کد خبر 929207
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
سرلشکر باقری

رئیس ستادکل نیروهای مسلح که به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، با الهام علی‌اف رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح که در رأس یک هیأت عالی رتبه نظامی به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، صبح امروز وارد باکو پایتخت این کشور شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بدو ورود به فرودگاه حیدر علی اف باکو و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کشور آذربایجان از مهمترین همسایگان ایران است که به لحاظ نزدیکی تاریخی، مذهبی و زبانی برای کشور ما اهمیت فوق العاده ای دارد.

وی گفت: این سفر در جهت طرح مباحث دفاعی و امنیتی و همکاری‌های نظامی و توسعه آنها این سفر انجام می‌شود.

سرلشکر باقری ادامه داد:: به لحاظ ارتباطات تاریخی که دو کشور باهم دارند و همچنین همکاری‌های گسترده تهران و باکو در مسائل مختلف، لازم بود که سفری در این سطح انجام گیرد.

بیشتر بخوانیم:

سرلشکر باقری وارد «باکو» شد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه این نخستین بار است که سفری در این سطح به جمهوری آذربایجان انجام می‌شود، تصریح کرد: این موضوع نشانه نزدیکی مواضع و همکاری‌های عمیق دو کشور است.

سرلشکر باقری در اولین برنامه از سفر دو روزه خود به جمهوری آذربایجان با الهام علی اف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی در مدت دو روز اقامت خود در باکو با نخست وزیر، وزیر دفاع، رئیس مجلس ملی و دیگر مقامات جمهوری آذربایجان دیدار و مذاکره خواهد کرد.

بر اساس این گزارش قرار است در پایان مذاکرات و ملاقات‌ها تفاهم نامه همکاری نظامی - دفاعی میان مقامات دو کشور امضا شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس