خبر ویژه

یک اندیشکده آمریکایی تصریح کرد اپوزیسیون جمهوری اسلامی، مردم ایران را به بهای اندک فروخت.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

اندیشکده شورای آتلانتیک در تحلیلی نوشت: جمهوری اسلامی ایران از نظر داشتن گروه‌های مخالف هیچ کمبودی ندارد که در خارج از ایران به سر می‌برند. از مجاهدین خلق (گروهک منافقین) گرفته تا جمهوریخواهان سکولار و تجزیه‌طلبان قومیتی همه مدعی معارضه و سرنگونی هستند. اما پس از ۴ دهه نتوانسته‌اند کاری بکنند.


یکی از این موانع مزمن در راه موفقیت گروه‌های معارض که می‌توان به آن اشاره کرد، گروهی از معارضان است که در سپتامبر (شهریور) ۲۰۱۸ «فرشگرد» را راه‌اندازی کرد و مدعی براندازی شد.


در دسامبر (دی‌ماه) ۲۰۱۶، برخی افراد که اکنون به عنوان اعضای اصلی این گروه به شمار می‌آیند، نامه‌ای بسیار بحث‌برانگیز به ترامپ فرستادند و خواستار «گسترش» تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران شدند.


با روی کارآمدن دولت ترامپ و خروج وی از توافق هسته‌ای با ایران در ماه می (اردیبهشت) ۲۰۱۸ و از سرگیری تحریم‌های شدید اقتصادی علیه صنعت نفت و بخش بانکی ایران، این گروه از معارضان، مردم و طبقه متوسط را به بهای اندکی فروختند.


به همین ترتیب، طبقه کارگر که گروه‌های تندرو و اپوزیسیون امیدهای بسیاری به آن بسته بودند، از تحریم‌های وضع شده لطمه بسیاری دیده‌اند.


صرف‌نظر از اینکه حرکت فرشگردها غیراخلاقی بود، تلاش‌های اپوزیسیون و امید آنها به اینکه گرسنگی کشیدن ایرانیان سبب قیام آنها می‌شود، می‌تواند نتیجه معکوس بدهد.


کارگران کارخانه‌ها، رانندگان کامیون‌ها و معلمان مدرسه ممکن است بدین ترتیب، خشمشان نسبت به دشمنان خارجی نیز افزایش یابد. نهایتاً، معارضان جمهوری اسلامی که اخیراً در یک شبکه تحت حمایت مالی عربستان حاضر شدند، شک و تردیدها در مورد اینکه آیا آنها به منافع عربستان به عنوان رقیب منطقه‌ای ایران اهمیت بیشتری می‌دهند تا منافع ایران، افزایش داده‌اند، آنها از رضا پهلوی حمایت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس