کد خبر 929518
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
صالحی امیری

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: سرمربی تیم ملی فوتبال موظف است در چارچوب قرارداد خود به هدایت فنی تیم ملی پرداخته و حقی برای دخالت در امور داخلی کشور را ندارد.

به گزارش مشرق، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در واکنش به اظهارات کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: سرمربی تیم ملی فوتبال موظف است در چارچوب قرارداد خود به هدایت فنی تیم ملی پرداخته و حقی برای دخالت در امور داخلی کشور را ندارد.

وی افزود: او باید بداند که تیم ملی فوتبال و بازیکنان افتخارآفرین آن متعلق به ملت ایران است و وی طبق قراردادش موظف به هدایت فنی این تیم است. او حق هیچ گونه اظهار نظر بی مورد و مداخله گرایانه در امور داخلی کشورمان را ندارد.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه کنش‌ها و واکنش‌های داخلی ورزش ایران ارتباطی به کی‌روش نداشته و ندارد، تصریح کرد: وی بعنوان یک مربی حرفه‌ای باید بداند که مردم بخوبی می‌دانند رفتارش در جام ملت‌ها و آنهم زمانی که تیم ملی کشورمان با اقتدار به مرحله بعد صعود کرده حاکی از نوعی عصبانیت نهفته و اقدامی شیطنت آمیز عده‌ای از مخالفین پیروزی‌های ملت ایران است.

بیشتر بخوانید:

عذرخواهی تاج بابت صحبت‌های کی‌روش

 


وی افزود: فدراسیون فوتبال باید سرمربی تیم ملی را در چارچوب قرارداد و وظایفش هدایت و مدیریت کند. این وظیفه فدراسیون فوتبال و مسئولینش است تا در این شرایط حساس مانع از هرگونه ادبیات غیراخلاقی، توهین آمیز و مغایر مصالح ملی سرمربی تیم ملی شوند. باور دارم این ادبیات سرمربی تیم ملی نوعی باج خواهی است که در صورت عدم کنترل و تکرار می‌تواند عواقب جبران ناپذیری بهمراه داشته باشد.

صالحی امیری یادآور شد: ملت ایران بخوبی می‌دانند ورزش ایران با همدلی، انسجام و اتحاد حداکثری که بین ارکان آن از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها، هیات‌ها، پیشکسوتان، قهرمانان و رسانه‌ها شکل گرفته در مسیر توسعه و جهش قرار دارد و بسیاری از رشته‌ها از جمله فوتبال، والیبال، کشتی، وزنه برداری، تکواندو، کاراته، جودو و.... با همین انسجام در دوره مدیریتی سلطانی‌فر می‌روند تا به بهترین عناوین و افتخارات سال‌های اخیر خود دست یابند. در این شرایط هر گونه رفتار مداخله گرایانه در این فرایند نوعی خیانت به جامعه بزرگ و افتخارآفرین ورزش ایران تلقی می‌گردد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: در پایان ضمن تقدیر وتشکر از فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان؛ وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و همچنین هواداران میلیونی تیم ملی فوتبال که حمایت مادی و معنوی مناسبی را از تیم ملی و سرمربی آن بعمل آورده‌اند و امید فراوانی داریم که تیم ملی فوتبال کشورمان با ظرفیت بالایی که دارد با شایستگی به قهرمانی مقتدرانه این دوره از جام ملت‌ها دست یابد.

منبع: کمیته ملی المپیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    87 13
    ببخشید ما خیلی خوشبختیم مواظب باشید کیروش مثل ما نیست که بتوانید سرکوبش کنید.کجای حرفهای کیروش اشتباه است که همه هجوم اوردید.این که درسفره مردم غذا نیست.یا ایت که از تیم حکومتی حسابی حمایت می شود.یا این که وزیر دولت تزویر و ریا نمی خواسته کیروش بماند
  • مسعود IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    71 11
    کی روش در فوتبال ایران زحمات زیادی کشیده با ید با احترام از وی حمایت شود مصاحبه اخیر وی یک حقیقت انکار ناپذیر است ملت ایران طرفدار اوست واز وی حمایت میکنند
  • بهمن DE ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    73 6
    حرف حق همیشه تلخه بخصوص در ایران که حرف همه تیمهارو یک نفر میگه حرف های کی روش بی ربط نیست همه وزارت ورزش برای یک تیم خاص
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    68 6
    خواهشاً انقدر از سمت مردم حرف نزنید مردم خودشون می‌دونن که چه کسی برای اونها زحمت می‌کشه
  • سید IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    8 53
    تمام 4 نظر بالا رو یه نفر گفته حاضرم قسم بخورم.کی روش یه دزده که.میلیون ها دلار از این کشور غارت کرده.متاسفم که کی شده مربی.مشرق تو رو.خدا اگه انصاف داری.منتشر کن.
  • فرید IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    یه نفر پیدا شده حرف راست زده همتون چقد میسوزین تنها کسی که حرف حق زده همین کی روش هس حالا اون گزارشگرهای بی هویت دارن با احساسات مردم بازی میکنن درحالی که دیگه مردم خودشون همه چیو میفهمن متاسفم برا همچین وزیر بیت المال خراب کنی
  • ح,ر IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    ايرانيان نمی تواننددر تغییر اوضاع توام با فساد و رانت فوتبال ایران تاثیری داشته باشند و این صحبت های رئیس کمیته المپيك نوعی هندوانه زیر بغل مردم گذاشتن و توجیه و تملق وزیر ورزش برای تحکیم جایگاه شخصی است و حتی انتقادات سرمربی تیم ملی اقای کیروش که این قدر افتخار برای تتبیت جایگاه این افراد منفعت جوی فاقد خصوصیات مدیریت وشایستگی لازم را برنمی تابند و غیر از مصادره زحمات دیگران به نفع خود و پرت کردن اذهان عمومی از ضعف خود به بهانه های مختلف هنر دیگری ندارند
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    آقا آقا تند نرید اشتباه ترجمه کرده اون مترجم بی دقت ... فکر کردم تا الان متوجه شدید چند ساعت پیش خبرش و خبر فوری کار کرد و ترجمه صحیح شو زیرنویس کرد !!!!
  • محمد IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    14 49
    کیروش در حدی نیست که در مورد مسائل داخلی کشور صحبت کنه . هر چیزی جای خودش
  • FR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    48 2
    درود به کیروش سرمربی تیم ملی ایران...شرف ات غیر قابل قیاس با خیلی از مسولین هست .چرا از واقعیت فرار میکنید اقای ریس ..مردم ایران خوب و بد را خیلی خوب تشخیص میدن
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    1 36
    اين بابا شورشو درآورده
  • سعید IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    2 49
    به نظر میرسه کی روش بعد از بازی با عراق احساس ترس کرده و میخواهد از حالا ناکامی های احتمالی تیم ملی رو گردن این و اون بیندازه. من از اولش هم میدونستم تیم ما قهرمان نمیشه ولی رسانه ها مخصوصا تلویزیون تو بوق وکرنا کردند ومدام دم از قهرمانی زدند . واقعیت وعیار تیم ملی مقابل عراق مشخص شد.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    0 0
    مثل اینکه اشتباه ترجمه کرده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس