محمدرضا مخبردزفولی

دبیر سابق شورایعالی انقلاب فرهنگی در مراسم معارفه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت:شورایعالی در حقیقت نهاد استراتژیکی بوده که با دوراندیشی امام برای رسیدن به قله‌های بزرگ علمی و فرهنگی تعبیه شد.

به گزارش مشرق، محمدرضا مخبردزفولی دبیر سابق شورایعالی انقلاب فرهنگی در مراسم معارفه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در تالار اندیشه حوزه هنری گفت: چیزی برای گفتن ندارم فقط می‌توانم بگویم خوشحالم ختم به خیر شده و خداوند فرصت داد تا کاری برای ملت انجام دهم.

وی ادامه داد: امروز برادر دانشمندی آمده که می‌تواند نقایص قبلی را برطرف کند؛ حتماً در کارهای ما کمبودهایی بوده و قصور و تقصیرهایی داشتیم، اگر توفیقی حاصل شده متعلق به یکایک عزیزان دانشگاهی و حوزوی است که احساس کردند شورا می‌تواند درحوزه فرهنگ و علم کار کند.

بیشتر بخوانید:

اولین اظهارات عاملی پس از دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی


مخبردزفولی گفت: واقعاً شورایعالی انقلاب فرهنگی فراز و نشیب‌های بسیاری را بعد ازانقلاب داشت و از همان لحظات اول پس از انقلاب، امام به شکل گیری انقلاب فرهنگی توجه کردند.

وی افزود: ما دانشگاه فرهنگی بعد از انقلاب نداشتیم؛ اتاق‌های دانشگاه‌ها به اتاق گروهک‌ها تبدیل شده بود و محل بالندگی و علم آموزی نبود.

دبیر سابق شورایعالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نقطه اقتدار انقلاب دانشگاه و حوزه است. امام همان موقع فرمودند دانشگاه را دریابید، جنگ تمام می‌شود اما دانشگاه مهم است و مقام معظم رهبری هم همیشه برای دانشگاه اهمیت بسیاری قائلند.

مخبردزفولی تصریح کرد: ما کم دشمن نداریم که می‌خواهند این نظام نباشد؛ نقطه اتکای جدی قدرت آفرینی برای ما مغزهای متفکری بوده که بعد از انقلاب پرورش یافتند؛ دانشمندان هسته‌ای ما بیشتر از دانشگاه‌های کشور هستند.

وی ادامه داد: انقلاب در دانشگاه‌ها تحول ایجاد کرد و امروز ما دو درصد از علم دنیا را داریم که فقط هم مقاله نیست این را شوخی نگیریم. مقاله بخشی از علم ماست که توان هسته‌ای و پزشکی در صحنه خود را نشان می‌دهد؛ مگر می‌شود به غیر از داشتن دانشمندان مدعی برتری علمی شویم؟

مخبردزفولی تأکید کرد: شورایعالی در حقیقت نهاد استراتژیکی بوده که با دوراندیشی امام برای رسیدن به قله‌های بزرگ علمی و فرهنگی تعبیه شد؛ فراز و نشیب‌هایی هم داشته است و همه تلاش کردند؛ مثل دوی امدادی است که کاری را شروع کردیم و حالا به برادر بالند تر و دانشمندتر سپردیم و ویژگی بهتری که به من دارد این است که در حوزه هم هست.

دبیر سابق شورایعالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: از تمام همکارانم در دبیرخانه شورا، روحانیون و دانشمندان و همه تشکر می‌کنم و از اعتماد و توجه مقام معظم رهبری به دبیرخانه شورا سپاسگزارم.اگر همه به فکر اقتدار علمی باشیم دیگر این و آن خط معنا ندارد، ما این مساله را در علم ثابت کردیم و در عرصه‌ای دیگر هم قابل اجراست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس