جبلی: اقدام پلیس آمریکا محکوم است/ از هرگونه اقدام قانونی برای آزادی مرضیه هاشمی دریغ نمی‌کنیم

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما با بیان اینکه اقدام پلیس آمریکا در دستگیری «مرضیه هاشمی» را محکوم می‌کنیم، گفت: از هرگونه اقدام قانونی برای آزادی ایشان دریغ نمی‌کنیم و رفتار پلیش آمریکا از نظر قانونی و انسانی مورد تقبیح است.

به گزارش مشرق، در پی بازداشت مرضیه هاشمی مجری شبکه پرس تی وی شبکه پرس تی وی نشستی را با حضور پیمان جبلی معاونت برون مرزی صداوسیما و مدیر شبکه پرس تی وی برگزار کرد.

در ابتدای این نشست تصاویری از صحبت های هاشمی با زبان انگلیسی درباره داعش و توضیحاتی درباره زندگی خود پخش شد و در ادامه جبلی در سخنانی گفت: امروز متوجه شدیم که همکارمان در یکی از فرودگاه‌های امریکا بدون تفهیم اتهام بازداشت شدند و تا امروز به او دسترسی برای تماس با خانواده نداده بودند و نیمه‌های شب وقتی با خانواده‌اش تماس گرفته گفته که در زندان رفتارهای غیر انسانی با او انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

روایت طالب زاده از جزئیات دستگیری خبرنگار PRESSTV

وی ادامه داد: براساس اظهاراتی که هاشمی داشته در ابتدای ورود به زندان مجبور شده حجاب را از سرش بردارد و با دست و پای بسته بسته با زنجیر راهی زندان شده و به او فقط گوشت خوک داده‌اند و از لحاظ حجاب نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارد. ضمن اینکه به دلیل اینکه هیچ جلسه بازجویی با وی برقرار نشده اطلاعات دیگری نداریم.

جبلی تصریح کرد: ما این اقدام پلیس امریکا را محکوم می‌کنیم و مسئولیت سلامت جانی او به عهده دولت امریکاست و خواستار عذرخواهی دولت امریکا از هاشمی هستیم. اگر هرگونه اقدام قانونی لازم باشد دریغ نمی‌کنیم و حمایت رسانه ای از او را خواهیم داشت. به دولت امریکا هشدار می‌دهیم که اگر اتفاقی برای خانم هاشمی بیافتد دولت امریکا محکوم است و رفتارهای آنها از نظر قانونی و انسانی مورد تقبیح است.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما تاکید کرد: برداشتن حجاب خانم هاشمی علی‌رغم میل ایشان و بی‌احترامی به اعتقاد وی توهینی آشکار به کل مسلمانان جهان است و در نظر گرفتن سلامتی او نشان می‌دهد که دولت آمریکا که مدعی حقوق انسان است در این مورد خاص شکست خورده است. ما از حقوق خانم هاشمی تا آخر حمایت کرده و لحظه به لحظه از او حمایت می‌کنیم و اطلاع می‌دهیم و امیدواریم تا این اتفاق ختم به خیر شود و بتوانند دوباره با خانواده و شبکه پرس تی وی ملاقات داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه آیا خانم هاشمی به خاطر ساخت مستندهایی درباره فعالیت‌های هسته‌ای بازداشت شده است؟ گفت: خانم هاشمی سالهاست که با ما همکاری دارد و هیچ عقیده مخفی نداشته است. خانم هاشمی چه بسا که به دلیل حمایت از متحدین امریکا و انتقاد از رژیم صهیونیستی و فعالیت‌های عملی که در این باره داشتند هدف این بازداشت قرار گرفته است.

خانم هاشمی نه اولین هزینه‌ای است که ما می‌پردازیم نه آخرین آن. او هزینه صدای مستقل است همانکه شعار شبکه ماست و ما این آمادگی را داریم که هر هزینه‌ای برای او پرداخت کنیم. یادم هست هر بار که برای بازدید از اطرافیانش به امریکا می‌رفت همیشه می‌گفت اگر زنده برگشتم و گذاشتند زنده برگردم!!

وی درباره اینکه چه راه‌کارهایی وجود دارد برای آزادی وی گفت: ما از هیچ راهی برای آزادی وی فروگذار نمی‌کنیم اما با توجه به شناختی که از امریکایی‌ها داریم و اغلب بدون دلیل افرادی را بازداشت می‌کنند به نظرمان اقدامات قانونی را تنها تاثیرگذار نمی‌دانیم. مسئله او مسئله یک انسان نیست، وی یک زن مادر مادربزرگ و یک مسلمان امریکایی است.در همین جا از امریکایی‌ها می خواهیم که دلیل بازداشت خانم هاشمی را به سرعت اعلام کنند.

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا پیگیری هایی که توسط شبکه پرس تی وی و معاونت برون مرزی انجام می شود به نتیجه ای خواهد رسید گفت: ما وظیفه خود را انجام میدهیم اما اینکه به نتیجه برسد مطمین نیستیم اما ایمد داریم به دلیل پیگیریهای رسانه ای کمکی به ازادی دو کنیم. آنچه که به عنوان افتخار برای جامعه امریکایی ها اعلام می شود خلاف آن ثابت شده است. در روز روشن هاشمی را بازداشت کردند و هیچ خبری هم از او نداریم.

وی ادامه داد: تمرکز ما رسیدگی به وضعیت خانم هاشمی در زندان است اما باید زمان بدهیم ببینیم نوع برخورد دولت امریکا با این خبرنگار چطور است. خانم هاشمی فردی است که به دنیال انقلاب اسلامی دین خود را تغییر می دهد و کارهای وی کاملاً واضح است. تاکید و رویکرد فعلی ما آزادی هرچه سریعتر وی و پیگیری وضعیت خانم هاشمی است. سخنگوی وزارت امور خارجه در سخنرانی خود چنین موضوعی را اعلام کرد و گفت که این نهاد و همه نهادهای دیگر به وظایف خود عمل کنند. حتی متوجه شدیم پسر وی نیز در بازداشت و تحت نظر است.

جبلی در پایان گفت: این اتفاق آزمونی بزرگ است هم برای رسانه‌ها و هم سازمان صداوسیما که موضع‌گیری صریح داشته باشند. خانم هاشمی اگر جرمی هم داشته باشد باید بدون اتهامی به زندان بیفتد؟! آیا انتقاد از دولت عربستان و حقوق مسلمین جرم است؟ آنهایی که مدعی آزادی بیان و حقوق بشر هستند باید در این باره پاسخ دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس