کد خبر 927366
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
پمپئو و بارزانی

وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در اربیل در شمال عراق با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان دیدار کرد.

به گزارش مشرق، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق شامگاه چهارشنبه میزبان مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در اربیل بود که طی آن تحولات عراق و روابط میان اقلیم کردستان و بغداد و همچنین تحولات سوریه بررسی شد.

پامپئو در این دیدار اعلام کرد فضاهای سیاسی جدیدی در عراق شکل گرفته و گفت‌وگو با بغداد ضروری است. وی اظهار داشت که اقلیم کردستان برای کشورش، اهمیت و جایگاه بزرگی دارد.

بر اساس بیانیه دفتر بارزانی، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و هیئت همراه وی با مسعود بارزانی در اربیل دیدار کردند که طی آن اوضاع سیاسی عراق و منطقه و روابط میان اقلیم و بغداد و جنگ علیه تروریسم مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

عکس / سفر وزیر خارجه آمریکا به عراق

گاف مترجم وزیر خارجه آمریکا درباره ایران

این بیانیه آورده است دو طرف درباره وجود فرصت جدید که برای حل مشکلات موجود میان اقلیم و بغداد فراهم شده است، اتفاق نظر داشتند. این بیانیه آورده است وزیر خارجه آمریکا بر ادامه شراکت و همکاری کشورش با اقلیم و بغداد تاکید کرد. این بیانیه افزود وزیر خارجه آمریکا همچنین از کار و همکاری مشترک میان آمریکا و نیروهای پیشمرگه کردستان ابراز خرسندی کرد و به پیروزی‌های بزرگی که در جنگ علیه تروریسم به سبب همکاری و هماهنگی میان ارتش آمریکا و نیروهای پیشمرگه به دست آمد، اشاره کرد.

بر اساس گزارش شبکه الفرات، این بیانیه آورده است بارزانی از ایالات متحده آمریکا و کمک‌هایش در جنگ علیه تروریست‌ها و حمایت آن از نیروهای پیشمرگه تشکر و به پیروزی‌های بزرگ به دست آمده در جنگ علیه تروریسم اشاره کرد که به گفته وی به سبب هماهنگی میان نظامیان آمریکایی و نیروهای پیشمرگه به دست آمد.

وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۹ دی همانند رئیس جمهوری کشورش به صورت مخفیانه و غیر منتظره به عراق سفر کرد، وی در بغداد با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان، برهم صالح رئیس جمهوری و عادل عبدالمهدی نخست وزیر و محمد الحکیم وزیر خارجه عراق دیدار کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس