کد خبر 924182
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
پلیس فرانسه ۴۵۰۰ معترض جلیقه زرد را دستگیر کرد

راشاتودی می‎گوید که در مجموع تاکنون بیش از ۴۵۰۰ نفر از جلیقه زردها توسط پلیس فرانسه دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، پلیس فرانسه همچنان با گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی به مقابله با معترضان موسوم به جلیقه زرد می‌پردازد.

ببینید

عکس / هدیه ماکرون به معترضان جلیقه زرد

عکس / آتش بازی جلیقه زردها در آستانه کریسمس

این اعتراضات ضد دولتی که از نوامبر سال جاری در فرانسه آغاز شد، روز گذشته (شنبه) هفتمین شنبه اعتراضی را پشت سر گذاشت. معترضان در ابتدا به افزایش مالیات بر سوخت اعتراض داشتند و اکنون خواستار استعفای مکرون رئیس جمهور فرانسه هستند.

فعالان جلیقه زرد کاهش شمار معترضان را تعطیلات سال نو میلادی می‌دانند.

این اعتراضات در بسیاری موارد به درگیری‌های خشونت آمیز با پلیس فرانسه منجر شد. پلیس فرانسه برای پراکنده کردن معترضان از باتوم، گاز اشک آور و گلوله‌های لاستیکی استفاده کرد. در واکنش به این اقدامات پلیس، معترضان از بطری‌ها و کوکتل مولوتف استفاده کردند.

بر اساس گزارش‌ها در مجموع تاکنون بیش از ۴۵۰۰ نفر از جلیقه زردها توسط پلیس فرانسه دستگیر شدند.

فعالان جلیقه زرد می‌گویند پلیس فرانسه در این اعتراضات از نیروهای ضد شورش دارای وسایل محافظتی مانند ماسک، عینک و دستکش استفاده می‌کند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    4 3
    فرانسه نه مثل ما تحریمه نه با آمریکا مشکل داره رژیم صهیونیستی را هم که به رسمیت می شناسه زنا و همجنس بازی هم که توش آزاده زنها هم که راحت به ورزشگاه میرن تو سوریه و عراق هم نیست که بهش هی بگن برو بیرون... پس چرا بازهم مردمش وسط خیابونها هستند ؟!!!! پس این راهی که این آقایان شیفته غرب گرایی دارند مارو می برن تهش اینه که باز وسط خیابونیم ... حالا چرا باید این راه را بریم؟
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    0 1
    راستی نمیشه بریم جلوی سفارت فرانسه برای جلیقه زردها شمع روشن کنیم؟؟؟؟ از نظر فرانسویها ابراز همدردی و حمایت از شورشی‌ها که بد نیست. خودشون بهمون یاد دادن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس