اردوغان خطاب به نتانیاهو: تو صدای ظالمان هستی

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه سازمان وابسته به «فتح الله گولن» به زودی از بین می‌رود، وعده داد که دیر یا زود رهبر این سازمان به ترکیه منتقل می‌شود.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که به ازبین بردن کامل شبکه سازمانی وابسته به «فتح‌الله گولن» - واعظ و اپوزسیون آمریکانشین دولت ترکیه - در داخل و خارج این کشور نزدیک شده‌اند.

اردوغان طی سخنرانی در سمپوزیومی درباره نظام ریاستی در آنکارا گفت: «از همینجا به تمام اعضای فِتو (سازمان گون) در داخل و خارج کشورمان می‌گویم؛ پایان شما نزدیک است. شما جایی برای رفتن و کاری برای انجام دادن نخواهید داشت».

به نوشته خبرگزاری آناتولی وی با دادن وعده بازگردانده شدن گولن به ترکیه، توضیح داد: «نمی‌دانم تا چه زمانی افرادی که از فِتو حمایت می‌کردند، پشت او خواهند ایستاد، اما (مطمئن باشید) او دیر یا زود به اینجا می‌آید».

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه طی ۱۶ سال گذشته، «عملیات‌های تروریستی» مختلفی را از سوی سازمان گولن با موفقیت خنثی کرده‌اند، خطاب به اعضای باقیمانده در این شبکه تصریح کرد: «آنقدر به تعقیب شما ادامه می‌دهیم که دیگر در دنیا جایی برای پنهان شدن نداشته باشید».

بیشتر بخوانیم:

آیا ترامپ کردها را به بن‌سلمان فروخت؟

آنکارا شبکه گولن و پیروان او را به عنوان یک سازمان تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند.

در جریان آن کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود ۲۵۰ نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

دولت ترکیه همچنین از جولای ۲۰۱۶ و بعد از شکست خوردن کودتا، ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه، بیش از ۷۰ هزار نفر را بازداشت و حدود ۱۷۰ هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است. با اینکه وضعیت اضطراری ترکیه در تاریخ ۲۸ تیر امسال منقضی شد اما این بازداشت‌ها و اخراج‌ها هنوز هم ادامه دارد.

درپی این اقدامات آنکارا بود که چندین کشور اروپایی با انتقاد شدید از نقض حقوق بشر و آزادی بیان در ترکیه، توقف روند مذاکرات را برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، خواستار شدند. این تصمیم کشورهای اروپایی باعث بروز تنش‌های دیپلماتیک جدید با ترکیه و آغاز جدال لفظی بین سران این کشورها شد که علی‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک دوجانبه، آثار آن هنوز برطرف نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
    39 9
    دیر نیست زمانی که مثل صدام از سوراخ بیرون بیاوریمت
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
      6 24
      صدام حسین شما قندیل نشینان هستین با اون اربابتون
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
      15 5
      اره مثل اینکه جدیدا تهران شده قندیل و ما تهرانیها شدیم قندیل نشین.یا اینکه به خاطر کردوفوبیای شما رجبیونه که همه دشمناتونو کرد و ارمنی میبینید
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
      7 2
      یاشاسین رجب دون کی شوت
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
      0 115
      آرزو بر جوانان عیب نیست اردوغان بایدم این چنین دشمنان عقده ای و حسودی داشته باشه
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      10 0
      عاقبت عردوغان و صدام یکیست! این عاقبت همه مزدوران غرب، همه نژاد پرستان و قوم گرایان و مزدوران صهیونیسمه، خفت و خواری و جهنم!
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    7 2
    عین الرجبیون؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس