واعظ آشتیانی

بحث خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال تهران بار دیگر مطرح شده و مخالفان و موافقانی هم دارد.

به گزارش مشرق، مدیرعامل اسبق استقلال که در مسائل اقتصادی نیز سررشته دارد جز کسانی است که از این طرح استقبال کرده و مدعی است باید هرچه زودتر این اتفاق صورت بگیرد تا دو تیم پر هوادار پایتخت خودکفا شوند. گفت‌وگو با امیررضا واعظ‌آشتیانی را در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید:

یک بازیکن استقلال را زیرورو می‌کند / دو نیم فصل پرضرر برای آبی‌پوشان


این روزها بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس دوباره به جریان افتاده. چه نظری دارید؟

این اتفاقی بود که ما خودمان هم همیشه اصرار داشتیم که هرچه زودتر رخ دهد و دو باشگاه خصوصی شوند و از زیر چتر حمایت وزارت ورزش خارج شوند؛ زیرا معتقد بودیم اگر این دو باشگاه دولتی هستند، باید وزارت ورزش بودجه برای این دو درنظر بگیرد.

فکر می‌کنید این اتفاق عملی شود؟

کمی سخت است، نیاز به زمان دارد تا خصوصی‌سازی صورت بگیرد. این دو باشگاه همیشه هزینه‌های گزافی دارند، وقتی در بودجه آورده می‌شدند در مجموع ۶۵ میلیارد تومان هزینه برای دولت در پی داشت اما الان وقتی خصوصی‌سازی صورت بگیرد، اسپانسرها هزینه‌های دو باشگاه را تقبل می‌کنند.

منظورتان این است که مشکل از مدیریت درآمد و هزینه است؟

بله. به‌نظرم اگر مدیریت درآمد و هزینه را درست نکنیم، انگار پول‌مان را دور ریخته‌ایم. اول باید کارآمدی‌مان را بالا ببریم، سپس بودجه ورزش را افزایش بدهیم. نمی‌شود اگر مدیریت‌مان ضعیف باشد فقط به دنبال اضافه‌کردن پول باشیم، بودجه بدون کارآمدی هیچ سودی ندارد.

قرار است تا پایان سال بحث خصوصی‌سازی به مرحله پایانی برسد. فکر می‌کنید این اتفاق رخ دهد؟

فکر نکنم به این زودی‌ها این اتفاق صورت بگیرد، اما همین که یک همت عالی صورت گرفته تا این دو باشگاه خصوصی شوند باز جای شکرش باقی است.

نتایج استقلال را دنبال می‌کنید؟

بله. استقلال شرایط خوبی پیدا کرده، آنها در بازی‌های انتهای نیم‌فصل اول توانستند عملکرد خیلی خوبی داشته باشند اما به‌نظرم این تیم باید در نیم‌فصل تقویت شود و چند بازیکن خوب و طراز اول را جذب کند.

با جدایی گرو و نیومایر بازهم استقلال باید بازیکن خارجی جذب کند؟

باید ببینیم فلسفه جذب بازیکن خارجی چیست، اگر قرار است بیایند و نیمکت‌نشین باشند، خب از همین بازیکنان داخلی می‌توان استفاده کرد. این دو بازیکنی که شما نام بردید، یک نیم‌فصل را کامل روی نیمکت نشستند و هیچ کارایی نداشتند و فقط پول بیت‌المال را بردند. امیدوارم در جذب بازیکن خارجی یک تفکر و اندیشه وجود داشته باشد.

به نظرتان جباروف می‌تواند در این برهه به استقلال کمک کند؟

جباروف فصل گذشته در استقلال حضور داشته و با شرایط این تیم کاملاً آشناست و تجربه‌ای که او دارد می‌تواند کمک‌رسان تیم باشد اما باید ببینیم نظر شفر در این‌باره چیست. شخص اول کادرفنی پاسخگو است و او باید نام نفرات مورد نیازش را به باشگاه ارائه کند.

استقلال می‌تواند جز مدعیان قهرمانی قرار بگیرد؟

فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. استقلال هم اختلاف چندانی با صدر جدول ندارد. اگر همین روند خوب را همچون نیم‌فصل اول ادامه دهد، می‌تواند جز مدعیان قهرمانی باشد. شما دیدید فصل گذشته استقلال توانست بحران را پشت‌سر بگذارد و عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کند، پس دوباره می‌تواند این کار را تکرار کند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس