کد خبر 923909
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
موشک‌های هسته‌ای

مرکز تحقیقات کنگره ایالات متحده پیشنهاد بکارگیری گزینه نظامی علیه روسیه را مطرح کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، بر اساس گزارش به روز شده مرکز تحقیقات کنگره ایالات متحده پیشنهاد اقدام نظامی علیه روسیه را بعلت ظاهراً تخلفات این کشور از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد داده است.

همانطور که تحلیلگران اشاره می‌کنند، طرف آمریکایی اکنون گزینه‌های مختلفی برای کاهش تهدیدها می‌سنجد. همزمان، ظهور یک موشک جدید کروز روسی، که بر طبق ادعای ایالات متحده ناقض شرایط پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد است، خطرناک است.

از اقدامات نظامی (مانند توسعه و راه اندازی موشک‌های کروز جدید با کلاهک‌های هسته‌ای یا سلاح‌های غیر هسته‌ای جدید)، دیپلماسی و همچنین مشاوره با متحدان بعنوان پاسخ‌های بالقوه ایالات متحده در برابر روسیه نام برده می‌شود.

در عین حال، کارشناسان خاطر نشان می‌کنند که یافتن یک کشور متحد در اروپا یا آسیا، در صورت پدیدار شدن موشک‌های میان برد و کوتاه برد آمریکاییها، بسیار مشکل خواهد بود. در این گزارش همچنین به فراخوان از "تعدادی از کشورهای اروپایی به منظور خروج حدود ۲۰۰ موشک هسته‌ای آمریکایی که در این قاره باقی مانده است" اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مرگ کودک یمنی پس از دیدار با مادرش در آمریکا

ترامپ: دموکرات‌ها زمان زیادی برای اذیت کردن من صرف می‌کنند

روسیه آماده استقرار موشک‌های هسته‌ای فراصوت +فیلم

«قوهای سفید» روسیه در حیاط خلوت آمریکا

گفتنی است، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: روسیه طی مدت دو ماه باید به تعهدات خود در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد عمل کند، در غیر این صورت واشنگتن نیز انجام تعهدات خود در این پیمان را زیر متوقف خواهد کرد.

دونالد ترامپ خروج ایالات متحده از پیمان INF را در ماه اکتبر اعلام کرد. به گفته وی، واشنگتن مجبور به انجام چنین کاری شد، زیرا مسکو این توافقنامه را نقض می‌کند. این قرارداد به طرفین اجازه نمی‌دهد تا موشک‌های بالستیک زمینی و موشک‌های کروز را با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر داشته باشند. مسکو و واشنگتن به طور مرتب یکدیگر را به نقض این پیمان متهم می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    8 5
    به نظر میاد مرکز تحقیقات کنگره امریکا نمیدونه روسیه لقمه بسیار بزرگی هست
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    2 1
    خندم گرفت امریکا در این حدها نیست فقط ارتش پر هزینه دارد
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      0 2
      خيلي جالبه.روسها خودشون ميدونن توانشون خيلي خيلي پايينتره از امريكا بعد بعضي ها چون از امريكا دلشون پره نظر ميدن.عجب دنيايي شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس