منتظری نمایه

دادستان کل کشور گفت: انقلاب خدمات فراوانی را همراه داشته است.خدمات انجام شده دولت به صورت عام به ملت و کشور کم نبوده است و دهه فجر زمان مناسبی برای مرور این خدمات ارایه شده در چهل سال گذشته است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمد جعفر منتطری دادستان کل کشور عصر امروز در نشست سراسری دادستان های مراکز استانها با اعلام این مطلب افزود: غربی ها تصورشان این است که با یک سری فشارها می توانند به اهداف شیطانی خود برسند. در حالی که وظیفه ما این طور حکم می‌کند که در این شرایط همه مسئولین چه در دستگاه های اجرای قضایی و تقنینی هم افزایی خود را افزایش دهند و تلاش کنند در برابر توطئه دشمن ید واحده باشند و این وظیفه شرعی و عقلی و عرفی همه ما است.

بیشتر بخوانید:

حکم دادگاه یاشار سلطانی صادر شد

برخی مسئولان از اعلام منافذ وقوع فساد ناراحت می‌شوند/۶۷۰ نفر ممنوع‌الخروج شدند / "حصر" باقی است

دادستان کل کشور گفت: شما عزیزانی که در مراکز استانها مسئولیت مهم دادستانی را دارید و وظیفه نظارت بر دادسراهای سراسر استان را دارید باید نسبت به برنامه های دشمن و توطئه های آنها هوشیار باشید و فراموش نکنید باید همه اتفاقات سراسر استان را به صورت شبانه روزی رصد کنید و اقدامات خود را براساس آن جامه عمل بپوشانید

منتظری گفت: دولت به معنای همه دستگاه های اجرایی مسئولیت خطیری دارد به خصوص با وضعیت اقتصادی امروز که کشور با آن روبرو است که بخشی از آن به توطئه های خارجی بر میگردد و بخشی هم به مسایل داخلی حداقل نسبت به آنچه به مسایل داخلی ربط دارد باید تلاش کنیم اگر صفر نمی‌شود حداقلی شود و لازمه این هم همکاری و هم افزایی است.

وی افزود: چه قوه مقننه و چه قضاییه و چه قوه اجرایی همه باید دست همدیگر را بگیرند البته قوه مقننه خیلی هم نمی‌تواند در حوزه مسایل اجرایی ورود کند.خدماتی که دولت و قوه مجریه در حوزه های مختلف دارند کم نیست و در طول این چهل سال مجموعه نظام برای مردم و کشور خدمات ارزنده ای داشته و بخش های کمی از آن را دیده ایم و می‌دانیم

دادستان کل کشور گفت: انقلاب خدمات فراوانی را برای کشور و ملت به همراه داشته است.خدمات انجام شده دولت به صورت عام به ملت و کشور کم نبوده است و دهه فجر زمان مناسبی برای مرور این خدمات ارایه شده در چهل سال گذشته است.

منتظری ادامه داد: اما اشکالات و نابسامانی ها و ضعف هایی هم در مدیریت های مختلف داشته ایم که غیرقابل انکار است.ضعف های قوه قضاییه را باید پذیرفت و در جهت رفع آنها قدم برداشت و تلاش کرد خدمات به بهترین نحو به دست مردم برسد. ما یک سری ضعفهایی در مدیریت اجرایی کشور داریم که باید تا جایی که وظیفه ما اقتضا می‌کند آنها را کمک کنیم و اگر نمی توانند به صفر برسانند حداقلی شود.

وی افزود: ما از یک طرف وظیفه رفع کاستی ها را داریم و از طرفی وظیفه برخورد با عوامل این کاستی ها داریم آن هم در چارچوب مقررات. در این چند ماه اخیر چند اقدام مهم و چشم گیر داشته ایم که یکی از آنها برخورد با فساد و مفسدین بوده است. البته‌موانع و اشکالات قانونی داشتیم که توسط رییس قوه به مقام معظم رهبری ارایه شد و استجازه ای اخذ شد و ایشان هم دقیقاً آنچه خواستیم اجازه دادند و با اجازه ایشان در ظرف این چند ماه شاهد بودید که برخوردهای مناسبی با پرونده مفسدین صورت گرفت.

منتظری خاطرنشان کرد: قطعاً برخورد قاطع ومقتدرانه قوه قضاییه در چارچوب موازین شرعی می تواند در کاهش فساد موثر باشد. هرچند ما معتقدیم مواجهه با فساد فقط با برخورد قضایی ممکن نیست و باید گلوگاه های فساد توسط دستگاه های اجرایی بسته شود و اجازه ندهند این فسادها بوجود بیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس