پوری حسینی

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به فشار و هجمه‌هایی که به این سازمان خصوصی‌سازی می‌شود گفت: بابت هر یک از واگذاریها باید به دادگاه برویم.

به گزارش مشرق به نقل از سازمان خصوصی سازی، پوری حسینی فرآیند خصوصی‌سازی را انتقال مالکیت از دولت به بخش خصوصی در راستای افزایش کارایی بنگاهها تعریف کرد و گفت: در این راستا سهام و دارایی دولت باید در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد؛ چرا که دولت بنگاهدار خوبی نیست و باید بخش خصوصی نقش پررنگ‌تری در اقتصاد داشته باشد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه محدودیتی برای خرید سهام و اموال دولت در راستای واگذاری‌ها وجود ندارد، افزود: مشکلات مربوط به اداره بنگاهها توسط دولت، مختص ایران نیست و در همه جای دنیا هم این مشکلات وجود دارد. به همین جهت است که در دنیا به سمت اجرای سیاست خصوصی سازی رفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

تاراج یا حراج فروش آلومینیوم المهدی و هرمزال؟!

رئیس سازمان خصوصی‌سازی: بعد انتخابات ۸۴ بیکار شدم

فرق پوری‌حسینی دهه ۸۰ با دهه ۹۰

وی اضافه کرد: از زمان تأسیس سازمان خصوصی سازی تا کنون بیش از ۱۴۵ هزار میلیارد تومان سهام واگذار شده است که در این میان ۲۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سهام عدالت بوده است و ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز بابت رد دیون دولت واگذار شده و باقی سهام نیز به صورت تدریجی، ترجیحی و بلوکی به عموم متقاضیان واگذار شده است.

پوری حسینی گفت: سهام شرکتهای دولتی یا به صورت بلوکی واگذاری می‌شود، یا مدیریتی و یا به صورت خرد فروخته می‌شود. بر این اساس به دلیل مزیت‌هایی که واگذاری‌های بلوکی و مدیریتی دارند معمولاً مقاومت‌هایی در راستای خصوصی سازی در خصوص این واگذاری‌ها اتفاق می‌افتد.

وی در خصوص زمان پایان واگذاری‌ها نیز تصریح کرد: با روند کنونی و همچنین با فشار و هجمه‌هایی که به سازمان خصوصی سازی می‌شود و اینکه بابت هر یک از واگذاری‌ها باید به دادگاه برویم، خصوصی سازی در کشور سالهای سال طول خواهد کشید. این در شرایطی است که عزم کافی در سازمان خصوصی سازی برای واگذاری سهام دولتی وجود دارد و اگر دیگر شرایط نیز مهیا باشد می‌توانیم تا پایان سال ۹۸ برای همه بنگاههای باقی مانده در لیست واگذاری، مزایده برگزار نمائیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس