کد خبر 924115
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، به مناسبت سالروز درگذشت آیت‌الله جمی روایتی از حساسیت امام خمینی به برابری مردم و مسئولین را منتشر کرد که در ادامه می‌آید.

آیت‌الله غلامحسین جمی، از مبارزان نهضت اسلامی در آبادان و نماینده امام خمینی در این شهر، در کتاب خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است، درباره حساسیت ویژه امام خمینی نسبت به برابری مردم و مسئولین می‌گوید: روزی به همراه دو نفر دیگر از روحانیون برای دیدار امام به جماران رفتیم.

صبح زود به جماران رسیدیم. از راه دور آمده بودیم و گرسنه هم بودیم. در همان محله جماران قهوه‌خانه‌ای بود. قرار شد برای خوردن صبحانه به آن‌جا برویم. یکی از همراهانمان را فرستادیم که از نانوایی نانی بگیرد و در قهوه‌خانه بیاورد تا صبحانه بخوریم. نان را گرفت و آورد اما با یک حالت تعجب! گفتیم: چه شده؟ گفت: این امام چطور آدمی است؟ گفتیم: مگر چه شده‌؟

گفت: وقتی رفتیم که نان بگیریم، نانوا خودش برایمان تعریف کرد که آقا از وقتی که به جماران آمدند، نان منزلش را از این‌جا می‌گیرند. امروز اول وقت کسی آمد و به من گفت: برای منزل آقا از این‌جا نان می‌خرند؟ گفتم: بله. گفت: من از طرف امام آمده‌ام، آقا مرا فرستاده‌اند که به شما بگویم، مراقب باش.

همان نانی که به تمام مردم عادی این جماران می‌دهی، همان نان را به خانواده و منزل ما بده و اگر من متوجه بشوم که برای ما در نان دادن امتیازی قائل شده‌ای و نان‌های بهتری از دیگران به ما داده‌ای، می‌گویم که دیگر از شما نان نخرند و دیگر این‌جا نیایند. نانوا می‌گفت: ما دیگر اینطورش را ندیده بودیم. خیلی تعجب کرده بود. ما که این چیزها را می‌فهمیدیم، ارادتمان نسبت به امام بیشتر می‌شد.

۸ دی ۱۳۸۷؛ درگذشت آیت‌الله جمی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    8 0
    خداوند رحمتشان کند. تا آخر جنگ در ابادان ماندند.
  • سید رضا IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    6 0
    روحانی مخلص و ایثارگر ! برای شادی روح مطهر امام راحل و آیت ا... جمی صلوات !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس