33333333.jpg

شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی هوایی و توپخانه ای ائتلاف غربی توانستند بر شهرک هجین مسلط شوند.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی جنوب شرق استان دیرالزور سوریه حاکیست، وضعیت ۱۸۰ درجه به سود نیروهای شبه نظامی تغییر پیدا کرده و بازمانده‌های گروه تروریستی در شرق رود فرات تحت فشار هستند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق با بیان اینکه عملیات شبه نظامیان کُرد علیه ته مانده‌های عناصر تروریستی داعش همچنان ادامه دارد، افزود: پشتیبانی همه جانبه ائتلاف غربی از شبه نظامیان کُرد، عامل اصلی تغییر موازنه قدرت در شرق رود فرات است.

بیشتر بخوانید:

مذاکرات داغ فرماندهان شبه نظامیان کُرد و نیروهای روسی برای مقابله با آنکارا + نقشه

این منبع میدانی از حملات شدید جنگنده‌های آمریکایی و یگان توپخانه ای نیروهای فرانسوی علیه تروریست‌های داعش خبر داد و گفت: این مسئله راه را برای پیشروی نیروهای شبه نظامی کُرد باز کرده است.
 

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید


وی افزود: شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی جنگنده‌های آمریکایی و توپخانه فرانسوی‌ها و پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته موفق شدند شهرک راهبردی «هجین» را از اشغال تروریست‌های داعش خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

این منبع میدانی با بیان اینکه شهرک «هجین» مهم‌ترین پایگاه بازمانده‌های گروه تروریستی داعش در شرق رود فرات است، گفت: نیروهای شبه نظامی کُرد در حال تثبیت مواضع خود در این شهرک مهم هستند.

وی از سیطره نیروهای شبه نظامی کُرد بر مناطق جنوبی شهرک «هجین» خبر داد و افزود: شبه نظامیان کُرد با عقب راندن تروریست‌ها توانستند شهرک‌های «البوحسن و البوخاطر» را هم به کنترل خود دربیاورند.
 


این منبع میدانی با بیان اینکه تروریست‌ها به سمت شهرک‌های «الشعفه و السوسه» عقب نشینی کرده‌اند، گفت: شبه نظامیان کُرد حملاتی را هم برای تصرف شهرک «الکشمه» علیه تروریست‌های داعش آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر، نیروهای شبه نظامی کُرد بر ۸۰ درصد از شهرک «الکشمه» سیطره پیدا کرده‌اند و تنها مناطق جنوبی این شهرک در اشغال تروریست‌های داعش است و درگیری‌ها در این محور همچنان در جریان است.

به گزارش مشرق، عملیات هوایی جنگنده‌های آمریکایی و توپخانه فرانسوی‌ها به شدت در شرق رود فرات ادامه دارد و به گفته منابع می‌دانی مناطق مسکونی از این حملات در امان نمانده‌اند.
 


براساس اطلاعات به دست آمده، آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، مناطق مسکونی و شهروندان سوری را در شرق رود فرات هدف قرار می‌دهند و همین مسئله به کشته و زخمی شدن دهها تن در روزهای گذشته منجر شده است.

به گفته منابع میدانی، حدود ۱۷۰ تن از شهروندان سوری در ۵ ماه گذشته در جریان حملات هوایی و توپخانه ای ائتلاف غربی در شرق رود فرات جان باخته‌اند و صدها تن دیگر هم زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، جنگنده‌های فرانسوی در یک هفته گذشته حدود ۱۶ مرتبه مناطق شرقی رود فرات را هدف قرار داده‌اند و شبه نظامیان کُرد هم حدود ۷۰ تن از تروریست‌های داعش را در جریان درگیری‌ها از پای درآورده‌اند.
 


گزارش‌های منابع میدانی حاکیست، حدود ۳۰ خودروی نظامی شبه نظامیان کُرد و تروریست‌های داعش در جریان درگیری‌ها منهدم شده است؛ تروریست‌های داعش حملاتی را با پهپادها و خودروهای انتحاری انجام دادند که توسط نیروهای شبه نظامی کُرد دفع شده است؛ ۱۰ مسیر ارتباطی تروریست‌های داعش در جریان درگیری‌های یک هفته گذشته توسط شبه نظامیان کُرد قطع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    خدا قوت.انشالا آشغالهای عثمانی را با کمک ارتش سوریه از خاکشان پاک کنند.
  • شاهین زیبنده PH ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    9 233
    و این کورد ها هستند که فاتحه داعش را در منطقه خواهند خواند.یک روز همین رژیم بعثی سوریه که شما مشروع میخوانیدش به هشتاد درصد کورد های سوریه شناسنامه نمیداد و بی رحمانه ترین رفتار هارو با اونا داشت الان انتظار دارید کورد ها دوستانه رفتار کنند؟خداروشکر که به لطف ما سی درصد سوریه پاکسازی شده وگرنه الان این سی درصد رو اگه داعش داشت با منابعش خاورمیانه رو خریده بود و سوریه هم هنوز داشت با تروریست های ترک میجنگید
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      8 0
      کرده ها در مسئله علیمی چیکار کردن
    • ج IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      13 4
      درست است که رژیم بعث سوریه اشتباهات زیادی داشته ولی خدایی ۱۰۰۰ برابر بهتر از ترکیه و داعش و سلفیهاست
    • FR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      8 6
      به لطف ما؟ مگه شما سوریه ای هستی؟ نکنه میخوای بگی که کورد ی!
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
      0 0
      والله توطئه ای است رهبران کرد سوریه کردهای حتی ترکیه را می خواهند به بیابانهای سوریه بیاورند اونا ما را فروخته اند
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    1 8
    یاشاسین رجب دون کی شوت
  • K1158740558 IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    221 4
    کردها بدون امریکا هیچی نیستد
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      219 0
      با امریکا هم هیچی نیستند
  • GB ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    1 3
    قابل توجه رجب جان
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    209 0
    مشرق و طرفداری رسانه ای از شبه نظامیان کرد (نوچه آمریکا) والا تجزیه طلب های خاورمیانه همینان این اکراد اگر موفق باشند کردهای ایران رو یکی باید کنترل کنه یادتون نیست اکراد ایرانی برای همه پرسی استقلال کردستان عراق در ایام محرم چه جشنی راه انداخته بودن؟ زورت میاد حقیقت رو قبول کنی ولی بصیرت داشته باشید لطفا
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      2 12
      بله بصیرت از رجبیون میریزد که تو روز روشن این اوباش یکپارچگی سرزمینی ایران را در ورزشگاه آزادی و یادگار امام زیر سوال می برند.در آشوب سوسکی و فیتیله ای نیز بصیرت رجبیون را دیدیم.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      1 204
      بله بصیرت از رجبیون میریزد که تو روز روشن این اوباش یکپارچگی سرزمینی ایران را در ورزشگاه آزادی و یادگار امام زیر سوال می برند.در آشوب سوسکی و فیتیله ای نیز بصیرت رجبیون را دیدیم.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      216 2
      چه ربطی به رجب دارد/.؟ لعنت بر رجب اینکه کردها تجزیه طلبان خاورمیانه هستند و ما ( ایران اسلامی) باید مواظب باشیم ، چه ربطی به رجب و ترکیه و ... دارد؟ انتظار داریم نه از ترکیه حمایت کنید و نه از اکراد تروریست منافع ملی ما مهمتر است هر کسی که از تجزیه طلبی کردها انتقاد کنه مگه طرفدار رجبه؟ واقعا که
    • شاهین زیبنده PH ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      0 15
      اگه ایران و مسولین عقل داشتن الان بهترین دوست و متحد کورد ها در منطقه میبودند و میتوانستند بهترین سود رو هر دو طرف ببرین
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      188 0
      بصیرت رو باید در حوادث تانکر نفتی و هتل مهابادی و جنگ تحمیلی میدیدی
  • PH ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    2 0
    بدبختي اينجاست كه ملت غافل و بيخبر از همه جا ... , جماعتي را بر مسند قدرت نشانده اند كه كمترين اعتقادي به مباني و چارچوبهاي انقلاب و نظام اسلامي نداشته و ندارند.نامردهاي منافقي كه در محافل خصوصيشان امام و افكار امام راحل و منويات رهبر عزيز انقلبا را به ريشخند گرفته و مسخره مي كنند! اينها آمده اند كه يا جيبهاي خود و قوم وقبيله شان را پر كنند و يا مأموريتي كه از آن سوي آبها بر عهده شان گذاشته اند به نحو احسن! انجام دهند. مأموريتشان هم چيزي نيست جز ناكارآمد نشان دادن نظام جمهوري اسلامي و بدبين نمودن آحاد ملت به انقلاب و اركان آن . اينها آمده اند كه تا آنجا كه در توان دارندبا كم كاري و خراب كاري و ندانم كاري و عدم نظارت و رها كردن كشور به حال خود , كشور را از لحاظ اقتصادي و فرهنگي و اجتماعي دچار بحران ساخته و سپس به افكار عمومي ملت اينگونه القاءنمايند كه اين وضعيت بحراني نتيجه ايستادگي ملت و نظام در برابر آمريكا و زورگویان است
  • شاه PH ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    0 0
    چشم تمام دشمنانمان شاد. زنده باد تجزیه ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس