"من بعدها در دادگاه فرقان، از يکي از اينها (اعضاي گروهک فرقان) سئوال کردم که شما از کجا به اينجا رسيديد؟ او گفت: « ما اول تفسير پرتوي از قرآن را خوانديم. بعد ديديم يک کسي روشنفکرتر از او تفسير مي گويد و رفتيم به مسجد جوستان در خيابان نياوران قديم!"

به گزارش مشرق، نشريه "يادآور" نوشت: درباره کيفيت و نوع ارتباط "سيدمحمد موسوي خوئيني‌ها" دبير مجمع روحانيون مبارز، با گروهک فرقان اظهارات زيادي مطرح شده و مبارزان انقلاب روايت هايي را از اين موضوع را بيان کرده‌اند.
آقاي موسوي خوئيني‌ها پيش از پيروزي انقلاب (در دهه 50) در مسجد "جوستان" مباحثي را به عنوان تفسير قرآن و نهج‌البلاغه ارائه ‌داده که به گفته شهيد مطهري تفسيرهايي مارکسيستي بوده است.
گودرزي، از عناصر مطرح گروهک فرقان و عامل شهادت شهيد مطهري، هم به مسجد جوستان رفت و آمد داشت و به گفته مبارزان انقلابي سخت تحت تاثير سخنان آقاي موسوي خوئيني ها بود.
حجت السلام علي اکبر ناطق نوري، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، پيرامون استفاده گروهک فرقان از منبرهاي آقاي موسوي خوئيني‌ها در مسجد جوستان مي گويد: "من بعدها در دادگاه فرقان، از يکي از اينها (اعضاي گروهک فرقان) سئوال کردم که شما از کجا به اينجا رسيديد؟ او گفت: « ما اول تفسير پرتوي از قرآن را خوانديم. بعد ديديم يک کسي روشنفکرتر از او تفسير مي گويد و رفتيم به مسجد جوستان در خيابان نياوران قديم!"
آقاي ناطق نوري در ادامه از قول اين عضو گروهک فرقان اضافه مي‌کند: "بعد ديديم يکي انقلابي تر از همه اينها آمده و روشنفکرتر از همه اينهاست و او اکبر گودرزي است!» مسير را ملاحظه مي کنيد. مجاهدين خلق هم بيشتر بچه ها را از همين طريق گول مي‌زدند. هم در زندان و هم در بيرون از زندان. آنها هم تفسيرهاي تفنگي مي کردند."
وي سپس به شيوه تبليغي منافقين اشاره و عنوان مي کند: "يادم هست يک روز منزل آقاي امامي کاشاني جزوه اي از مجاهدين را ديدم که موضوع آن، تفسير سوره حمد بود. در يکي از صفحات آن، در مورد نماز گفته بودند حمد را در اريتره مي خوانيم- آن روز ها آنجا يکي از مراکز انقلاب بود- سوره را در فليپين مي خوانيم، سجده را در فلسطين به جا مي آوريم، تشهد را در فلان کشور، سلام را در ايران و قيس عليهذا! در آن مقطع، نمازي که از آن همه کشورها در مي‌آمد، آن هم به اين شکل، براي يک جوان خيلي جاذبه داشت. خلاصه از هر 10،8،7 تا تفنگ و نارنجک و اين چيزها در مي‌آورند، اين شيوه سبب شد که اينها تحريک بشوند و در نهايت، به چنين نقطه اي برسند."
مسجد جوستان، آغاز ارتباط گودرزي با خوئيني ها
"هاشم صباغيان"، از اعضاي نهضت آزادي، هم درباره جلسات آقاي خوئيني ها در مسجد جوستان مي گويد: "واقعيت اين است که ما در آن موقع هنوز به جوهره‌ي تفکر آنها پي نبرده بوديم و فقط در واکنش به شعارهاي تندي که مي‌دادند، مي‌گفتيم دارند نظم مسجد را به هم مي زنند! خود من بعدها ماهيت فرقاني ها را فهميدم و متوجه شدم که از محصولات جلسه تفسيري آقاي موسوي خوئيني ها هستند."
همچنين "جعفر شجوني" عضو جامعه روحانيت مبارز درباره شروع ارتباط گودرزي با اقاي خوئيني ها گفته است: گودرزي بعد از آنکه از سوي علماي محترم و شناخته شده و حوزه هاي علميه مهم تهران طرد شد، به سراغ آقاي موسوي خوئيني ها در مسجد جوستان رفت و او هم گودرزي را پذيرفت و اين هم امر غير منتظره اي نبود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس