روحانی در گلستان

رئیس جمهور گفت: مسئولان فعلی آمریکا گفته‌اند ایران جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب را نخواهد دید اما ملت در ۲۲ بهمن به خیابان‌ها می‌آیند تا پاسخ قاطع به دشمن بدهند.

به گزارش مشرق، حسن روحانی شامگاه دوشنبه در دیدار صمیمی با علما و روحانیون استان گلستان، اظهار کرد: باید با خانواده‌هایی که در سانحه هوایی کرج داغدار شدند همدردی کنیم، ما ناچار هستیم گوشت گرم را با هواپیما حمل کنیم و این هواپیما گوشت حمل می‌کرده و دچار سانحه شده است.

وی افزود: پرسنل نیروی هوایی مانند تمام نیروهای مسلح حق بزرگی به گردن ما دارند، زیرا زمان جنگ بسیاری از این پرسنل با هواپیماها پشتیبان نیروهای مسلح بودند.

بیشتر بخوانید:

پیام تسلیت روحانی در پی شهادت پرسنل ارتش

من افتخار می‌کنم دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین انتقادپذیری را در تاریخ ایران داشته است

روحانی با بیان اینکه دی ماه پیام خاصی برای ما دارد و در تاریخ انقلاب ما اهمیت ویژه‌ای داشته است، تصریح کرد: سرآغاز نهضت اسلامی ما از دی ماه ۴۱ بود و ماهی بود که شاه به قم رفت و سخنرانی توهین آمیز به علما و روحانیت را انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه مردم قم در دی ماه ۴۱ شرایط ویژه‌ای داشتند، بیان کرد: اتفاق بعدی در دی ماه ۵۶ رخ داد که نهضت ما اوج گرفت؛ ۱۹ دی ۵۶ حرکت پر سرعت نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی از قم بود که به پیروزی انقلاب ختم شد.

وی اضافه کرد: در دی ماه ۵۷ فرار شاه به عنوان حادثه‌ای بسیار مهم در تاریخ انقلاب ثبت شد و امام راحل هم پس از فرار شاه عنوان کرد که به ایران باز خواهد گشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه دی ماه امسال هم در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی هستیم، گفت: دشمنان نمی‌خواستند انقلاب پیروز شود و پس از پیروزی انقلاب هم گمان می‌کردند ۶ ماه بیشتر دوام نمی‌آورد.

وی اظهار کرد: مسئولان فعلی آمریکا هم در ماه‌های اخیر گفته‌اند ایران جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب را نخواهد دید اما خواهند دید که ملت ایران چگونه در ۲۲ بهمن به خیابان‌ها می‌آیند تا پاسخ قاطعی به دشمنان بدهند.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم در این انقلاب سهیم بودند و امروز می‌خواهیم این انقلاب را با چهل سال قبل بسنجیم، ادامه داد: به طور مثال برق استان گلستان نسبت به ۴۰ سال قبل بیش از ۱۱ برابر افزایش داشته است.

روحانی اضافه کرد: پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف داشتیم و می‌توان آن را با آمار و ارقام مقایسه کرد؛ در موضوع معنویت اما این آمار کافی نیست، اینکه جوان ما چند مقاله خوانده یک بحث است و اینکه چقدر روی وی تأثیر گذاشته بحث دیگر است.

روحانیت در فضای مجازی فعال شوند

وی با بیان اینکه در اعتقادات، جوانان ما اوضاع خوبی دارند، گفت: جوانان ما به خداوند، قیامت، پیامبر و … معتقد هستند اما باید در اخلاق و رفتار خود دقت کنیم اینکه چگونه به یکدیگر احترام می‌گذاریم و با هم رفتار می‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره تبلیغات گسترده دشمن علیه اسلام، افزود: امروز امواج رادیویی و تلویزیونی از ما اجازه نمی‌گیرند؛ زمان سخت و مشکلی است و ما هم باید از شیوه‌های نوین در تبلیغات استفاده کنیم و در فضای مجازی و رسانه‌های گروهی فعال باشیم.

وی ادامه داد: یکی از عوامل پیروزی انقلاب این بود که خداوند مقدر کرد امام راحل به پاریس برود تا صدای وی از طریق رسانه‌ها به گوش جهانیان برسد.

روحانی با بیان اینکه رسانه‌های غرب با کلمات بازی می‌کنند، تصریح کرد: امام روی افکار عمومی تاکید زیادی داشت زیرا قدرت افکار عمومی بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: گاهی یک جمله می‌گوئیم و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به آن سر دنیا می‌رسد زیرا با شبکه‌های مجازی امروز نیازی به میکروفون و تریبون نیست و هر کس با موبایل می‌تواند با دنیا در ارتباط باشد.

وی باتاکید بر اینکه راهی جز این نداریم که به سیره پیامبر بازگردیم، گفت: اگر پیغمبر الگوی زندگی ما نباشد پیروزی بر دشمنان تا دندان مسلح سخت خواهد شد.

رئیس جمهور ادامه داد: ایران را با عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و … مقایسه کنید متوجه خواهید شد که تمام مسلمانان در رنج و فشار هستند.

وی اظهار کرد: فشار به اسلام فقط در ایران نیست و در آمریکا و اروپا هم به اسلام فشار می‌آورند؛ آنها نمی‌توانند روسری یک دختر را تحمل کنند آن هم در اروپا که ادعای آزادی می‌کند.

با ایستادگی و وحدت مقابل دشمن پیروز می شویم

وی با بیان اینکه رمز و راز زندگی پاک و پیروز و موفق در سایه تبعیت از راه پیامبر است، بیان کرد: امروز همه ایمان برابر همه کفر قرار گرفته و ما می‌توانیم با ایستادگی و مقاومت پیروز شویم.

روحانی سپس به تشریح وضعیت کشور پرداخت و گفت: ۱۴ میلیون دانش آموز و چهار میلیون دانشجو داریم که در مجموع از جمعیت ۸۰ میلیون نفری ۱۸ میلیون نفر سر کلاس هستند و باید یک و نیم میلیون نفر معلم را به آن اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه چشمان بیدار نیروهای مسلح همه جا مراقب هستند تا امنیت حاصل شود، ادامه داد: در سال ۳۰ میلیون نفر به بیمارستان مراجعه و از زیرساخت‌های درمانی کشور بهره می‌گیرند.

وی با بیان اینکه آب و برق با قیمت بسیار ارزان عرضه می‌شود، گفت: انرژی، بنزین و گازوئیل با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما برخی می‌گویند گرانی است.

گرانی و ارزانی را باهم باید دید

روحانی ضمن تأیید وجود گرانی در کشور، با تاکید بر اینکه باید ارزانی‌ها را هم ببینیم، گفت: نان با قیمت پایینی به فروش می‌رود اما کسی اینها را محاسبه نمی‌کند.

وی از سرمایه گذاری‌های عظیم در راه آهن، فرودگاه‌ها و جاده‌ها خبرداد و اظهار کرد: اگر درد و رنج را می‌بینیم زحمت دیگران را هم ببینیم و ناشکری نکنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز فضای معنویت و ایمان روزهای اولیه انقلاب را می‌خواهیم و به حول و قوه الهی با ایستادگی مردم دشمن را خواهیم شکست.

وی با یادآوری اینکه در جنگ تحمیلی تمام دنیا مقابل ایران ایستادند، گفت: تمام امکانات غرب پشت سر صدام حسین بود و ما تنها بودیم؛ کسی به ما پول و امکانات نمی‌داد و حتی شوروی که طرف قرارداد ما بود قطعه توپ ۲۳ میلی متری را به ما نداد.

وی اضافه کرد: همه به صدام و عراق کمک کردند اما پیروز نشدند زیرا وحدت داشتیم و امروز همان وحدت را می‌خواهیم.

روحانی با اشاره به اینکه وحدت در گلستان بالاترین نعمت خداوند است، ادامه داد: آمریکا و استکبار از این گونه اجتماعات همراه با وحدت عصبانی است و می‌خواهد ما روبروی هم بایستیم و خون یکدیگر را بریزیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز دولت به عنوان خادم کنار مردم است و مردم هم باید در صحنه حاضر باشند، یادآور شد: دولت به عنوان بخشی از نظام از تمام توان خود برای رفاه مردم استفاده خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس