کد خبر 925790
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
سعید معروف

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در مصاحبه با روزنامه گازتا اسپورت ایتالیا گفت: نسل فعلی تیم ملی والیبال ایران باعث شد تا ایرانی ها دیوانه این ورزش شوند.

به گزارش مشرق، سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران و عضو باشگاه سیه نا ایتالیا شخصیتی محبوب در صفحات اجتماعی دارد و به نوعی شاهزاده کشور ایران در صفحات اجتماعی در زمینه والیبال است.

در ایام عید کریسمس به سراغ معروف رفتیم که از کشوری دور و از فرهنگی متفاوت به لیگ ایتالیا آمده و این دومین تجربه خارجی او است. معروف درباره گذراندن دوران ایام کریسمس گفت: برای تمام بازیکنان حرفه ای روزهای عید مثل روزهای عادی است. من هر ساله در کریسمس در اردوی تیم ملی ایران یا در لیگ باشگاهی هستم و وقتی برای جشن ندارم. من در اینجا حتی فرصت بسیار کمی برای دیدن شهر داشتم و غالباً در منزل یا سر تمرین هستم. برای من فرقی نمی‌کرد چه در ایران باشم چه در ایتالیا زمان محدودی برای تفریح داشتم.

بیشتر بخوانید:

روی دیگر سعید معروف، با ادبیاتی زننده!

وی درباره اینکه لقب سلطان را به او دادند، گفت: نه من سلطان نیستم. اما مردم به خاطر عملکرد خوبی که ما در چند سال گذشته داشتیم به ما احترام زیادی می‌گذارند. این احساس افتخار مردم به ما از سال ۲۰۱۱ شروع شد وقتی ما برای اولین بار به جام جهانی راه پیدا کردیم.

کاپیتان تیم ملی درباره والیبال در ایران گفت: والیبال در ایران محبوبیت زیادی دارد. اما از سال ۲۰۱۱ مردم دیوانه والیبال شدند و در تمام شهرها تمام بلیت‌های بازی والیبال فروخته می‌شود و در برخی از بازی‌ها هواداران ۴ ساعت قبل از بازی به سالن می آیند. با درخشش این نسل از والیبالیست‌های ایران مردم عاشق این ورزش شدند. حتی افراد مسن نیز در ایران این نسل از تیم ملی را می‌شناسند. ایرانی‌ها وقتی ما در تورنمنت‌های خارجی به میدان می‌رویم با تمام وجود از ما حمایت می‌کنند.

معروف درباره ترک ارومیه زادگاهش و چیزی که از دست داده، گفت: من هیچ چیزی را از دست ندادم. اما مهمترین چیز از دیدن خانواده ام یعنی پدر، مادر و خواهرم محروم شدم. من دائماً با واتس آپ و اینستاگرام با آنها در ارتباط هستم.

ستاره والیبال ایران در پاسخ به سوال خبرنگار که اگر والیبالیست نمی‌شدی چه شغلی داشتی، گفت: من اصلاً به چیز دیگری فکر نمی‌کردم. من از شهری آمدم که با والیبال نفس می کشند و هر تیمی چه قوی چه ضعیف به شهر بیاید در سالن‌های بازی ۱۰ تا ۱۱ هزار هواداران جمع می‌شوند. عموهایم همه والیبال بازی می‌کنند و در خانه اولین چیزی که به آن فکر می‌شود و سوال می‌شود آیا والیبال بازی می‌کنی؟

کاپیتان تیم ملی ایران درباره علاقه اش به ورزش‌های دیگر گفت: من بازی‌های لیگ NBA را دنبال می‌کنم و همچنین تورنمنت‌های تنیس را نیز دنبال می‌کنم. در فوتبال لالیگا بهترین لیگ دنیا را می‌بینیم. لیگ سری آ ایتالیا ۱۰ سال پیش هواداران زیادی داشت و امیدوارم سری آ به روزهای اوجش برگردد. یوونتوس و اینتر تیم‌هایی هستند که دوست دارم بازی‌هایشان را دنبال کنم. همیشه در خانه تلویزیون در شبکه ورزش است و حتی بیلیارد را نیز تماشا می‌کنم و من از تمام ورزش‌ها تا حدودی اطلاع دارم.

معروف درباره اینکه اکنون ۳۳ سال دارد و چه زمانی از والیبال خداحافظی می‌کند، گفت: اصلاً به این فکر نمی‌کنم که چه زمانی از والیبال بازنشسته می‌شوم. اصلاً دوست ندارم به این موضوع فکر کنم. مهمترین چیز در زندگیم این است که تا زمانیکه مفید باشم، بازی کنم. اگر در پایان دوران بازیم فرصتی پیش بیاید دوست دارم به عنوام مربی فعالیت کنم.

پاسور ۳۳ ساله درباره اوقات فراغتش گفت: بخش بسیار زیادی از زندگیم در سالن‌های والیبال می‌گذرد. وقتی زمانی برای استراحت داشته باشم، دوست ندارم به چیزی مشغول شوم و ترجیح می‌دهم در خانه استراحت کنم. من بازی فوتبال با پلی استیشن را دوست دارم. کتاب‌های فلسفی نیز مطالعه می‌کنم و فیلسوف خاصی در ذهنم نیست فقط دوست دارم بیشتر بدانم. تعطیلات ما غالباً بلندمدت نیست ولی اگر این شرایط فراهم بیاید دوست دارم که این ایام را در آمریکا به صورت مشخص در کالیفرنیا سپری کنم.

معروف درباره دومین تجربه خارجی اش پس از حضور در روسیه گفت: در روسیه با توجه به سرمای شدید زندگی سخت بود. اما در باشگاهی حضور پیدا کردم که بازیکنان بزرگ دنیا را در ترکیب خود داشت و از این حضورم تجربه زیادی کسب کردم. بهترین‌های دنیا در آن تیم بودند و تیم ما جزو ۴ تیم نخست دنیا بود و هر روز چیزهای زیادی می‌آموختم..ما در سیه نا تیم خوبی داریم و بازیکنان خوبی در تیم حضور دارند البته ما در صدر جدول قرار نداریم و در میانه جدول حضور داریم. ما می‌توانیم رتبه خودمان را در آینده بهتر کنیم اگر بتوانیم چند بازی پیش رو خودمان را برنده شویم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حميد IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    4 6
    تفكرت را درست كن جناب كافر ، تويي كه گفتي سرپرست تيم ملي هم پدر توست هم خداي توست
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    5 0
    موفق باشی سلطان به بزرگان با احترام برخورد کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس