عزالدین قسام

سخنگوی گردانهای عزالدین قسام به جزییات جدیدی از عملیات شکست خورده سال گذشته میلادی صهیونیستها در غزه پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از سما، ابوعبیده سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام به زوایای شکست عملیات کماندوهای اسرائیلی در خانیونس در جنوب غزه موسوم به لبه شمشیر پرداخت و از ادوات و تجهیزاتی که به دست نیروهای مقاومت فلسطین افتاده، پرده برداشت.

وی اعلام کرد که مقاومت فلسطین گنج اطلاعاتی بزرگی در اختیار دارد که در نبرد مغزها با اسرائیل از آن استفاده خواهد کرد.

ابوعبیده گفت: اسرائیل گمان می‌کرد که مقاومت در حال ضعف قرار دارد و در قبال جنایاتش ساکت خواهد ماند. در حالی که بحث از میانجی گری‌ها برای پایان دادن به بحران انسانی غزه بود؛ دشمن گمان کرد که مقاومت در پاسخ دادن به تجاوز آشکار دشمن ناتوان است. دشمن تصمیم به اجرای عملیات اطلاعاتی خطرناک و حساسی گرفت و از امکانات زیادی در این راه بهره برد و مأموریت را به نیروهای کماندو با نام سرت متکال زیر مجموعه شاباک داد. نیروهای اسرائیلی آموزش عملی و فنی برای عملیات ۲۰۱۸ دیده بود.

بیشتر بخوانید:

فلسطین، گام دوم آزادسازی تل‌آویو

از موشک‌های ضدزره و دوش پرتاب تا انبوه اسلحه AK-۱۰۳ +عکس

جزئیات تازه‌ای از ترور شهید «محمد الزواری»

جرقه اولین انتفاضه ملت فلسطین از چه زمانی زده شد؟

وی افزود: هدف این عملیات گذاشتن منظومه جاسوسی و شنود در شبکه ارتباطاتی ویژه مقاومت در تلاشی شکست خورده و تکراری بود که مقاومت موفق به شکست آن با وجود همه تلاش‌های اطلاعات دشمن بود. نیروهای ویژه ۱۵ نفری که همگی از نظامیان اسرائیلی بودند وارد شدند این در حالی بود که قبلاً یکی از افسران شرکت کننده در این عملیات تحت پوشش مؤسسه بین المللی وارد غزه شده بود. مقاومت عملیات را شکست داد. عملیات با واردن کردن خودروها و امکانات و تجهیزات از چند ماه قبل شروع شده بود این ادوات و تجهیزات از گذرگاه کرم ابوسالم ویژه عبور کالاها وارد شده بودند و در برخی مناطق قرار داده شده بودند و عصر روز اجرای عملیات ۱۵ نفر از نیروهای کماندو اسرائیل که در میان آنها هیچ مزدور فلسطینی نبود وارد شدند که دو بخش شدند یکی وظیفه اجرا را داشت و دیگری تأمین.

ابوعبیده به استفاده این کماندوهای رژیم صهیونیستی از مه گرفتگی اشاره کرد و به تجهیزات پیشرفته‌ای که کماندوهای اسرائیلی در اختیار داشتند، پرداخت.

وی به جعل کارت و مدارک خودروها و مدارک جمعیت خیریه برای پوشش عملیات از سوی صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: نیروهای امینتی گردان‌های قسام به تحرکات این گروه مشکوک می‌شوند و به تعقیب آنها می‌پردازند. شهید نور برکه و دیگر افراد قسام به آنها مشکوک می‌شوند و تصمیم به بازداشت آنها می‌گیرند که در این هنگام درگیری رخ می‌دهد و فرمانده نور برکه و محمد القرا از اعضای قسام به شهادت می رسند اما دیگر رزمندگان به سوی اسرائیلی‌ها آتش می‌گشایند و فرمانده آنها را می کشند و یک نفر دیگر را زخمی می‌کنند. اسرائیلی‌ها کشته و زخمی خود را قبل از اینکه رزمندگان گردان‌های قسام سر برسند برمی دارند و فرار می‌کنند. رزمندگان قسام به تعقیب آنها می‌پردازند و با نیروهای ویژه دشمن درگیر می‌شوند و پس از آن بالگردهای اسرائیلی و توپخانه و هواپیماهای شناسایی دشمن وارد عمل می‌شوند و دهها حمله می‌کنند تا راه را برای فرار متجاوزان با ایجاد آتش فراهم آورند.

ابوعبیده در ادامه گفت: گردان‌های قسام شروع به تحقیق و عملیات اطلاعاتی و می‌دانی می‌کنند و سرنخ‌های دقیقی از عملیات به دست می‌آورند. اسامی نظامیان و تصاویر آنها و ماهیت مأموریت آنها و واحدی که در آن فعال هستند فاش می‌شود و عملیات دیگری که آنها در کشورهای عربی و اسلامی انجام داده‌اند فاش می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس