پزشک

از قدیم شاهد آن بودیم که منشی ها مخزن الاسرار پزشک‌ها و حتی بیماران با سابقه بوده‌اند، اما انگار این روزها کارشان سخت‌تر هم شده چراکه امانتداری از درآمدهای پزشکان نیز به وظایف منشی‌ها اضافه شده است.

سرویس جامعه مشرق - نه اینکه تصور کنیم، برای دیدن هر پزشکی در این شهر، نیاز به رد شدن از خان خانم شیرزاد نامی وجود دارد که سخت است برایش از مشکل‌مان گفتن و جواب درست شنیدن و همذات‌پنداری و خلاصه پرستارگونه برخورد کردنش اما آنقدر از حس‌های تلخ و نامطبوع برخورد منشی دکتر و جراح و امثالهم، شنیده‌ایم و چشیده‌ایم که برایمان سخت نیست بشنویم برخی از آنها که خود را پزشک‌تر از دکتر پشت در می‌دانند، این بار در نقش صندوق ذخیره ریالی صاحبان مطب‌های میلیاردی ظاهر و حاضر شده‌اند.

نمی‌دانیم همچنان که چرا، انگار بحث فرار مالیاتی پزشکان تمامی ندارد؟! یک روز از پرداخت‌های زیرمیزی خبر می‌رسد و یک روز هم از عدم نصب دستگاه‌های کارت‌خوان. انگار وقتی صحبت از مالیات برای این قشر از جامعه می‌شود این افراد نخبه از تمام هوش توان خود استفاده می‌کنند تا از پرداخت میزان صحیح آن شانه خالی کنند.

این روزها هم دور از جانتان کافیست سر و کارتان به برخی مطب‌های شلوغ اکثر نقاط شهر بیفتد. فرقی هم نمی‌کند پزشک اطفال باشد یا زیبایی و زنان. باید پول نقد همراهتان باشد چون معمولاً با تابلوی "کارت خوان خراب است"، "خواب است"، رفته آمپول بزند! و الخ، مواجه می‌شوید. چه کسی هم جرات دارد در مطبی که بیش از ۵۰ نفر منتظر ورود به اتاق دکتر هستند با منشی جر و بحث کند؟ کوچکترین اعتراضی کافیست تا با یک اشاره منشی به انتهای لیست منتقل شوید. تلخ است؛ چیزی در حد شنیدن خبر "متاسفم" از دکترهای سریال‌های تلویزیونی.

منشی‌هایی که از قدیم خودشان یک پا رئیس و دکتر بوده‌اند. پشت در اتاق پزشک وقت داده‌اند و وقت گرفته‌اند. طبابت کرده‌اند و گاه نسخه‌های شفاهی هم پیچیده‌اند. اما آخرین وظیفه آنها به نوعی نیز خاص ترین وظیفشان هم باشد.

وقتی منشی این بار می شود امین اموال پزشک

همیشه از قدیم شاهد آن بوده ایم که منشی ها مخزن الاسرار پزشک ها بوده اند. اما انگار این روزها کارشان سخت تر هم شده چراکه امانتداری از درآمد های پزشکان نیز به وظایف منشی ها اضافه شده است. مردم خبر می دهند و نماینده های مجلس تایید می کنند که در برخی از مطب ها، منشی با دادن شماره کارت خود به بیمار اعلام می کند که هزینه درمان و یا حتی ویزیت دکتر به حساب وی واریز شود. آخرین ترفند برای فرار از حسابرسی های مالیاتی.

در گذشته نیز فرارهای مالیاتی پزشکان و نقش چشمگیر منشی ها در این فرایند وجود داشت؛ زیرمیزهایی که برخی از پزشکان برای انجام عمل های خاص دریافت می کردند و برای مصون ماندن از نگاه بازرسان، هزینه آن به حساب منشی یا نزدیکان خود واریز می شد.

درآمدهای ده‌ها میلیونی و فرار مالیاتی

حتماً برای هر کدام ما پیش آمده که در ساعت های طولانی صف انتظار مطب دکتر تعداد مریض‌ها را در حق ویزیت ۴۰ _ ۵۰ هزارتومانی آنها ضرب کرده‌ایم و درآمدهای میلیونی آنها را حساب و کتاب. اما اینکه چرا این قشر با این سطح درآمد بالا همواره از پرداخت مالیاتی که بیشتر اقشار موظف به پرداخت آن هستند شانه خالی می‌کنند جای سوال دارد.

در این رابطه محمدرضا نوری رئیس وقت امور مالیاتی شهر و استان تهران در مورد میزان مالیات پزشکان گفته بود، از میان حدود ۲۰ هزار پزشک در تهران تنها ۱۱ هزار نفر برای عملکرد سال ۱۳۹۶ اظهارنامه ارائه کرده‌اند. وی میانگین مالیات اعلامی پزشکان را برای هر نفر، ۵ میلیون ۷۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفته است: بر اساس آمار و اطلاعات سامانه‌های طرح جامع این میانگین برای هر نفر حدود ۱۴ میلیون تومان تعیین تشخیص داده شد.

در کنار این آمار، مسئولان مالیاتی معتقدند، تنها ۵۰۰ پرونده پزشکانی که با درآمد بالا هستند، حسابرسی خاص و مبتنی بر اطلاعات سامانه‌های طرح جامع حسابرسی می‌شود. میانگین این مالیات برای پزشکان خاص ۱۷ میلیون تومان بوده که البته مسئولان مالیاتی معتقدند مالیات واقعی آنها ۷۶ میلیون تومان بوده است.

همچنین در خصوص موضوع فرار مالیاتی پزشکان، نماینده شورای حل اختلاف مالیاتی سازمان امور مالیاتی تهران چندی پیش اعلام کرده بود که در جامعه پزشکان فرار مالیاتی ۸۰ درصدی وجود دارد!

پاسکاری میان مسئولان حرفه‌ای‌تر می‌شود

اما نکته جالب این است که به نظر می رسد مسئولان بهداشت کشور نیز به خوبی از این موضوع آگاه هستند و تاکید می کنند که باید از پزشکان مالیات گرفته شود اما به خوبی می دانند که نباید وارد جزییات شوند.

قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت -که متمول بودن خود را که از راه حرفه پزشکی ایجاد شده بود، کتمان نمی کرد - پیش از این عنوان کرده بود: «تعجب می‌کنم که یک مسئول مالیاتی کشور می‌گوید ۵۰ درصد پزشکان در تهران مالیات نداده‌اند. مگر سازمان نظام پزشکی به شما گفته مالیات نگیر؟! مگر پزشک گفته مالیات نگیر؟! اگر گفته باشد هم بیخود کرده است؛ همه مردم مالیات می‌دهند آنها هم باید بدهند. برخی نور چشمی‌ها در کشور هستند که در کشور مالیات نمی‌دهند، همه دوست دارند از مالیات فرار کنند.»

اما به نظر می رسد این اظهار نظرها تنها شانه خالی کردن اصل ماجرا و انداختن توپ در زمین سایر دستگاه ها مانند سازمان امور مالیاتی است چراکه پیگیری و اقدامی نیز در این خصوص از سوی وزارت بهداشت صورت نگرفت در حالی که با نیمی از پیگیری تغییر محتوای برخی سریال هایی که به مذاق جامعه پزشکی خوش نمی امد، می شد این آمار را بهبود بخشید.

دکتر رو ول کن؛ منشی رو بچست!

اما ماجرا از آنجا برای رسانه ها و افکار عمومی جذاب شد که یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی طی روزهای اخیر با صراحت اعلام کرد که برخی پزشکان از راه های گوناگون سعی دارند تا درآمد خود را پنهان کنند. وی می گوید: برخی از این افراد، درآمدها و واریزی‌های خود را به حساب منشی خود داشته و دارند و می‌کوشند تا ردپایی از این درآمدها وجود نداشته باشد اما این کار درستی نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی افزوده بود: براساس اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور در حال حاضر ۱۳۳ هزار پزشک در کشور وجود دارد که فقط ۷ هزار میلیارد ریال مالیات می‌دهند که معنایش درآمد ۲ میلیون و دویست هزار تومانی هر پزشک در طول ماه است. در حالی که چنین رقمی از سوی مردم قابل پذیرش نیست.

وی همچنین تاکید کرد: متاسفانه درصد کمی از پزشکان که در بین آنها چهره‌های معروف ملی هستند نسبت به پرداخت مالیات معترض بوده و اجازه نمی‌دهند همکارانشان نسبت به انجام وظیفه به کشور ادای تکلیف کنند. ضمن اینکه همین عده انتقاداتی علیه مصوبه کمیسیون تلفیق داشته‌اند.

منشی‌ها هم مظلوم واقع می‌شوند

صحبت در خصوص حق و حقوق بیمار و پزشک همیشه مطرح است و کمتر کسی است که به آنها توجه نکرده باشد اما شاید در این بین منشی ها به عنوان حلقه واصل بیمار و پزشک تا حدودی هم مظلوم واقع می شوند.

اینکه از یک طرف باید غرغر های بیماران را تحمل کنی و از یک طرح خرده فرمایش های گاه و بی گاه رئیس را که خود، کار این قشر را به خودی خود سخت کرده است. حقوق اندک و حرف های نامربوط دیگران هم بماند. اما امروز شاهد آن هستیم که شاید حق و شرافت این قشر که بیشتر آنها را خانم ها نیز تشکیل می دهند در پدیده زیرمیزهای یواشکی پزشکان در حال ضایع شدن است.

اینکه یک پزشک به هر دلیلی شماره حساب منشی خود را برای مبالغ واریزی و دستگاه های کارتخوان اعلام می کند و منشی نگون بخت نیز برای حفظ کارش مجبور به پیروی از این خواسته است، خود شاید نوعی برده داری نوین باشد.

ورود بانوان مجلس به فرار مالیاتی پزشکان و فشار دست های پشت پرده

مشکلات مطرح شده در بالا در نهایت موجب آن شد تا مجلس برای شفاف سازی، جامعه پزشکی را مکلف به استفاده از کارتخوان در سال ۹۸ کند. طبق این مصوبه، تمامی صاحبان حرفه و مشاغل پزشکی، دامپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت، نظام پزشکی یا نظام دامپزشکی صادر می‌شود، موظف هستند از پایانه های فروشگاهی (POS) استفاده کنند. همچنین مقرر شد تمامی مراکز درمانی که صورت حساب بیمار را صادر می‌کنند ۱۰ درصد از مبلغ دستمزد پزشک را به‌طورمستقیم به حساب سازمان امور مالیاتی بابت علی‌الحساب مالیات آن پزشک واریز کنند.

البته به نظر می رسد باز هم دست های پشت پرده برای حذف این مصوبه مجلس دست به کار شده‌اند. در همین خصوص سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به مشرق گفت: باید میان وزارت بهداشت و وزارت اقتصاد تفاهم نامه ای منعقد شود که اگر تخلفی در مطب پزشکی صورت گرفت امکان برخورد وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: امروز این امکان برای بیمار وجود ندارد که علاوه بر دغدغه بیماری اش دغدغه فراهم کردن پول نقد برای پرداخت به پزشک را هم داشته باشد و باید برای راحتی بیمار و جلوگیری از حرف و حدیث ها و تخلفات بعدی دستگاه کارتخوان در مطب تمامی پزشکان نصب شود بخصوص برای خانم ها.

از سوی دیگر معصومه آقاپور نماینده مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مشرق با تاکید بر اینکه باید مالیات به این سمت حرکت کند که در جهت رفاه حال مردم باشد اظهار داشت: متاسفانه عملکرد مسئولان نیز در خصوص پرداخت های مالیاتی مردم مناسب نبوده است مردم باید بدانند که مالیاتی که می دهند برای رفاه حال خود آن هاست.

نماینده مردم آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: متاسفانه مردم ما این تصور را دارند که با پرداخت مالیات در حال هزینه کردن هستند و به همین خاطر است که امروز شاهد آن هستیم که قشر تحصیل کرده ای مانند پزشکان به راحتی از پرداخت مالیات فرار می کنند.

وی ادامه داد: امروز به راحتی پزشک بیمار را مجبور می کند تا پول نقد پرداخت کند زیرا اینکار برای هیچکس قابل رهگیری نیست که درآمد یک فرد به چه میزان بوده و چقدر باید مالیات پرداخت کند و به عنوان یک زن از این اتفاقات تلخ برای برخی بیماران و خانم های منشی، بیشتر غصه دار می شوم.

فرار مالیاتی پزشکان در فضای مجازی

شاید شما هم در فضای مجازی به هشتگ‌های "#پزشکان_فراری_از_کارتخوان" و "#پزشکان_فراری_از_مالیات" برخورده باشید. هشتک هایی که در ابتدا به خاطر عدم استفاده پزشکان از دستگاه‌های کارتخوان و مشکلاتی که برای مردم ایجاد می شود فعال شد اما پس از مدتی و با ورود رسانه‌ها شکل جدی‌تری به خود گرفت. کافیست به تعدادی از نظرهای مردم در فضای مجازی در این خصوص توجه کنید تا میزان نارضایتی از این اتفاقات را به خوبی درک کنید.

اینکه کارمندان و کارگران و بسیاری از مشاغل با درآمد های بسیار پایین تر از پزشکان مالیات خود را پرداخت می کنند اما برخی از این افراد با دارا بودن درآمدهای چند ده میلیونی به راحتی از پرداخت مالیات واقعی سرباز می زنند جای سوال دارد. این سوال که آیا ساختار و راهکاری برای بررسی درآمد های این افراد وجود ندارد؟ چطور می شود تنها با چند دقیقه مراجعه به مطب های بالای شهر مردم عادی به خوبی قانون گریزی برخی از پزشکان را متوجه شده اند اما هنوز مسئولان متوجه نشده اند؟

هرچه هست در این میان، سریالی از اقدامات غیرقانونی و تخلفات در حال اکران است که نقش جدید آن، منشی های دکترها هستند و چه بهتر که تا طبق معمول، دیر نشده و حساسیت ها به فراموشی سپرده، سراغی از درمان آن بگیرند که این بار، درد در خود جامعه پزشکی است.

**آیا با اجباری شدن کارتخوان برای پزشکان و دریافت مالیات از آنان موافقید؟**

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    22 1
    دندان پزشک محل ما چند سال است فقط پول نقد میگیرد ... مجبور شدیم هزینه جراحی و ویزیت متخصصی در بالاشهر تهران را نیز نقدا پرداخت کنیم.
    • saeid IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      20 1
      نزد یکی از معروفترین متخصصان گوارش رفتم مبلغ ویزیت و آندوسکوپی و ... را نقدا میگیرفت در جائی که بغالی ها و حتی دورگردها هم کارتی وجه را میگیرند این از چه سبب است و با اینگونه اشخاص متخصص و فهیم! چه باید کرد؟
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      22 1
      پزشک ها شده اند سوداگر. بیمار را پول می بینند.
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      10 0
      یک متخصص اورولوژی هست، هزینه ویزیت و جراحی را نقدا می‌گیرد.
    • کارشناس سلامت قمی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      11 1
      بله و باید سرنسخه پزشکان و دفترچه بیماران کد دار شود و در سامانه یکپارچه اینترنتی ثبت شود تا داروخانه بتواند دارو را بدهد یا سایر خدمات پزشکی بگیرد چون فقط با این راهکار است که میتوان فهمید پزشک چند بیمار دیده آنوقت میشودمالیالتش را حساب کرد. رسانه ها این اقدام کارگشا را مطالبه گری کنند تا این در تمام مطبها و درمانگاهها و بیمارستانها سامانه تهیه و راه اندازی شود.
    • mehdi IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      9 8
      همه ی این مشکلات بخاطر تعداد کم پزشکان است که مردم نگون بخت قبول میکنند پول نقد بدهند. اموزش پزشکی مثل همه ی کشورهای دنیا باید به وزارت علوم سپرده شود. ما از لحاظ سرانه پزشک اوضاع افتضاحی در جهان داریم.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    15 0
    اگه پزشکا مالیات ندن ما هم دیگه مالیات نمیدیم
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      25 1
      شرف دست فروشان مترو از پزشک ها بیشتر است.
  • فرهاد IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    10 0
    منشی آقا هم قبول می کنن بریم رزومه بدیم؟
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
      0 0
      چه سو استفاده هايي كه از منشي هاي بدبخت كه نميشه؟ همه جوره ...
  • پور ابراهیمی US ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    28 4
    چهار تا پزشک مشهور رو اعدام کنن، بقیه دیگه قانو نرو دور نمی زنن
    • حسام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      4 28
      تو رو هم اعدام کنن خوبه که زبانت زیادی درازه ... از طرف یک دکتر
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      5 14
      خفه برو بابات را اعدام کن
    • US ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      5 9
      برو4تاکاریادبگیر مجبورنباشی توسایتهاپرسه بزنی وگرنه اعدام شده خدایی میشی
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      6 1
      الحق نظر خوبی دادی. نسل پزشک جماعت از ریشه کنده بشه ملت نفس بکشن
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    30 0
    وکلا و پزشکان دو گروه بزرگی که فرار مالیاتی دارند، علت: قوانین را خودشان می‌نویسند.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    21 1
    پولشویی دکترها وظیفه منشی ها شده است
  • عجیب US ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    2 38
    من نمیدانم سایت مشرق چه پدرکشتگی باپزشکان دارد.چرابه فکرسایرمشاغل که فسادبیشتری دارند نیست؟؟؟عجیبه
    • مرودشتی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      26 1
      حرف دل مردم را زده، چرا باید یک سوپور مالیات بده با درآمد کم، ولی یک پزشک با درآمد چند صد میلیونی فرار مالیاتی داشته باشه
  • US ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    35 0
    پزشکان در فرانسه و انگلستان به منظور بهبود کیفیت، محدودیت ویزیت بیمار در روز دارند اما اینجا گوسفندوار ...
  • محمد IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    26 1
    فساد جامعه پزشکان رو برداشته بوی تعفنش حال همه رو بهم میزنه. این حقوق های تخیلی که شرعا هم حرام هست چرا باید توسط پزشکان گرفته بشه؟ دقیقا کی توی این مملکت باید به این فساد اقتصادی رسیدگی کنه؟
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    12 0
    قوانین و نظارت ها برای سطوح پایین جامعه است.
  • Ali IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    8 0
    برای پچل یواشکی و پارتی بازی تو نوبت نشستن هم راضی هستیم. اما اخرش خوب نشدن و فقط پول دور ریختن رو کجای دلمون بزاریم
  • US ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    5 5
    وکلا،مشاورین املاک،اختلاسهاو..........فراموش نمیشه مشرق جون
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    19 1
    منه کارمند که به سختی امورات روزانمو سر می کنم و تو خونه استیجاری می شینم باید بدون حساب مالیات بدم ولی این لاشخورها از زیرش در برن...
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    19 1
    پزشکان که سیری ناپذیر هستند و به روشهای مختلف سرمایه مملکت را تاراج می کنند و چشم دیدن بقیه را هم ندارند.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    27 2
    من خودم درون جامعه پزشکی هستم،تعداد کمی هستند که انسان و شریف هستند بقیه واقعا کثیف اند و فقط به پول فکر می کنند و جان انسانها اصلا برایشان اهمیتی ندارد.امیدوارم کسی احساسی کامنت نگذارد،چیزی که گفتم مستند و بعد از بیش از 20 سال کار با این قشر نوشتم.
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      4 2
      چه احساسی چه کشکی اخوی الان غیراز خود جمعیت پزشکان، کی از این جانوران قرن21 ایران زمین دفاع میکنه؟؟؟
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    22 0
    پزشکان در این کشور تافته جدا بافته اند و آزادند هر کاری که دلشان خواست انچام دهند و کسی نمی تواند به آنها یگویند بالای چشان ابرو است: - آزادند تا با حذف کارتخوان ازمالیات فرارکنند. - آزادند در برخورد با بیمار از هر نوع الفاظی استفاده کنند. - آزادند از بیمار هر چقدر خواستند چه زیر میزی و چه روی میزی دریافت کنند. - آزادند که در محل کار با هر نوع لباسی همراه با کراوات ظاهر شوند. - آزادند، حتی اگر قصورشان باعث مرگ بیمار بشود. تمامی این موارد به خاطر ساپورت اتحادیه صنفی بنام نظام پزشکی است.
  • آریو سوئد IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    13 1
    الان نانوایها هم کارتخوان دارن. چطوره که پزشکان ندارن؟ مگه این پزشکان تخم طلا میزارن؟ مسئولین باید جلوی این فساد و فرار مالیاتی را در کشور بگیرن. خیلی از این پزشکان با قاچاق کلان ارز برای خودشون در اروپا ویلا خریدن. چرا باید کسی جرائت کنه غیر قانونی ارز را به خارج قاچاق کنه؟
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    12 2
    در این چند دهه فقط به فکر حلقوم پزشکان بوده ایم.
  • سید جواد IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    8 0
    از سایت مشرق به خاطر این گزارش خوب تشکر می کنم. فقط کاش گروه های دیگری مثل پزشکان که فرار مالیاتی دارند، از جمله وکلا و مدرسان خصوصی و ... را هم مد نظر قرار بدهید.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    9 1
    کارت خوان را اجباری کنید.
  • میثم CN ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    15 3
    متاسفانه در یک جامعه اسلامی حقوق یک نفر با مدرک تحصیلی دکتری پزشکی، فوق لیسانس دندانپزشکی، فوق لیسانس داروسازی ده ها و شاید صد ها برابر دکتری رشته های دیگر هست در حالیکه خیلی از رشته ها و کارهای دیگر نیازمند زحمت و زجر بیشتر ذهنی و بدنی هستند ولی متاسفانه چون جان انسان ها در اختیار این قشر هست همه از ترس حرف نمی‌زنند و حتی این قشر مالیات هم نمیدن. شما از طرف دیگر نگاه کنید مگر یک پزشک، دندانپزشک و داروساز چه کار می کنند؟ بارها پیش دکترهای مختلف می‌رویم تشخیص اشتباه، داروی اشتباه و کلی عوارض برای مريض، حتی پول مریض هم رفته. ولی اگر به شما هر جای دیگر یک خدمات اشتباه بدهند شما می توانید ادعای خسارت کنید. شما برید تحقیق کنید در کشورهای اروپایی( نه آمریکا) حقوق یک پزشک یا دندانپزشک و داروساز چند برابر یک فرد با همان مدرک تخصص و سایر افراد با مدارک تحصیلی پایین تر است. حکایت دزد سرگردنه است اگر چاقو بذارن لب گردن شما، به خاطر نجات جان همه پول و آبروی مان را هم میدیم، دقیقا همین حادثه به صورت قانونی در مطب پزشکان، دندانپزشکان ایران اسلامی اتفاق می افتد و هیچ انسانی جرات اعتراض ندارد. آیا اینها در قانون اسلامی تعریف شده اند؟
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      1 1
      خخخخخ
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      4 0
      دقیقا مشکل همینه. بحث فرارمالیاتی یک بحث فرعیه. مشکل اصلی و فساد اقتصادی اصلی کشور ما نه حقوق نجومیه نه چیز دیگه، صرفا درامد تخیلی جامعه پزشکیه آقا کی قراره این فساد رو جمع کنه؟
  • میثم CN ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    9 1
    یک سوال ساده چرا در یک جامعه اسلامی و با این همه پیشرفت نرم افزاری تمام مبادلات اقتصادی هر شخص به شماره کارت ملی شخص وصل نمیشه تا میزان ثروت و مالیات شخص مشخص بشه؟ آیا نشاندهنده فساد عمیق در ریشه های مدیریتی کشور نیست؟ آیا باید صبر کرد تا با این فساد نابود شویم یا باید خودمان را اصلاح کنیم؟ چه کسی مسوول اصلاح این امر است؟ مگر نمی شود همین الان اصلاح را شروع کرد چرا هرگز اصلاح رخ نمی‌دهد؟ آیا کسی هست که به خدا و آخرت اعتقاد داشته باشد؟ پس چرا کسی از خدا نمی ترسد؟
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    12 2
    یک مثل ژاپنی میگه در جامعه ای که پزشکان ارج و قرب دارند آن جامعه بیمار است و در جامعه ای که معلم ارج و قرب دارد آن جامعه زنده و بالنده است.
    • امین IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      2 3
      مرگ بر ژاپن
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    5 2
    موافقم
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    12 1
    براساس آمار پرشکان در ایران بیشترین درآمدو داران ولی بیشترین فرار مالیاتی رو هم دارن ! باید استفاده از کارت خوان اجباری شه ! ولی مطمئنن پزشکان هوشمند راه دور زدن اون رو هم پیدا خواهند کرد
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    8 1
    حتما باید تحریم بشیم تا دنبال درست کردن ساختار داخلی بیافتید واقعا تحریم نعمت برای ملتی که باید اینطوری رفتار کنن
  • رضا IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    4 0
    سلام دولت و بانک مرکزی باید نقش پول نقد را کاملا محدود کند مثلا کارگران و کارمندان و بطور کلی حقوق بگیران نتوانند بیش از مثلا 20% حقوقشان را نقدی دریافت کنند در این صورت عملیات مالی با کارت یا چک اجتناب ناپذیر میگردد
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    10 1
    پزشکی که من بچه ام را پیشش می برم صبح ها که خلوت است از کارت خوان استفاده می کند و بعد از ظهر ها که شلوغ می شود نقدی حساب می کند (تقریبا دو سوم درامدش را گم می کند.)
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      0 2
      حال بچه ت چطوره؟ خوبه؟ وقتی مریض میشه دارو درمانهای دکتره به داد بچه ت می رسه؟ بگو، نترس، یه وقت حرف حق بزنی نمی میریا
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    10 1
    چرا از در و دیوار مهندس و وکیل غیره داره میباره ولی پزسک متخصص کم است.آیا وزارت بهداشت عمدا میخواد مردم رت سرکیسه کند. چرا با وجود اینهمه جوانان مشتاق برای تخصص اینقدر سهمیه پذیرش متخصص و دستیاری پایین است.
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      9 1
      پزشك كمتر درآمد بيشتر
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    3 1
    وقتی بیمه میخواد سهم پزشک رو حساب کنه، مالیات رو برای اداره دارایی ازش کسر می کنه. تازه از نسخه ها تعداد قابل توجهیش برگشت میخوره و پرداخت نمیشه.
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    6 1
    خدا کار هیشکی رو به دکترجماعت نندازه
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      2 5
      الهی آمین. فکر کردید کسی رغبت داره شما آدمای ازخدا بیخبر نسناس دهن بین ناسپاس رو ببینه؟ انشاله که هیچ وقت مریض نشید، اینو از صمیم قلب میگم ولی واقعا مریض نشدن از محالاته، منتها از خدا میخوام خودش به حساب شما دروغگوها برسه. الهی یا مریض نشید یا اگه شدید، پاتون به مطب دکتر بدبخت نرسیده به درک اسفل برید
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    6 1
    خدا کار هیشکی رو به دکترجماعت نندازه
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    6 0
    سامانه ای طراحی کنید تا مشخص شود پزشکان و وکلا چه غلطی میکنند.
    • Mohsen IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      2 2
      شما دقیقا چه غلطی میکنی عزیزم؟
  • Mohsen IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    1 5
    چرا ذهن مردم رو منحرف میکنید روزنامه مشرق و طرفداران این خبر اگر واقعا مدعی هستید. یه راهکار عالی هر مطب و نزد هر پزشک که رسیدید کارتخوان نبود یا به هر دلیلی قابل استفاده نبود به یک بیمارستان دولتی مراجعه کنید قطعا دستگاه کارتخوان موجود هست. و دوستانی که شرافت و آبروی پزشکان رو خیلی راحت خرج میکنند مطلع باشند که جهنم یعنی اینکه تو دنبال هزار تومان صبح تاشب بدو بدو کنی و بهشت یعنی اینکه بنشینی و هزاران هزار به جیبت بیاد. و صرفا جهت اطلاع بدانید و آگاه باشید که ۹٪ از افرادی که مالیات نمیدهند برابرند با ۹۱٪ که پرداخت میکنند و صد البته این ۹٪ پزشکان وکلا و ... نیستند این خبرها صرفا جهت اینه که اقشار مختلف جامعه با هم درگیر بشن و من الله توفیق به امید ظهور مولا و سرورمان حضرت مهدی (عج)
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    شرايط جذب منشي معمولا خانم هاي آراسته با روابط عمومي بالا(...) هست. از يكسري از منشي ها فيلم هم ميگيرن كه بد بخت ها تا آخر عمر...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس