کد خبر 92729
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱

هتل دوگلاس کِبک کانادا، جاگاسجاروی سوئد، کرکنس نروژ، سوریس نوا نروژ و بالیالک در رومانی جزو پنج هتل اعجاب برانگیز ساخته شده از یخ و برف در دنیا هستند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، برخی از هتل های ویژگی های منحصر به فرد و خاصی دارند که امکان ساخت آن ها در نقاط دیگر دنیا امکان پذیر نیست. این هتل ها علاوه بر هزینه های گزاف برای نگهداری هتل، مسافرانی خاص را نیز می طلبد که لزوما به دنبال راحتی و آرامش در سفر نباشند و روجیخ جستجوگری و دیدن اماکن خاص را نیز داشته باشند.  
 
در زیر تصاویر برخی از شگفت انگیزترین هتل های یخی جهان را با هم مرور خواهیم کرد.
 
1- هتل دوگلاس، کبک سیتی کانادا
 
 
هتل دوگلاس در شهر کبک در شرق کانادا، تنها هتل یخی در آمریکای شمالی است که تماما از یخ و برف درست شده است و در سال فقط به مدت سه ماه از ژانویه تا ماه مارس به روی گردشگران باز است. اما طراحی هتل آنقدر خوب هست که شما بتوانید در هتل ساخته شده از یخ و برف، حمام آب گرم بگیرید و حتی به سونای تعبیه شده در هتل بروید! 

 
2- هتل جاگاسجاروی، سوئد
 
 
تنها در فاصله 200 کیلومتری قطب شمال، در روستای بسیار کوچکی که تنها آدم های انگشت شماری زندگی می کنند هتل مشهور یخی کشور سوئد قرار دارد. این هتل بزرگ ترین هتل یخی دنیاست و ره ساله تعداد زیادی گردشگر از آن بازدید می کنند. سال گذشته میلادی 50 هزار نفر از این هتل دور افتاده بازدید کردند.
 
3- هتل کرکنس، نروژ
 
 
هتل بسیار زیبای کرکنس نروژ یکی از بهترین هتل های ساخته شده از برف دنیا نیز هست اما فقط گنجایش بیست نفر را دارد و برای اقامت در آن باید از ماه ها پیش جا رزور کنید. این هتل نیز به مرکز قطب شمال بسیار نزدیک است و برای اقامت علاقه مندان به پیاده روی در قطب شمال و دیدن شفق های قطبی بسیار ایده آل.

4- هتل سوریس نوا، نروژ
 
 
بسیاری از ایده های ساخت هتل های برفی و یخی جهان بر مبنای همان ایده هایی است که ایگلو ها را می سازند. ایگلو همان خانه های ساخته شده توسط اسکیموهای ساکن قطب شمال است که با برف و یخ در هوای سرد قطبی می سازند. این هتل نروژی نیز بر اساس همان مبنای ساخت ایگلوها ساخته شده اند و امکانات زیادی برای اتصال بیار پرسرعت انترنت در هر گونه شرایط آب و هوایی نیز در آن پیش بینی شده است.

5- هتل بالیالک، رومانی
 
 
هتل تازه ساخته شده کاملا یخی در رومانی توانسته حسابی گردشگران جهان را به خود جلب کند. این هتل دارای رستوران و قهوه خوری ساخته شده از یخ نیز هست و حتی کلیسایی یخی نیز در آن تعبیه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس