کد خبر 927463
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کرزی

رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت که آمریکا برای خروج به افغانستان نیامده است بنابراین این کشور را ترک نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان در یک نشست بین‌المللی در هند اظهار داشت که آمریکا از افغانستان خارج نخواهد شد و گفت‌وگوهای واشنگتن با طالبان نیز در همین رابطه ادامه دارد.

به گزارش «وایر»، کرزی در نشست «ریزنا دیالوگ» تصریح کرد: من از افرادی هستم که معتقد هستند آمریکا افغانستان را ترک نخواهد کرد. آن‌ها نیامده‌اند که اینجا را ترک کنند.

بیشتر بخوانید:

چهار دلیل که آمریکا را احتمالا دوباره به سوریه بازمی‌گرداند

ترامپ: آمریکا به برخی عملیات نظامی پایان می‌دهد

وی افزود: بنابراین آمریکا دستکم براساس پیمان دوجانبه امنیتی حضور خود در افغانستان را ادامه خواهد داد. گفت‌وگوی آمریکایی‌ها با طالبان نیز در همین رابطه است.

کرزی ادامه داد که روند صلح افغانستان باید شامل بین‌الافغانی شدن، حضور مردم این کشور در آن و کسب حمایت کشورهای منطقه باشد.

رئیس جمهور سابق افغانستان درباره بُعد چهارم روند صلح نیز گفت: ما بین صلح و توافق با آمریکا و پاکستان بر سر افغانستان تفاوت قائل هستیم، اما خواستار روند صلحی هستیم که پاکستان در آن نقش مهمی دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    0 0
    آخه ماندنش هم توفیری نمی کند مگه امریکا در افغانستان بجز کار فرهنگی و دایر کردن کاباره کاری می تواند انجام دهد مطمئن باشید در آنهم موفق نمی شود چون افغانستان یک نظام قبیله ای دارد و امریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند بزودی طالبان تمامی افغانستان را اشغال خواهد کرد تنها ثمره وجود آمریکا این است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس