اما مقام آلمانی این مسئله را تکذیب کرده است.

برلین چند روز پیش مجوز فعالیت خطوط هوایی «ماهان» در آلمان را لغو کرده بود.

این تصمیم آلمان با استقبال گسترده مقام‌های دولت آمریکا مواجه شد و سفیر واشنگتن در برلین نیز از آلمانی‌ها به دلیل این تصمیم تشکر کرد.

پایگاه «واشنگتن فری بیکن» روز چهارشنبه گزارش داد که آمریکا متحدان اروپایی خود را نیز برای تحریم خطوط هوایی ایرانی تحت فشار قرار داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    0 0
    مشرق نیوز مثل اینکه ما را درست انداختی ؟ این مقام آلمانی که لغو مجوز را تکذیب کرده اسم نداره ، پست و سمت نداره ؟ جهت اطلاع شما ، یک مقام ایرانی بنام علی ماجدی - دوست آقای ظریف و سفیر ایران در آلمان - همنوا با امریکا و صهیونیست ها ایران را تروریست خوانده و ادعای مقام آلمانی را تکذیب میکند !! پسا برجامه ، برو حالشو ببر !
  • حسن IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    4 0
    اون روزی که مقام رهبری میگفت به غرب اعتماد نکنید دولت احمق پشت رهبرو خالی کرد و به غرب چسبید اینم نتیجش !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس