کد خبر 929919
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸
مربی لیگ برتری

۶ تیم اول جدول لیگ دسته یک فوتبال با هدایت ۶ سرمربی با تجربه که سابقه حضور در لیگ برتر را دارند اداره می‌شوند.

به گزارش مشرق، در در این فصل دو تیم صبای قم و نفت تهران از جدول لیگ یک کنار گذاشته شدند و رقابت‌های این فصل لیگ دسته اول به جای ۱۸ تیم با ۱۶ تیم در حال برگزاری است اما رقابت در صدر جدول داغ‌تر از همیشه است. حداقل ۶ تیم اول جدول لیگ شانس صعود به لیگ برتر را دارند. با نگاهی به این ۶ تیم متوجه می‌شویم که مربیان با تجربه که سابقه حضور در لیگ برتر را داشته‌اند توانسته‌اند بالاتر از مربیان جوان‌تر در جدول لیگ قرار بگیرند. البته این رقابت هیجان انگیز برای رسیدن ۲ تیم به لیگ برتر تا اواخر اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. یکی از فاکتورهای موفقیت در لیگ یک داشتن مربی باتجربه و بادانش و کاربلد است.

نگاهی به ۶ تیم اول جدول لیگ می‌اندازیم:

۱- گل‌گهرسیرجان؛ وینگو بگوویچ

گل‌گهرسیرجان برای سومین سال متوالی وینگو بگوویچ را به عنوان سرمربی در اختیار دارد و هموطن برانکو باید به نظر می‌رسد که امسال شانس زیادی دارد که تیمش را به لیگ برتر برساند. بگوویچ سابقه سرمربیگری در تیم‌هایی مثل پرسپولیس را هم دارد و در چند تیم لیگ برتری حضور داشته است او آنقدر در کشورمان حضور داشته که ایران را کشور دوم خودش می‌داند و فارسی را هم روان و راحت صحبت می‌کند!

گل‌گهر سیرجان یکی از تیم‌های پرامکانات لیگ یک محسوب می‌شود.

۲- استقلال جنوب تهران (سرخپوشان پاکدشت)؛ فرهاد کاظمی

فرهاد کاظمی مربی که سال‌ها در لیگ برتر مربیگری کرده و سابقه هدایت تیم‌های پرافتخاری چون سپاهان را هم در کارنامه دارد تا هفته پیش در صدر جدول قرار داشت اما با شکست مقابل تیم شگفتی‌ساز نود ارومیه صدر را از دست داد. فرهاد کاظمی خیلی تلاش می‌کند که با صعود به لیگ برتر افتخار دیگری در کارنامه مربیگری خود ثبت کند. بزرگترین مشکل این تیم نامش است که استقلال جنوب است اما پیراهن قرمز می‌پوشد و مدیران باشگاه مدعی هستند که باید اسمش سرخپوشان پاکدشت شود!

۳- مس کرمان؛ نادر دست نشان

مس کرمان هم که یکی از تیم‌های خوب و با امکانات لیگ یک محسوب می‌شود با نادر دست نشان در قواره یک مدعی است اما این تیم با شکست مقابل گل‌گهر در دربی کرمان همچنان در رده سوم است. دست نشان هم سال‌ها در لیگ یک و همچنین لیگ برتر مربیگری کرده شاید تجربه او بتواند به کمکش بیاید تا مس کرمان را به لیگ برتر برساند. دست نشان هم به خوبی به جو لیگ یک و همچنین حواشی آن آشناست.

۴- شاهین شهرداری بوشهر؛ محمود فکری

محمود فکری که فصل گذشته توانست تیم نفت مسجدسلیمان را به لیگ برتر بیاورد در نیم فصل اول شاهین را چند هفته‌ای به صدر جدول رساند با این حال به دلیل حواشی باشگاه و نبود حمایت مالی از سوی مدیران باشگاه باعث شد که این تیم اکنون روی رده چهارم جدول لیگ قرار بگیرد. فکری از شرایط باشگاه خیلی ناراضی است و می‌گوید تیم به حال خود رها شده است. به این ترتیب اگر به وضعیت باشگاه رسیدگی نشود شاید فکری در این فصل نتواند موفقیتش با نفت مسجدسلیمان را با شاهین تکرار کند.

۵- آلومینیوم اراک؛ فراز کمالوند

این باشگاه تغییرات زیادی نسبت به نیم فصل اول داشته و هم مدیرعامل و هم سرمربی تیم تغییر کرده است! فراز کمالوند سرمربی نام آشنای لیگ برتر که سابقه حضور در تیم‌هایی مثل تراکتورسازی، نفت آبادان و گسترش فولاد تبریز را داشته اکنون هدایت این تیم را برعهده گرفته است. کمالوند در نیم فصل اول هدایت تیم اکسین البرز را برعهده داشت که از این تیم هم جدا شد. حالا او در تلاش است که بتواند یک بار دیگر در لیگ یک بتواند افتخاری کسب کند. البته کار سختی پیش رو دارد.

۶- گل ریحان البرز (اکسین سابق)؛ مجتبی حسینی

این تیم حتی نسبت به نیم فصل اول نامش هم تغییر کرد و اکنون مجتبی حسینی سرمربی سابق تیم ذوب آهن هدایت آن را برعهده دارد. حسینی نسبت به سایر رقبایش تجربه کمتری در لیگ یک دارد اما مربی با انگیزه‌تری محسوب می‌شود هرچند کار در لیگ یک بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که او تصور می‌کند. حسینی شب گذشته به عنوان کارشناس بازی رئال مادرید و سویا در شبکه ورزش تلویزیون حاضر شد اما قطعاً می‌داند که لیگ یک ایران قوانین نانوشته خاص خود را دارد که از استانداردهای روز فوتبال دنیا فاصله دارد!

در رده‌های پایین‌تر هم مربیان خوبی مثل محمداحمدزاده در ملوان، مجید نامجو مطلق در شهرداری ماهشهر، داود مهابادی در فجرسپاسی و هومن افاضلی در کارون اروند خرمشهر و حتی اکبرمیثاقیان حضور دارند اما شرایط برخی از این تیم‌ها آنقدر از نظر امکاناتی وخیم است که بعید است این مربیان بتوانند کاری از پیش ببرند و شاید بقا در لیگ یک برای آنها موفقیت محسوب شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس