کمیسیون قضایی و حقوقی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس از تصویب جزئیات طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی» در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، یحیی کمالی‌پور، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز (سه‌شنبه ۱۱ دی) این کمیسیون گفت: بررسی جزئیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن در دستورکار امروز این کمیسیون قرار داشت.

بیشتر بخوانید

جزئیات اسیدپاشی بر روی نامادری در تهران

جزئیات اسید پاشی به مأموران شهرداری اهواز

وی با بیان اینکه پس از استماع نظر اعضای کمیسیون، اعضا با جزئیات طرح مذکور موافقت کردند، افزود: در این جلسه ۶ ماده از طرح مذکور را تصویب و ۳ ماده از آن را حذف کردند؛ طرح برای بررسی در صحن علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

عضوهیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه بر اساس این طرح مجازات اسیدپاشی تشدید می‌شود، ادامه داد: براساس این طرح علاوه بر قصاص نفس یا عضو، با توجه به میزان دیه اعضای بدن، حبس‌های تعزیری درجه ۱ تا ۴ پیش‌بینی شده است.

کمالی پور تأکید کرد: بر مبنای یکی از مواد این طرح، تشدید مجازات معاونت در جرم اسیدپاشی پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم جیرفت در مجلس به دستورکار دیگر این جلسه اشاره کرد و گفت: در این جلسه ۱۰ ماده از طرح کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان نیز به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    0 2
    شاید کمتر بشه؛ولی با اینهمه اعدام سارق مسلحانه؛باز خبر سرقت مسلحانه میشنویم!!باز قاچاقچی مواد مخدر!باز تجاوز به عنف!همشون یعنی طناب دار!مشکل جاهای دیگه هم هست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس