کد خبر 925873
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
مردم آمریکا

نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد افزایش میزان آمریکایی‌هایی که برای ترک دائمی کشورشان اعلام آمادگی کرده‌اند، به یک رکورد تازه رسیده است.

به گزارش مشرق، نظرسنجی مؤسسه «گالوپ» از مردم آمریکا نشان می‌دهد که میزان آمریکایی‌هایی که خواهان ترک همیشگی کشورشان هستند، افزایش یافته و به رکوردی تازه رسیده است.

به نوشته پایگاه خبری- تحلیلی «هیل»، نظرسنجی مؤسسه گالوپ نشان می‌دهد که ۱۶ درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند که آنها خواهان ترک دائمی کشورشان و زندگی در یک کشور دیگر هستند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: قانون مهاجرت آمریکا باید اصلاح شود

تا پیش از این، بیشتری رکورد در زمینه تمایل آمریکایی‌ها برای خروج از کشورشان به ریاست جمهوری «جورج بوش پسر» مربوط می‌شد. در آن زمان، تقریباً ۱۱ درصد از آمریکایی‌ها گفته بودند که خواهان زندگی در یک کشور دیگر و ترک آمریکا هستند.

در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» نتیجه نظرسنجی نشان داده بود که ۱۰ درصد از مردم آمریکا خواهان ترک همیشگی کشورشان هستند.

افزایش میزان آمریکایی‌هایی که خواهان جلای وطن و زندگی در کشوری دیگری هستند، در حالی صورت گرفته که دو سال از ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» می‌گذرد.

طی دو سال ریاست جمهوری ترامپ، ۳۰ درصد از آمریکایی‌های زیر ۳۰ سال گفته‌اند که خواهان ترک آمریکا هستند. طی این مدت، ۴۰ درصد از زنان زیر ۳۰ سال آمریکایی گفته‌اند که آنها خواهان ترک وطن و زندگی در کشوری دیگر هستند.

اصلی‌ترین دلیل حمایت آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی از ترک دائمی آمریکا، «ریاست جمهوری دونالد ترامپ» بوده و پس از آن مشکلات مربوط به مسائل وابسته به جنسیت، سن و درآمد، از جمله دیگر دلایل حمایت مردم آمریکا از ترک وطن بوده است.

در این نظرسنجی، کانادا در صدر لیست کشورهایی قرار گرفته که آمریکایی‌های حامی ترک کشورشان خواهان اقامت در آن شده‌اند.

بر این اساس، ۲۶ درصد از آمریکایی‌ها اعلام کردند که خواهان ترک آمریکا به مقصد کانادا هستند. این رقم در نظرسنجی قبلی (سال ۲۰۱۶) ۱۲ درصد بود.

نظرسنجی گالوپ طی دو سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از طریق تلفن و مصاحبه با هزار آمریکایی از ۱۵ سال به بالا گرفته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس