پورابراهیمی نمایه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رانت ۷۰ درصدی در توزیع کالاهای اساسی از طرح جدید مجلس برای تأمین کالا به نرخ ارز دولتی خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به اینکه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی اختصاص پیدا می‌کند اما روند افزایش قیمت این کالاها ادامه دارد، اظهار کرد: دولت در سال ۹۷ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به کالاهای اساسی اختصاص داده است اما قیمت کالا افزایش یافته است و این سوال وجود دارد که آیا باید همین روند در سال ۹۸ برای کالاهای اساسی ادامه پیدا کند یا خیر؟


وی دولت باید تعهد دهد که بر توزیع و قیمت کالای اساسی نظارت و کنترل دارد تا این کالاها با ارز دولتی در اختیار مردم قرار گیرد، این وضعیت را در سال ۹۷ تجربه کردیم و بنابراین تکرار همین وضعیت در سال ۹۸ به صلاح کشور نیست.

وی تاکید کرد: توافق شده است که کالاهای اساسی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به دست مردم برسد اما مردم این کالاها را با ارزش بالاتر تهیه می‌کنند، بنابراین باید برای این رویه در سال آینده تغییری ایجاد کرد.
بیشتر بخوانید:

تهیه طرح تعیین تکلیف «یارانه کالاهای اساسی در سال ۹۸»

طرح مجلس برای وضع عوارض بر مصرف بنزین



وی با اشاره به مابه التفاوتی کالاهای اساسی، بیان داشت: حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت به کالاهای اساسی پرداخت می‌شود، از این میزان حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به دست مردم می‌رسد و ۷۰ درصد رانت است که دولت باید تضمین دهد در نحوه نظارت و اعمال به گونه‌ای عمل می‌کند که قیمت کالاها بالا نرود و متناسب با ارز دولتی به دست مردم برسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح مجلس برای تأمین کالای اساسی، گفت: در مجلس بر روی طرح جدید کار می‌کنیم دراین طرح مابه التفاوت نرخ کالاهای اساسی در قالب کارت اعتباری به دست مردم می‌رسد به این نحو که اگر قیمت برنج در بازار ۸ هزا رتومان است اما باید با دلار ۴ هزار تومانی قیمت گذاری می‌شد مردم بخشی از هزینه این برنج را از کارت اعتباری پرداخت می‌کنند.

پورابراهیمی ادامه داد: این روش به عدالت نزدیک است و منطق دارد، در کمیسیون اقتصادی بر روی این موضوع بحث می‌شود تا برای سال آینده تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به عدم تخصیص اعتبار برای بسته‌های حمایتی که منابع آن از ارز پتروشیمی‌ها پیش بینی شده است به خانه ملت گفت: ارز بسته‌های حمایتی را باید شرکت‌های وابسته به دولت پرداخت کنند، عدم تسویه این امر نشان می‌دهد دولت نظارت و دقت کافی بر مابه التفاوت ها ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    1 0
    از همین میترسم . آخر این جنگ گرونی اجناس برای مهار رانتخوارها است !
  • AU ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    0 0
    دستگیر کنه؟
    • AU ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
      16 0
      مشرق نظر تحریف نکن
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    0 0
    قطعا کار درستی
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 0
    این مجلس شده بازیچه دست بی تدبیر ها و اصلاح طلبان و هیچ کاری از دستشان نمی اید و دولت هر کاری که بخواهد انجام می دهد وکاری به ملت وقانون هم ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس