کد خبر 931282
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
هواپیمای ماهان

مقام‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه گفته‌اند دولت این کشور بعد از مجاب کردن آلمان برای تحریم شرکت هواپیمایی ماهان قصد دارند فرانسه را به انجام همین کار مجاب کنند.

به گزارش مشرق، بعد از اقدام آلمان در تحریم شرکت هواپیمایی ماهان، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند قصد دارند فرانسه و سایر کشورهای اروپایی را برای انجام اقدام مشابه متقاعد کنند.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه (۱ بهمن‌ماه) گزارش داد به اطلاعاتی از دولت آلمان دست پیدا کرده که نشان می‌دهد مجوز فعالیت خطوط هوایی ماهان در این کشور لغو شده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اقدام آلمان علیه ماهان‌ایر

بهانه آلمان برای تحریم خطوط هوایی ایران

«واشنگتن‌فری‌بیکن» از رسانه‌های نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گزارش داده دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش است متحدان اروپایی این کشور را به تحریم شرکت هواپیمایی ماهان مجاب کند.

بعد از اعلام خبر تحریم ماهان توسط اروپا، مقام‌های آمریکایی به شدت از آن استقبال کردند. «ریچارد گرنل»، سفیر آمریکا در آلمان، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از تصمیم دولت آلمان حمایت کردند.

اما ظاهراً ارتباط آمریکا با تحریم شرکت ماهان صرفاً در حمایت‌های لفظی از این تحریم‌ها خلاصه نمی‌شود و بسیار فراتر از آن بوده است. واشنگتن‌فری‌بیکن نوشته مقام‌های آمریکایی در برلین اقدام آلمان را یک «کودتای دیپلماتیک» می‌بینند.

این رسانه نوشته است: «مقام‌های ارشد آمریکایی در برلین تصمیم آلمان برای ممنوع کردن فعالیت ماهان‌ایر را کودتای دیپلماتیک می‌دانند. گفته می‌شود این اقدام حمایت‌ها را از گسترش این تحریم‌ها در سراسر اتحادیه اروپا افزایش می‌دهد.»

مقام‌های آمریکایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود به واشنگتن فری‌بیکن گفته‌اند دور بعدی فشارهای دیپلماتیک دولت آمریکا بر متقاعد کردن فرانسه و سایر کشورهای بزرگ اروپایی برای ممنوع کردن فعالیت ماهان‌ایر تمرکز خواهد داشت.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان پیش از این از تحریم شرکت هواپیمایی ماهان دفاع کرده و ضمن طرح اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران مدعی شد که این تصمیم برای «منافع امنیتی» برلین ضروری بوده است.

ادعاها و اقدامات ضدایرانی کشورهای اروپایی در حالی انجام می‌شود که این کشورها وعده داده‌اند بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ خواهند کرد.

علی‌رغم این، این کشورها، باوجود ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا تا کنون موفقیتی در اقدامات عملی وعده‌داده شده برای حفظ این توافق کسب نکرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    0 0
    چی مونده که تحریم نشده باشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس