کد خبر 928077
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
پرویز فتاح نمایه

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: از ۳۴۰ هزار دانش‌آموز، ۱۱۰ هزار نفر آنها در مناطق محروم هستند که این افراد هم بسته آموزشی دریافت می‌کنند و هم در طول سال حمایت‌های مختلف می‌گیرند.

به گزارش مشرق، پرویز فتاح در هشتمین جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش مناطق محروم گفت: در کمیته امداد ۳۴۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش داریم که فقط ۲۱۵ نفر از این افراد اعلام کرده‌اند که به مدرسه نمی روند یعنی کمتر از یک درصد و مشخص می‌شود که مشکل در خارج از امداد است.

وی ادامه داد: درست است که در کمیته امداد، سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهیم اما دانش‌آموزان نیز هدف مهمی برای ما هستند که یا یتیم یا محسنین هستند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: به طور متوسط هر ماه ۲۲۰ هزار تومان به حساب این کودکان از سوی حامیان واریز می‌شود که البته ممکن است این مبلغ در استانی مانند سیستان و بلوچستان، کمتر و یا در استان دیگر، بیشتر باشد.

فتاح با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها امسال در دو مرحله برگزار شد، گفت: با همکاری آموزش و پرورش، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پول جمع‌آوری شد که تمامی آن به دانش‌آموزان محروم و نیازمند اختصاص داده شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تأکید کرد: از ۳۴۰ هزار دانش‌آموز ،۱۱۰ هزار نفر آنها در مناطق محروم هستند که این افراد هم بسته آموزشی دریافت می‌کنند و هم در اواسط سال حمایت‌هایی می‌شوند.

وی تصریح کرد: باید مشکل اصلی کودکان بازمانده از تحصیل ریشه‌یابی شود که در برخی از مواقع، مشکل فرهنگی است، نه مادی.

فتاح اظهار داشت: آمادگی خود را اعلام می‌کنیم که هر مقداری که سهم ما باشد را پرداخت کنیم و برای حل مشکل کودکان بازمانده از تحصیل اقدام کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تأکید کرد: اینکه منتظر سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار باشیم، زمانبر است بنابراین می‌توانیم در همین جلسه با تقسیم کار، این مشکل را خودمان برطرف کنیم و ما در کمیته امداد حاضر هستیم همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ خوابگاه شبانه‌روزی داریم که صد درصد با درآمد مردمی اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: اکثر این خوابگاه‌ها در مناطق محروم هستند و ما حاضریم اگر امکان استفاده از این خوابگاه‌ها برای کودکان محروم باشد، آنها را توسعه دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضاالبوعلی مطیری IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    باعرض سلام به خیرین من ومادرمکان زندگی درست داریم خواهشارسیدگی بکنی مادرم هم مریضه قندخون داره پدرم هم بهم رسیدگی نمیکنه ازمادرم جداشده از۷سالگی مادرم خرج میکنه تاحالا۱۱ساله م باتشکرازشما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس