دلار نمایه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بر اثر برخی سوء تدبیرها، بیش از ۲۰ میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبر آن لاین و در پاسخ به این سوال که دقیقاً چه میزان سرمایه از کشور خارج شده، گفت: این را باید با توجه به ترازنامه‌های بانک مرکزی استخراج کرد و البته این نهاد بهتر از هر نهاد دیگری می‌تواند در این خصوص اطلاعات بدهد اما برآوردهای ما نشان می‌دهد در مقطعی ۲۰ میلیارد دلار سرمایه ارزی از ایران خارج شده است و حتی برخی آمار رقمی بیش از این را نیز نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

تورم‌های نجومی را دولت رقم زد یا تحریم؟

چه کسی مسئول حاشیه‌های غیربهداشتی وزارت بهداشت است؟

محسن رضایی: سیستم مدیریتی کشور در گِل مانده است


وی با تأکید بر اینکه توقف خروج سرمایه می‌تواند شرایط را برای ایجاد ثبات در اقتصاد ایران فراهم کند، ادامه داد: متأسفانه تحت تأثیر بحران ارزی، میلیاردها دلار سرمایه از کشور خارج شد که این وضعیت خود در تشدید بحران‌ها به شدت تأثیرگذار بود و فضای جامعه را ملتهب کرد.


وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد روند خروج سرمایه از ایران تحت تأثیر سیاست‌های اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی و مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی به رقم ناچیزی رسیده و حتی می‌توان به جرأت از توقف این روند صحبت کرد.


محمدرضا پورابراهیمی پیش از این تأکید کرده بود: خروج ۲۰ میلیارد دلار سرمایه از کشور در عدم مدیریت صحیح بانک مرکزی بر بازار ارز و عدم اجرای پورتال ارزی که در دولت دهم کلید خورده بود، ریشه دارد.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر کارکرد سامانه نیما گفت: سامانه نیما می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه را برطرف کند. در واقع سامانه نیما همان پرتال ارزی است که دولت دهم قرار بود راه‌اندازی نماید.


وی با بیان اینکه دلیل اصلی خروج سرمایه از کشور اتفاقات رخ داده در حوزه ارز است، ادامه داد: بانک مرکزی باید در سال‌های اخیر نظارت بیشتری بر بازار ارز می‌کرد، چرا که نتیجه عدم نظارت جدی بانک مرکزی و عدم برنامه‌ریزی دقیق برای مدیریت ارز، منفی شدن حساب سرمایه‌ای کشور را به دنبال داشته و به معنای خروج ارز از کشور است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    0 0
    شهید رجایی به استعاره بیان می دارد: در جهنم خدا یک جایی دارد که فشار عذابش مساوی است با گناه ۳۶ میلیون انسان. آنجا جای من است که حرکت و سخن و برخوردم روی زندگی ۳۶ میلیون انسان اثر می گذارد. یک بله و یک نه، سرنوشت ۳۶ میلیون انسان را تحت الشعاع قرار می دهد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس