کد خبر 924922
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
محمد صادق کوشکی

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به ادعاهای مطرح شده در یک مستند اشاره کرد و گفت: آقایان سروش و کدیور حرف‌هایی می‌زنند که هیچ سندی برای آن ارائه نمی‌دهند.

به گزارش مشرق، محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در نشست بررسی مستند «بهتان برای حفظ نظام» که به همت انجمن علمی دانشجویی معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق «علیه‌السلام» برگزار شد، با اشاره به اینکه در این مستند عامدانه از چهره‌هایی مصاحبه به عمل آمده است که هر کدام در به کار بردن تکنیک بیان خاصی مهارت دارند، گفت: «آقای سروش در جایی از این مستند گفته است "من که از مسائل سیاسی مملکت سر در نمیاورم نیز مورد اتهام جاسوسی بودم." در پاسخ باید گفت شما که می‌گوئید از مسائل سیاسی کشور سر در نمی‌آورید، «انجمن سیاست خارجی آلمان» برای چه چیزی شما را دعوت کرده بود؟ انجمن سیاست خارجی آلمان مبنایش این نیست که یک آدم نادان را دعوت کند. اگر رفتید فلسفه بگویید، قاعدتاً این انجمن تشنه شنیدن فلسفه با قبض و بسط شریعت نیست! شما حرفی داشتید که انجمن سیاست خارجی آلمان خریدار آن بود و خود هلموت اشمیت، صدر اعظم سابق آلمان، هم در آن جلسه حضور داشت.

بیشتر بخوانید:

کوشکی: بازی سازش محکوم به شکست است

ورود به مذاکره با آمریکا یک «باتلاق» است

کوشکی: آخوندی نماد کامل اصلاحطلبان ایران است

وی افزود: در بسیاری از موارد، آقایان سروش و کدیور حرف‌هایی می‌زنند که هیچ سندی برای آن ارائه نمی‌دهند و انتظار دارند مخاطبان هم آن‌ها را بپذیرند! ما نمی‌توانیم حرف ایشان را بپذیریم که می‌گویند چهره‌هایی که این ادعاها را به آن‌ها نسبت دادند، تعلیم‌دیده روحانیون هستند. اگر قرار است بدون سند حرف بزنیم، پس ما هم می‌توانیم بگوییم آقای سروش تعلیم‌دیده چهار جادوگر و جن‌گیر است! خب، شما که این حرف را قبول نمی‌کنید؛ می‌گوئید سند بیاور. اگر سند نیاورم می‌گوئید حرف من باطل است. آقای سروش هم برای ادعاهایش در این مستند باید سند بیاورد. درستش این بود که می‌گفت مثلاً این افراد، این روحانیون را اسم می‌برد و می‌گفت این‌ها کسانی هستند که امثال شریعتمداری تحت تعلیم آن‌ها بودند. این‌ها حتی نتوانسته‌اند در کل آثار حضرت امام یک جمله پیدا کنند که موید ادعاهایشان باشد؛ و الا حتماً آن را در این مستند می‌آوردند. نه رحم می‌کردند به امام و نه خجالت می‌کشیدند. حتی یک استفتا هم نتوانستند از امام بیاورند!

این استاد دانشگاه با اشاره به ادعاهای «محسن کدیور» که به عنوان اسلام‌شناس در این مستند حضور دارد، بیان کرد: خیلی دوست دارم صدایم به آقای کدیور برسد. ایشان آدم فراموش‌کاری است. من از ایشان می‌پرسم شما واقعاً فراموش کردید که چه کسی برای اولین بار اسناد ارتباط ساواک با آقای شریعتمداری را منتشر کرد؟! این کار چه خوب و چه بد، همان موقع با چاپ در کتابی در قم انجام شد و ایشان هم همان زمان در قم حضور داشتند. این اسناد بعداً توسط مرکز اسناد منتشر شده است.

وی در ادامه گفت: آقای کدیور می‌گوید آن ایام گفته شده که به بیت آیت‌الله منتظری حمله کردیم و عکس مستهجن و مشروب پیدا کردیم! خوب است برویم، برگردیم و ببینیم چه کسی و کجا چنین چیزی گفته است. بالاخره یک نفر چنین چیزی را گفته است دیگر؛ چون آقای کدیور می‌گوید من یادم است، اما نمی‌گوید چه کسی! بعد هم اضافه می‌کند که این کار باعث بی‌آبرویی آقای منتظری در جمهوری اسلامی شده است. صحبت‌های آقای کدیور در این مستند بسیار مبهم است. بارها می‌گوید این اتهامات توسط حواشی امام به افراد زده می‌شد. البته نمی‌گوید خود امام این تهمت‌ها را زده است. از یک کلمه مبهمی به اسم حواشی نام می‌برد و اصلاً اسم نمی‌برد. ایشان می‌گوید امام شایعاتی را که حواشی ایشان ساخته بودند، دومی و سومی را رد کرد، اما اولی را تکذیب نکرد. منطقی است که شما حرفی را که نزدید، تکذیب کنید؟!

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس