کد خبر 923399
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
سفر ترامپ به عراق

رئیس جمهور آمریکا بعد از پایان دیدار با نیروهای نظامی آمریکایی در عراق در سفری غیرمنتظره به آلمان رفته و در آنجا هم با نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی رامشتاین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه"دی ولت" آلمان، " دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا بعد از سفر به عراق یک سفر اعلام نشده به آلمان هم داشت و در آنجا با نیروهای مستقر آمریکایی در پایگاه نظامی رامشتاین در این کشور دیدار کرد.

بر اساس اطلاعات کاخ سفید هواپیمای حامل ترامپ صبح روز پنج شنبه در پایگاه نیروی هوایی آمریکا در ایالت راینلند-فالتز فرود آمد. وی در آنجا با افسران نیروی هوایی گفتگو کرده و بعد از آن همراه با همسرش به ملاقات نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه رامشتاین رفتند. آنها با نیروهای آمریکایی عکس و سلفی گرفتند.

بیشتر بخوانید:

دلهره و نگرانی ترامپ در سفر به عراق

واکنش انصارالله یمن به دیدار سری ترامپ از عراق

چرا ترامپ با عبدالمهدی دیدار نکرد؟

ترامپ و همسرش قبل از سفر به آلمان همچنین در سفری غیر منتظره به بغداد رفته و در آنجا هم با نیروهای آمریکایی ملاقات کردند. این سفر اعلام نشده ترامپ انتقاد بسیاری از سیاستمداران محلی را به همراه داشت.

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق اعلام کرد که مقام‌های آمریکایی، بغداد را از تمایل دونالد ترامپ برای سفر به عراق در روز سه‌شنبه جهت تبریک به دولت جدید عراق و دیدار با نظامیان آمریکایی مطلع کرده بود.

دفتر رسانه‌ای عبدالمهدی تأکید کرد که «دولت عراق از این درخواست آمریکا استقبال، و نخست‌وزیر عراق، ترامپ را به بغداد دعوت کرد و ترامپ هم متقابلاً از او برای سفر به واشنگتن و دیدار در کاخ سفید دعوت به‌عمل آورد».

طبق این بیانیه، قرار بود ترامپ دیداری دوجانبه با عبدالمهدی صورت دهد ولی این دیدار «به‌سبب اختلاف بر سر نحوه برگزاری آن لغو شد و طرفین طی گفت‌وگویی تلفنی به بررسی اوضاع به‌ویژه بعد از اعلام تصمیم آمریکا به عقب ‎ نشینی از سوریه، همکاری مشترک در امر مبارزه با داعش و برقراری ثبات و امنیت در کشورهای منطقه»، پرداختند.

دونالد ترامپ به‌همراه همسرش «ملانیا»، چهارشنبه‌شب در سفری غیرمنتظره به عراق با نظامیان آمریکایی در این کشور دیدار کردند. این اولین دیدار ترامپ با نظامیان خارج از آمریکا از زمان به قدرت رسیدنش است. وی تاکنون به این دلیل از سوی نظامیان کشورش مورد انتقاد شدید بود.

هواپیمای حامل ترامپ و همسرش به‌همراه گروهی از مشاوران و مأموران سرویس مخفی و شمار زیادی از خبرنگاران در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب بغداد فرود آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    3 1
    این ترامپ هم زده به سیم آخر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس