کد خبر 925730
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
ایجاد مرکز درمان کودکان معتاد/طرح پیشگیری از اعتیاد در۵۰۰۰خانوار

معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مرکز درمان کودکان معتاد راه اندازی می شود ، گفت: ۵ هزار خانوار تحت پوشش طرح خانه به خانه پیشگیری از اعتیاد قرار می گیرند.

به گزارش مشرق، فرید براتی سده به طرحهای پیشگیرانه سازمان در خصوص اعتیاد اشاره کرد و گفت: اجرای پیمایش ملی خانواده در شیوع مصرف مواد مخدر و روانگردان یکی از برنامه های مهمی بود که از سوی بهزیستی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد و در این طرح اقدامات پیشگیرانه خانه به خانه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۵۰۰۰ هزار خانوار تحت پوشش طرح پیشگیرانه خانه به خانه قرار می گیرند، افزود: طرح الگوی نوین در پیشگیری از اعتیاد در محلات پر خطر یکی دیگر از طرحهای در حال اجراست که تا کنون در ۲۵ محله پر خطر اجرایی شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد پوشش محلات به ۳۵ محله برسد.

بیشتر بخوانید:

معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی تاکید کرد: استانهای پر خطر در زمینه مصرف مواد مخدر مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان غربی، تهران، ایلام و بوشهر درمرحله اول اجرای طرح پیشگیری در محلات در دستور کار قرار گرفته اند و به مرور این طرح در استانهای دیگر نیز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح تولید محتوای آموزشی پیشگیری از اعتیاد در قالب کتاب وکتابچه نیز در حال اجراست، گفت: در این طرح که مرحله اول آن برای والدین، سربازان و کارفرمایان اجرایی می شود آموزشهای مربوط به پیشگیری از اعتیاد و راههای مقابل با آن در قالب کتب به جامعه هدف ارائه می شود و براساس برنامه ریزی های انجام شده طی چند ماه اخیر تا پایان سال این طرح در تمامی استانها اجرایی خواهد شد.

فرید به راه اندازی مرکز کودک برای مادران معتادی که کودک خردسال دارند اشاره کرد و گفت: این طرح بزودی افتتاح می شود.

وی از ایجاد مرکز درمانی کودکان معتاد نیز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر مرکز درمانی برای کودکان معتاد درکشور وجود ندارد قصد داریم مرکزی را برای درمان این کودکان ایجاد کنیم که این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس