پور ابراهیمی: اگر دولت کارآمد بود تهدید اقتصادی را به فرصت تبدیل می‌کرد

نشست فصلی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با حضور اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون از سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش مشرق، نشست فصلی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با حضور اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون از سراسر کشور روزپنجشنبه 97/10/13 در تهران برگزار شد.

سید محمد حسینی دبیرکل کانون در این جلسه اعلام کرد: بزودی کنگره ملی کانون با حضور اساتید متعهد و انقلابی از دانشگاههای 31 استان کشور برپا می شود و 17 عضو جدید شورای مرکزی انتخاب می شوند.

حسینی در پاسخ به این سوال که گزینه کانون برای انتخابات ریاست جمهوری کیست؟ به این نکته اشاره کرد که اولویت و تمرکز فعالیت های کانون در سال 98 معطوف به انتخابات مجلس شورای اسلامی است، که تحول در آن و انتخاب نمایندگان ولایی و مردمی ضرورت کنونی انقلاب است و بسیاری از آسیبهای فعلی به دلیل ضعف و فشل بودن مجلس فعلی است که بعد از مجلس ششم پر اشکال‌ترین مجالس بعد از انقلاب است و درصورت تغییر اساسی دومینوی کنار رفتن غربگرایان از دولت و شوراها شروع می شود.

در این نشست یک روزه همچنین حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها به نقل از رهبر معظم انقلاب، گفت: تردیدی در افول و فروپاشی قریب الوقوع تمدن غرب وجود ندارد. با هدف گذاری درست و برنامه ریزی هوشمندانه می توان تمدن نوین توحیدی و اسلامی را به عنوان تمدن جایگزین مطرح کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همچنین با ذکر خاطره‌ای از زبان فرماندهان حزب الله در نبرد سوریه و تحقق پیش بینی رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: در جنگ اراده‌ها ملتی پیروز است که با عزم و امید حرکت کند.

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو شورای مرکزی کانون دیگر سخنران مراسم بود که به تشریح جنگ اقتصادی آمریکا و بررسی لایحه بودجه سال 98 پرداخت و بر این نکته تأکید کرد که اگر اقدامات اقتصادی دولت مبتنی بر کار کارشناسی و در نظر گرفتن راهکارهای صاحب نظران و کارشناسان دلسوز اقتصادی و با بهره گیری از ظرفیت‌های ملی ونیز همکاریهای منطقه‌ای باشد مسیر عبور از مرحله دشوار کنونی سریعتر فراهم می‌شود.

وی در ادامه بر لزوم پیشگیری از فرار مالیاتی دلالان و سرمایه دارانی که به لطایف الحیل از پرداخت مالیات خودداری می کنند تاکید کرد و افزود: اگر دولت از کارآمدی لازم برخوردار بود، می توانست تهدید اقتصادی فعلی را به فرصت پایان دادن وابستگی بودجه به فروش نفت تبدیل کند و در آمد نفت کلا به حساب صندوق توسعه واریز شود.

پورابراهیمی در توضیح ضعف نظارتی مجلس گفت: از مجلسی که در تراز انقلاب اسلامی نیست نباید توقع تصمیمات و اقدامات انقلابی داشت.

خرمشاد دبیر شورای راهبردی روابط خارجی سخنران بعدی بود که با تبیین تحولات 4دهه گذشته گفت: علیرغم تهدیدها و تحریم ها بدون تردید اینک ایران به یک قدرت منطقه‌ای خود بنیاد بعد از 40 سال تبدیل شده و این واقعیتی است که سیاست‌مداران و نظریه پردازانی چون کوهن و هانتینگتون هم بر اساس تقسیم بندیهای خود به قدرت برتر، قدرتهای بزرگ منطقه‌ای و قدرتهای منطقه‌ای درجه 2، به آن اذعان دارند.

دیگر سخنران این نشست زاهدی نماینده کرمان و عضو شورای مرکزی کانون بود که به تحلیل و نقد بودجه معاونت علمی، وزارت علوم و بهداشت پرداخت و یادآور شد که اگر مجلس در این زمینه بازنگری نکند سال آینده پروژه های مهمی مثل نانو، سلولهای بنیادین و زیست فناوری ونیز دانشگاهها با مشکل مواجه می‌شوند.

زاهدی همچنین به ارائه آماری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های گوناگون به ویژه علم و فناوری پرداخت.

در ادامه گزارشی توسط قائدشرف دبیر کمیته دانشجویی ارائه و راهکارهای فعال کردن کمیته های استانی و نیز نگرش سنجی افکار عمومی پیرامون مهمترین مسائل کشور و میزان رضایت و عدم رضایت نسبت به دستگاهها، نهادها و شخصیتهای کشور توسط اسماعیلی رئیس کمیته سیاسی کانون ارائه شد.

تقدیم گزارش و برنامه‌های آتی، تبادل نظرات و تجربیات موفق دبیران استانی پایان بخش نشست کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    2 0
    دولت اگر کار امد بود در زمان سه سال برجام باید با چین کار میکرد چین ان زمان میتوانست در همه پروز ها سرمایه گذاری کند ولی دولت نادان مغرور متوجه نشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس