کد خبر 925488
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
وسعت دریاچه ارومیه بیشتر شد/ تراز دریاچه ۱۲۷۰.۵۶ متر

تراز دریاچه ارومیه در تاریخ ۹ دی ماه سال جاری به هزار و ۲۷۰.۵۶ متر رسید و وسعت دریاچه در حال حاضر رقم دو هزار و ۷۰.۴۳ کیلومتر مربع رانشان می دهد.

به گزارش مشرق، بررسی وضعیت دریاچه ارومیه تا تاریخ ۹ دی ماه سال جاری نشان می‌دهد که تراز دریاچه به هزار و ۲۷۰.۵۶ متر رسیده است به طوریکه این تراز در ابتدای مهرماه رقم هزار و ۲۷۰.۲۷ متر را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید

عکس / بارش برف در آذربایجان غربی

تراز آب دریاچه ارومیه افزایش یافت

بررسی‌ها حاکی از آن است که تراز سطح آب دریاچه نسبت به میانگین دراز مدت با رقم هزار و ۲۷۴.۶۳ متر با کاهش ۴.۰۷ متری روبرو بوده است.

از طرفی وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر معادل دو هزار و ۷۰.۴۳ کیلومتر مربع بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با وسعت هزار و ۷۵۹.۲۳ کیلومتر مربعی با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.

همچنین وسعت دریاچه ارومیه نسبت به میانگین دراز مدت با وسعت چهار هزار و ۵۱۴.۸۸ کیلومتر مربع کاهش ۲ هزار و ۴۴۴.۴۵ کیلومتر مربعی داشته است.

لازم به ذکر است که حجم آب موجود در دریاچه ارومیه در تاریخ ۹ دی ماه سال جاری رقم ۱.۶۰ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۰.۵۰ میلیارد متر مکعبی و نسبت به دراز مدت با کاهش ۱۴.۴۸ میلیارد متر مکعبی روبرو بوده است.

چندی پیش کیاست امیریان سرپرست دفتر مدیریت منابع آب حوضه‌های آبریز دریای خزر و دریاچه ارومیه گفت: حجم آب دریاچه با حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب افزایش نسبت به سال گذشته به رقم یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با اشاره به جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب سطحی حوضه آبریز دریاچه و اجرای مصوبات کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه تصریح کرد: با جمع‌آوری تعداد یک‌هزار و ۴۲۸ مورد موتورپمپ‌های حاشیه رودخانه، حجمی معادل ۶۴ میلیون متر مکعب و با انسداد ۳۱۴ مورد استخرهای زهکش حاشیه رودخانه، حجمی معادل ۸ میلیون متر مکعب کاهش مصرف صورت گرفته است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    13 2
    این هم لطف خدا بوده وگرنه به دولتهای ... امیدی نیست.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    4 1
    وقتی میشه اب خلیج فارس بیارید داخل بیابون ها چندین دریاچه مصنوعی درست کنید چرا این کارها نمیکنید
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
      2 0
      چون سفره های آب زیرزمینی شور خواهند شد. الکی که نیست.
  • سلام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    4 1
    لوله گذاری از دریاچه مازندران از سمت آستارا تا دریاچه ارومیه با چند منظور انجام شود در طول سال با لوله 100 اینچی آب پمپاژ شود چند مزیت دارد اول آبهای شیرین ورودی شیرین هستند آلوده به شوری نخواهد شد - دریاچه ارومیه احیا می شود - در زما غیر استفاده لوله به وسیله حمل و نقل مایعات و گاز و.. تخصیص داده می شود.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    4 0
    بالا پایین اومدنهای فصلی دردی از دریاچه دوا نمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس