عباس ترابیان

رئیس مستعفی کمیته فنی و توسعه فوتسال و سرمربی پیشین تیم ملی آرای معناداری را برای انتخاب بهترین‌های فوتسال جهان استفاده کرده اند.

به گزارش مشرق، سایت «فوتسال پلنت» در پایان هر سال میلادی، بهترین‌های فوتسال جهان را از طریق کارشناسان و روزنامه نگاران سراسر دنیا به رأی می‌گذارد. آرای نهایی امروز اعلام شد ولی هیچکدام از گزینه‌های ایرانی نتوانستند عناوین اول تا سوم را کسب کنند.

 

در میان رأی دهندگان از ایران، حسین شمس مدرس بین المللی و سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال و همچنین عباس ترابیان رئیس مستعفی کمیته فنی و توسعه فوتسال هم حضور دارند.

بررسی آرای این دو فرد نشان می‌دهد نظرات آنها برای انتخاب بهترین‌های جهان معنادار بوده است. آرای شمس در بخش ملی کاملاً ضد گزینه‌های ایرانی است. در اکثر آرای ترابیان هم گزینه‌های برزیلی بالاتر از گزینه‌های ایرانی هستند؛ حتی بالاتر از گزینه‌های باشگاه مس سونگون که ترابیان در جام باشگاه‌های آسیا مشاور آنها بود!

بیشتر بخوانید:

حسین شمس علیه تیم‌های ملی و ناظم الشریعه
حسین شمس به گلاره ناظمی (داور)، توحید لطفی (بازیکن جوان)، علیرضا صمیمی (دروازه بان) حسین طیبی (بازیکن)، مس سونگون (باشگاه)، حمید بی غم (مربی باشگاهی) و علیرضا صمیمی (دروازه بان) بالاترین نمره یعنی ۵ داده است ولی در مواجهه با تیم‌های ملی، از کمترین نمره استفاده کرده است.

شمس در بخش بهترین مربی ملی به دو مربی برزیلی نمرات ۵ و ۴ (بالاترین نمره) و به شهرزاد مظفر و سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربیان تیم بانوان و مردان ایران به ترتیب نمره ۲ و یک داده است.

این مدرس بین المللی فوتسال همچنین در بخش بهترین تیم ملی به ترتیب پرتغال، برزیل، تیم زیر ۲۰ سال برزیل، تیم ملی ایران و تیم زنان ایران را انتخاب کرده است. (کمترین نمره به ایران)

فاطمه اعتدادی بازیکن تیم ملی ایران هم در این بخش کمترین نمره را از حسین شمس گرفته است. (نمره یک) رأی شمس برای بهترین بازیکن زنان جهان، دو بازیکن برزیلی بوده است.

ترابیان؛ دوستی با برزیل و بیشترین نمره به ناظم الشریعه
عباس ترابیان اما تا حدودی در جهت عکس شمس حرکت کرده است. ترابیان به ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی نمره ۵ داده است و به شهرزاد مظفر نمره ۴. بهترین تیم ملی از دید ترابیان برزیل با نمره ۵ بوده و سپس ایران با نمره ۴. نکته جالب اینجاست که تیم زنان ایران جزو ۵ رأی ترابیان قرار ندارد! بعد از قهرمانی تیم بانوان ایران در آسیا، ترابیان با فوتسال بانوان برای اعزام تیم جوانان این تیم به المپیک آرژانتین به چالش جدی خورد ولی در نهایت تیم مردان ایران عازم آرژانتین شد.

حسین طیبی هم برای عنوان بهترین بازیکن جهان از ترابیان نمره ۵ گرفته ولی فرهاد توکلی که به شکل عجیبی از تیم ملی کناره گیری کرد و تلاش‌ها برای بازگرداندن او هم ثمری نداشت، در لیست آرای ترابیان قرار ندارد.

در بخش بهترین بازیکن زن، بهترین بازیکن جوان، بهترین باشگاه و بهترین مربی باشگاهی هم گزینه‌های برزیلی انتخاب اول ترابیان بوده‌اند.

توحید لطفی بعد از بازیکن برزیلی، نمره ۴ را از ترابیان در بخش بهترین بازیکن جوان گرفته است. همچنین فاطمه اعتدادی در بخش بهترین بازیکن زن بعد از کریستیانا پری را برزیلی نمره ۴ گرفته است.

باشگاه باربوسا از دید ترابیان بهترین باشگاه جهان بوده و مس سونگون که ترابیان عنوان مشاوری آن‌را برای جام باشگاه‌های آسیا در اختیار داشت و توانست قهرمان آسیا هم بشود، نمره ۴ را از آن خود کرده است.

همچنین حمید بی غم (سرمربی پیشین مس) بعد از اندرسون منزس برزیلی، دومین مربی برتر باشگاهی از دید ترابیان است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس