کد خبر 931348
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
حسین شریعتمداری نمایه

مدیرمسئول روزنامه کیهان با تاکید بر این که مشکلات اقتصادی موجود در کشور ناشی از نسخه انقلاب نیست، گفت که وضعیت امروز برآمده از نسخه‌های غیرانقلابی و لیبرالی است.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: اکنون یک سری مشکلات اقتصادی داریم. ممکن است برخی از هموطنان بگویند که انقلاب در این زمینه چه کرده است. مشکلات اقتصادی کنونی ناشی از نسخه انقلاب نیست. آنچه امروزه پدید آمده است ناشی از به کارگیری نسخه های غیر انقلابی و لیبرالی است. نسخه انقلاب به هیچ وجه اجازه نمی دهد که پرخوری مرفهان بی درد در کنارفقر محرومان باشد و به این موضوع به هیچ وجه تن نمی دهد.

وی با حضور در برنامه رادیو تهران درباره ۴۰ سالگی انقلاب گفت: بهترین تعبیربرای انقلاب تعبیری است که رهبری برای انقلاب داشتند و آن را بعثت دوباره نامیدند. امام راحل با تمام بد اندیشی، کج اندیشی هایی که بر چهره اسلام بود مقابله کردند و آنها را زدودند و همان اسلام ناب را که در صدر اسلام بود ارائه کردند.

بیشتر بخوانید:

نفرمودید پاسخ چه بود

آقای روحانی! اینجا که واتیکان نیست!

وی ادامه داد: در همین حالت بود که به قول استاد مطهری مردم گمشده تاریخی خود را یافتند. با این وضعیت تمام اتفاقاتی که در صدر اسلام رخ داد شکل گرفت. با این تفاوت که مردم تجربیات ۱۴۰۰ ساله داشتند و رهبری حکیم مانند امام راحل بر سر کار بودند.

شریعتمداری افزود: تنها برای انقلاب اسلامی بود که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب درگیری ها شروع شد. تمام طیف های سیاسی می گویند برای اینکه یک رژیم تازه سرکار آمده را ارزیابی کنیم باید۵سال از آن بگذرد. اما تنها برای انقلاب اسلامی بود که بعد از پیروزی ماجراهایی پیش آمد. دقیقاً روزهای نخستین بعد از انقلاب، ماجراهایی مانند خلق کُرد وخلق ابر، خلق عرب و خلق بلوچ و خلق ترکمن و خلق ترک ایجاد شد. در حالی که همه اینها اقوامی بودند که در حوزه ایران قرار داشتند و وابسته و وفادار بودند. بعد از مدتی می بینید که ده ها گروه تروریستی از زمین بیرون آمدند.

وی اظهار داشت: همچنین در مدتی کوتاه سه کودتا کشف شد. بعد ازآن جنگ تحمیلی و تحریم ها شروع شد. جنگ شهرها و بمب باران مناطق مسکونی آغازشد. در این ماجراها تمام قدرت های بزرگ در آن سوی ماجرا بودند.

شریعتمداری گفت: جنگ ظاهراً در مرزهای غربی و جنوبی ما با دولت بعثی وعراق بود. اما همه قدرت های بزرگ پشت آن بودند. کمااینکه در سال ۱۹۹۱ بعد از اینکه عراق به کویت حمله کرد و آمریکایی ها با آنها درگیر شدند، به صراحت اعلام کردند که در تمام موارد بوده اند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: حتی کار به جایی رسید که کشتی های نفتی ایران را می زدند و خود آمریکایی ها و انگلیس ها و فرانسوی ها در صحنه حضور داشتند و آخرین تسلیحات مدرن را در اختیار قرار داده بودند. حتی بعد از آنکه قطع نامه پذیرفته می شود درگیری تمام نمی شود. بلکه میدان درگیری عوض می شود.

وی بیان کرد: بعد از تمام این ماجراها تحریم ها است. اخیراً هم ماجرای هسته ای است. جرج فرید می گوید ما مشکلمان با ایران بحث هسته ای نیست، مشکل ما این است که ایران توانسته بدون رابطه با آمریکا، بلکه با اختلاف با آمریکا به بزرگترین قدرت تکنولوژیک و نظامی منطقه تبدیل شود و نوعی دموکراسی که مردم سالاری دینی هست را اجرا کند.

شریعتمداری گفت: این شرایط سوالی را ایجاد می کند. اگر آنگونه که بعضی ها تبلیغ می کنند، اگر انقلاب در گذر ایام کمرنگ شده، پس چرا کینه دوزی و دشمنی مخاطبان ما هر روز شتاب و دامنه بیشتری گرفته است؟ حضرت امام می گفتند مقایسه ای کنید. مقایسه ای بین نقطه شروع و نقطه ای که ایستاده ایم. زمانی که این مقایسه را می کنیم می بینیم که گام های بلندی برداشته ایم. آمریکایی ها می گفتند که ایران انقلاب ۴۰ سالگی را نمی بیند. این را باید توجه داشته باشیم این یک تهاجم از سوی آنها نیست. بلکه نوعی انفعال در مقابل این موضوع است.

وی افزود: این را زمانی مطرح کردند که حضرت امام مطرح کردند که اسرائیل ۲۵ سال دیگر را نمی بینند. حضرت امام فرمودند اسلام سنگر کلیدی جهان را فتح می کند. با یک نگاه می توان فهمید که این سنگر ها فتح شده اند. در حال حاضر در منطقه قدرت اصلی منطقه هستیم. تمام اتفاقات به نفع ایران است. ماجرا لبنان، افغانستان، یمن و سوریه و… نشان می دهد که اینها عقبه استراتژیک آمریکا بوده است که اکنون از دست آمریکایی ها خارج شده و نسخه ای که ما داده ایم در آنجا اجرا می شود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در مدت ۴۰ سال تکثیر و به همه جا رفته است. به همین علت این است که منطقه غرب آسیا به قول آقای ایوو فریسن تبدیل به ویترینی از شکست های آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

شریعتمداری گفت: این نکته ای نیست که بخواهیم به عنوان شعار مطرح کنیم. قبل از پیروزی انقلاب ایران اصلاً جایگاهی نداشت. ۴۰ هزارنیروی مستشارنظامی آمریکایی در اینجا حضور داشتند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: سرنوشت ما را افرادی که آمریکایی بودند تعیین می کردند. هواپیماهای ۳۳۰ ایران و هواپیماهایی که تازه خریداری کرده بودیم در اختیار اسرائیلی ها بود. روزانه ۶میلیون بشکه نفت صادر می کردیم. در حالی که حدود ۳۰ میلیون جمعیت بودند.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب ما نهایت ۲میلیون بشکه صادر کردیم. اگر بخواهیم قیمتش را بگوییم. در سال های منتهی به انقلاب که حرکتی پیش آمد و باعث شد قیمت نفت در آن موقع رشد کند قیمت به ۲۵ دلار رسید. اگر یک حد وسط بگیریم می توانیم بگوییم نهایت ۱۲ دلارشد این در حالی بود که رژیم شاه همه را بالا می کشیدند. این شرایط نشان می دهد که در حال حاضر به نقاط خاص رسیدیم.

شریعتمداری بیان کرد: آن زمان بی بی سی یک رادیو بود ولی در حال حاضریک شبکه تلویزیونی دارد. Voaیک شبکه رادیویی بود. یورو نیوز شبکه فارسی زبان راه اندازی کرده است، هلند بنیاد یفوس (هیووس) راه اندازی می کند. اینها نشان دهنده این است که اتفاقی افتاد است. امام (ره) خطاب به آمریکایی ها می گفتند اگر می گویید چیزی نشده بس چرا اینقدر سر و صدا می کنید.

وی بیان کرد: اکنون در نقطه ای خاص قرار داریم، البته با نقطه مطلوب فاصله داریم، اما از نقطه شروع تا کنون گام های بلندی برداشتیم ولی در عین حال مشکلاتی داریم که بخشی از این مشکلات ناشی از مشکلاتی است که همیشه علیه ما می شود. واقعیت این است که موجودیت انقلاب ما با موجودیت نظام سلطه در تعارض است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: درگیری ما با نظام سلطه درگیری ماهوی است این درگیری هنگامی تمام می شود که یا ما دست از اسلام در حاکمیت برداریم و برده آمریکا شویم. یا نظام سلطه دست ازخوی استکباری بردارد. از آنجایی که این دو در افق دیده نمی شود، طبیعی است که درگیری ادامه خواهد داشت. مگر اینکه یکی از دو طرف دست از ماهیت خود بردارند.

وی در پاسخ به اینکه آمریکا علی الرغم اینکه می گوید مدافع دولت های مردمی است در ونزوئلا چه کار می کند گفت: وقتی که به شرایط کنونی در غرب نگاه می کنید می بینید که نمونه ای از شکست دیده می شود. در حال حاضر تعطیلی دولت آمریکا رکود زده، بیشترین تعطیلی ۲۱ روزه بوده است، اما الان در آمریکا حدود یک ماه است که دولت تعطیل است. درحال حاضر صف کارمندان در غذای مجانی زیاد شده است.

شریعتمداری افزود: اکنون فرانسه در آتش شعله ور است. دیگر ماجرای جلیقه زردها ماجرای اعتراض به مشکلات معیشتی نیست، ماجرای مقابله با اساس خود نظام فرانسه است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: آمریکایی ها آمدند نشستی را در ورشو برای ۲۳؛۲۴ و ۲۵ بهمن ماه طراحی کردند و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با صراحت اعلام کرد؛ موضوع نشست مقابله با ایران است. اما کسانی که در آن نشست حضور داشتند اعلام کردند که در نشست شرکت نمی کنند. فرانسه و انگلیس گفته اند شرکت نمی کنیم. می ماند چند کشورهای عربی که عددی نیستند. بعد از اینکه این کشورها اعلام کردند که در نشست شرکت نمی کنند، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای با mbcاعلام کرد که منظورمان ایران نبوده است. اجلاس داووس همه ساله برگزار می شود و غول های اقتصادی در آن شرکت می کنند. اما فرانسه و انگلیس و آمریکا شرکت نکردند. چین و هند هم شرکت نکردند. روسیه هم اعلام کرده است که برای شرکت در این اجلاس باید بررسی کنیم. اینها نشان می دهد که طرف مقابل ما حریف واقعی است ؛اما اقتدار واقعی را ندارد.

وی افزود: آمریکا دیگرتوان حضور دائمی در منطقه را ندارد. اینجا ما هستیم که حضور داریم. در سوریه ۷سال اصرار کردند که باید اسد برود و در حلقه غربی قرار بگیرند. اما در نهایت به چنین هدفی نرسیدند، خودشان هم اعتراف می کنند که این پیروزی به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    7 2
    ایران انقلابی پیروز است.
  • CA ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    0 0
    اجلاس داووس در واقع اجلاس کلاه برداری بین المللی هست یک سری دزد و تروریست برده دار. در ضمن برای غرب یک حالت دیگر هم متصور شود و اینک دکلا از نقشه زمین پاک شود. آمریکا بزودی به یک کشور عادی تبدیل خواهد شد که با کشتی هایش میتواند ماهی گیری خوبی کند چون خاور میانه با یک پوتین راهی خانه شأن خواهد کرد
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    هر چیزی در این کشور از نسخه انقلاب و رهبری سر چشمه میگیرد ....دنبال کس دیگری نباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس