محمد شریعتمداری  نمایه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لیست کامل بیمه شدگانی که زیر سه میلیون حقوق دریافت می کنند از سوی تامین اجتماعی تهیه شده و برای توزیع سبد کالا منتظر تخصیص بودجه هستیم.

به گزارش مشرق، محمد شریعتمداری، وزیرکاردرباره سبد کالای کارگران گفت: توزیع سبد کالا میان بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی به پایان رسیده و مرحله بعد شامل بیمه شدگان شاغل در بخش‌های دولتی و غیردولتی است که کمتر از سه میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. به تمامی این افراد سبد کالا تعلق می‌گیرد.

وی گفت: لیست حقوق این افراد از سوی تأمین اجتماعی ارسال شده و به محض دریافت اعتبار خزانه توزیع سبد کالا آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وزارت کار بی‌خیالِ ۱۴ میلیون کارگر شد

شریعتمداری افزود: همچنین درصدی از افراد هستند که در هیچ صندوقی سابقه پرداخت حق بیمه ندارند و کمتر از سه میلیون تومان حقوق می‌گیرند که این افراد سبد کالا شامل حالشان می‌شود و تا پایان سال در میان آنها توزیع خواهد شد. کارگران فصلی، سربازان، قالیبافان و … از جمله این افراد هستند.

شریعتمداری در مورد مرحله دوم سبد کالای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد گفت: مرحله اول این کار انجام شده و دستورش ابلاغ شده و مابقی مراحل طی خواهد شد و برای تخصیص سبد باید منتظر اعتبار باشیم.

وی در مورد شناسایی افرادی که از درآمد کافی برخوردار هستند و یارانه دریافت می‌کنند، گفت: در لایحه بودجه دولت شناسایی این افراد به استانداران محول شده که با همکاری وزارت رفاه و تصویب مجلس انجام خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص حقوق پایین بازنشستگان نیز گفت: این موضوع مورد اعتراض بسیاری از بازنشستگان است زیرا حقوق آنها کفاف زندگی شأن را نمی‌دهد و ما در ایران زندگی می‌کنیم و همراهی و مهربانی و همدلی ارزشمندتر است و با در نظر گرفتن توان مالی دولت ادعای به حق بازنشستگان را پیگیری خواهیم کرد.

وی در مورد کمیته دستمزد اظهار داشت: این کمیته که زیرمجموعه شورای عالی کار است تاکنون جلسات متعددی را برگزار کرده و حداقل معیشت خانوارها با حداقل دستمزدی که می‌گیرد مورد رسیدگی قرار گرفته است پس از ارائه گزارش‌ها در شورای عالی کار دستمزد سال آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
    4 0
    آیا به کسانی که بیمه بیکاری میگیرند سبد کالا تعلق میگیرد؟
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    3 0
    سبد کالا رو بدید به گردن کلفت ها.خدا انشالله کر کورتون کنه
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    4 0
    سبد کالا رو بدید به گردن کلفت ها.خدا انشالله کر کورتون کنه
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    0 0
    تکلیف بیمه شدگان مشاغل ازاد که حق بیمه پرداخت میکنند والان بیکارند یا کم درامد زیر 2500ملیون کف درامد ها ی کلفت بار دارند چطوری میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس