اخبارویژه

نرخ هر دست کله‌پاچه در برخی نقاط تهران به ۲۰۰‌هزار تومان هم رسیده است و همین موضوع موجب شده است که بسیاری از طباخی‌های تهران شیفت ناهار و شامشان را تعطیل کرده و به صبحانه بسنده کنند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*****

کیهان

سرانجام «تَکرار می‌کنم» خاتمی بلیت مترو ۱۰ هزار تومانی بود؟!


به گزارش مشرق، عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات با اشاره به صحبت‌های اخیر محمود میرلوحی مبنی بر اینکه قیمت واقعی بلیت مترو ۱۰ هزار تومان است و قیمت فعلی باید گران‌تر شود! نوشت: «به جای سخن گفتن از بلیت ۱۰ هزار تومانی مترو به اصلاح ساختار گل و گشاد شهرداری بپردازید و شهرداری را هوشمند و چالاک بکنید.»


جای تأمل بسیاری وجود دارد که شورای شهر اصلاح‌طلبان تهران به چه سطحی از کارکرد و عملکرد رسیده است که صدای انتقاد از آن از ستاد اصلاحات نیز بلند شده است.


غیر از بحث گران شدن بلیت مترو؛ این نخستین باری نیست که اصلاح‌طلبان شورای شهر پنجم بر لزوم گران‌سازی تهران بزرگ تأکید کرده‌اند.


پیش از این مرتضی الویری نیز در سخنان مبسوطی خواستار دریافت «مالیات محلی» توسط شهرداری و شورای شهر از مردم تهران شده بود.


در این باره البته زمزمه‌های دیگری نیز از اصلاح‌طلبان مانند صفایی فراهانی به گوش رسیده است.


دغدغه رمضان‌زاده به‌عنوان یک حامی ستادی شورای شهر برای گران‌تر نشدن تهران بزرگ نیز قابل تمجید است اما مشخص نیست که این دلسوزی دیرهنگام که صور مهمتر آن در هنگام «تَکرار می‌کنم» بیان نشد؛ چه تأثیری بر عملکرد شورای شهری بگذارد که برنامه مدون آن تخریب قالیباف، شاهکارش انتصاب ۳ شهردار و عملکردش زمزمه برای گران‌سازی بیشتر تهران در کنار بی‌عملی بوده است.

هزینه جاری دستگاه‌های دولتی بخش اعظم بودجه را می‌بلعد


بودجه جاری دولت ظرف ۵ سال، ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.


روزنامه قدس در یادداشتی با عنوان «دولت پرخرج و حفره‌های بودجه‌ای»، خواستار ساماندهی و شفافیت بودجه دستگاه‌های دولتی که بخش اعظم بودجه را می‌بلعند شد و نوشت: وقتی از دولت پرخرج یا به اصطلاح  دولت گران حرف می‌زنیم منظورمان دولتی است که روند هزینه‌های جاری آن غیرمتناسب با سایر بخش‌ها افزایش داشته است.

شاید برای درک بهتر این موضوع بیان برخی از اعداد و ارقام ضروری است. برای مثال هزینه‌های جاری دولت در سال ۱۳۹۲ (سال اول دولت یازدهم) حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است که این رقم در حال حاضر به رقمی بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. سهم عمده هزینه‌های جاری که شامل مواردی چون حقوق، دستمزد و... است را می‌توان یکی از نشانه‌های پرخرجی و گران اداره شدن دولت‌ها دانست.


نکته دیگری که درباره بودجه‌های سالیانه قابل ذکر است این که منابع مالی کافی برای اداره کشور وجود دارد و این حرف که دولت در طول سال‌های گذشته به کرات گفته و مدعی بوده است با کمبود منابع مالی مواجه است، واقعیت ندارد. چرا که براساس آمارها دولت روحانی فقط در نیمه نخست سال ۹۷ سه برابر سال قبل درآمد ریالی داشته است. به طوری که در قانون بودجه سال ۹۷ درآمد نفتی ۶ ماهه سال جاری حدود ۸۹ هزار میلیارد تومان برآورد شده بود، اما این رقم در حال حاضر به حدود ۲۹۰ هزار میلیارد تومان یعنی حدود سه و نیم برابر پیش‌بینی‌ها رسیده است.


این اعداد و ارقام به این معنی است که دولت منابع ریالی کافی داشته و کمبودی از این بابت وجود ندارد. از سوی دیگر هزینه‌های جاری دولت نیز به شدت افزایش یافته و شاهد رشد هزینه‌های جاری هستیم؛ اما  نکته قابل توجه این است که در این میان با وجود سر و صداهای ایجاد شده افزایش حقوق و دستمزد که باید سهم مهمی در افزایش هزینه‌های جاری دولت داشته باشد سهم چندانی در افزایش هزینه‌ها نداشته است به طوری که اگر میانگین افزایش حقوق در طول ۵ سال گذشته را ۱۲ درصد در نظر بگیریم  هزینه‌های جاری حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است در حالی که سهم افزایش حقوق و دستمزد از این افزایش چیزی کمتر از ۸۰ درصد بوده است.


یعنی روال افزایش حقوق و دستمزد و افزایش‌های صورت گرفته عموما بر مبنای تورم یا حتی کمتر از آن بوده است در حالی که میزان و حجم هزینه‌های عمومی روندی تصاعدی داشته است. در این میان وجود پدیده‌ای تحت عنوان حقوق‌های نجومی یا اعطای تسهیلات ارزان قیمت کلان به برخی از افراد خاص و ... یا برگزاری برخی از همایش‌ها و ریخت‌ و پاش‌ها را می‌توان در این حیطه تقسیم‌بندی کرد. در این‌باره ذکر دو نکته ضروری است:


در بودجه‌های سالیانه باید روی مباحث شرکت‌های دولتی و دخل و خرج آنها توجه و تمرکز بیشتری داشت. این شرکت‌ها اگر چه سهم بزرگی در بودجه دارند، اما شفافیت آنچنانی نداشته و دخل و خرج آنها همواره در هاله‌ای از ابهام بوده است که شاید پدیده حقوق‌های نجومی یا پرداخت تسهیلات و وام‌های چند صد میلیون تومانی تحت عنوان وام ضروری که هر روزه اخباری از آن در  رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود را بتوان در این راستا ارزیابی کرد.


طبیعی است با کاهش میزان فروش نفت ایران به واسطه تحریم‌های بین‌المللی، دولت یا باید هزینه‌های خود را کاهش داده و یا این کاهش درآمدها را از طریق دیگری جبران کند. به نظر می‌رسد تغییر نرخ ارز از ۳۵۰۰ تومان در بودجه ۹۷ به ۵۸۰۰ تومان در بودجه ۹۸ یکی از راه‌های تامین و جبران درآمدهایی چون مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر مجموع درآمد، افزایش صادرات غیرنفتی، کاهش واردات کالاهای لوکس و غیرضرور، کاهش بریز و بپاش و هزینه‌های اضافه و... به دنبال افزایش درآمدهای ریالی از روش‌های صحیح و کاهش هزینه‌های جاری خود باشد، اما با انتخاب راحت‌ترین کار یعنی افزایش نرخ ارز در بودجه سعی در گذران بودجه‌ای سال بعد خود دارد.

سؤال از وزیر نفت درباره ماجرای رشوه توتال


عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به محکومیت شرکت  توتال در دادگاه فرانسه به دلیل پرداخت رشوه به مقامات ایرانی، گفت: سوال از وزیر نفت در این خصوص کلید خورده و خواستار ورود قوه قضاییه هستیم.


هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در قراردادهای نفتی دوران مدیریتی آقای زنگنه با توتال، استات‌اویل و کرسنت، فساد اقتصادی رخ داده است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سال ۹۲ شرکت پارس جنوبی قصد اجرای پروژه‌هایی را در فاز ۱۱ داشت اما تا امروز این قرارداد به خاطر امید وزارت نفت به توتال معطل ماند. این پروژه دوبار به توتال واگذار شد و هربار با اعمال تحریم‌ها علیه ایران، توتال از ایران خارج شد.


وی می‌گوید: برخی مقامات در دوره مدیریتی آقای زنگنه بر وزارت نفت با دریافت رشوه قراردادهایی به نفع کشورهای بیگانه منعقد کرده‌اند از این رو باید قوه قضائیه به بررسی این پرونده‌ها ورود کند.


به گزارش مهر، دادگاهی در فرانسه شرکت توتال فرانسه را برای پرداخت رشوه به مقامات خارجی در ارتباط با قراردادهای نفتی ۱۹۹۷ ایران ۵۰۰ هزار یورو جریمه کرد؛ توتال متهم شده بود تحت پوشش یک قرارداد مشاوره، ۳۰ میلیون دلار رشوه پرداخت کرده است تا شرایط توافق توسعه پارس جنوبی برای این شرکت تسهیل شود.


مهدی هاشمی در آن زمان مدیر شرکت‌های پیمانکار شرکت نفت بوده است.

دیلی‌میل: ایران در خلیج‌فارس قدرت خود را به رخ آمریکا کشید


یک روزنامه چاپ لندن تصریح کرد ایران با تعقیب ناو آمریکایی در خلیج‌فارس، توان نظامی خود را به رخ کشید.


دیلی‌میل در گزارش خود نوشت: سپاه‌پاسداران ایران همزمان با ورود یک ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج‌فارس و در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین دو کشور بر سر اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا، در خلیج‌فارس رزمایش برگزار کرد.


تلویزیون ایران نیروها و تجهیزات آبی خاکی را که طی رزمایش در جزیره قشم، واقع در خیلج‌فارس فرود می‌آمدند، نشان داد. این نیروها و تجهیزات عبارت بودند از ناوهای نیروی دریایی، بالگرد، راکت‌انداز و یگان‌های کماندویی‌.


قشم که بزرگترین جزیره واقع در خلیج‌فارس است، نزدیک تنگه‌هرمز قرار دارد، تنگه‌ای که مسیر عبور دریایی یک سوم محموله‌های نفت جهان است.


ناو هواپیمابر آمریکایی جان سی.استنیس جمعه وارد آبهای خلیج‌فارس شد و تحت تعقیب‌ قایق‌های تندرو سپاه قرار گرفت. همچنین شاهدان به خبرگزاری رویترز  اعلام کردند یک هواپیمای بدون سرنشین را در حال پرواز نزدیکی محل این رویداد دیدند.


قایق‌های تندرو سپاه راکت شلیک کردند، اما سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفت این راکت‌ها به سوی (اهدافی) با فاصله دور از کشتی‌های آمریکایی نشانه‌گیری شد. کلویی مورگان، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا،  مستقر در بحرین گفت: «ما فکر می‌کنیم این بخشی از رزمایش دریایی آنها بود.»


مقامات ایرانی تهدیدهای علنی کرده‌اند اگر آمریکا به تلاش برای توقف صادرات نفت ایران- که بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران است- ادامه دهد، تردد محموله‌های نفت کشورهای دیگر در خلیج‌فارس را مختل خواهند کرد.


سردار جعفری، فرمانده سپاه به تلویزیون ایران گفت: «آنها آمده‌اند و وانمود می‌کنند امنیت کشورهای خلیج‌فارس را تامین می‌کنند. اما این ایران است که باید امنیت تنگه هرمز، خلیج‌فارس و کشورهای برادر واقع در ساحل جنوبی خلیج‌فارس را تامین کند.»

مشهدانی: با وجود زورگویی آمریکا ۸۵ درصد سنی‌های عراق جذب ایران شده‌اند


شخصیت برجسته اهل سنت عراق و رئیس اسبق پارلمان این کشور گفت: سردار سلیمانی یک فرد موثر در صحنه عراق است و ایران نه‌تنها شیعیان که حتی ۸۵ درصد اهل سنت عراق را با گفت‌وگو جذب کرده است.


«محمود المشهدانی» در گفت‌وگویی تلویزیونی که خبرگزاری بغداد الیوم منتشر کرد، اظهار داشت: ایران توانسته است ۸۵ درصد اهل سنت عراق را از طریق گفت‌وگو جذب خود کند و بقیه اهل سنت را نیز از همین طریق جذب خواهد کرد.


وی با نام بردن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و برت مک‌کورگ (فرستاده ویژه مستعفی رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف مدعی مبارزه با تروریسم) گفت: سلیمانی وقتی وعده‌ای می‌دهد به آن عمل می‌کند. برعکس ماک گورک که وقتی چیزی از رهبران اهل سنت عراق بخواهد، به تهدید و فشار رو می‌آورد.


رئیس اسبق پارلمان عراق افزود: همین نوع رفتار آمریکا سبب شده بسیاری از شخصیت‌های اهل سنت، جذب ایران شوند و ارتباطات بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران برقرار کنند.


المشهدانی گفت: هیچ بخشی از شیعیان و حتی کسانی که گرایش‌های کمونیستی یا سکولار دارند، هم مشکلی با ایران ندارند بلکه اغلب ارتباط خوبی با این کشور دارند.

عبدی: عذرخواهی خاتمی و نوری فانتزی  و بی‌فایده است


آیا عذرخواهی خاتمی و عبدالله نوری به عنوان دو تن از سران جریان اصلاحات می‌تواند به معنای اعلام اشتباهات و تجدید نگاه در این جریان سیاسی باشد؟ جریان اصلاح‌طلب از خرداد ۷۶ تاکنون چه اشتباهاتی داشته است؟ این جریان برای اشتباهات خود چگونه  می‌تواند عذرخواهی کند؟


سایت فرارو ضمن طرح پرسش‌های فوق نظر عباس عبدی را جویا شد. عبدی می‌گوید: درباره اینکه آقای خاتمی یا آقای نوری به چه اشتباهاتی ارجاع داده‌اند و چه رفتارهایی را اشتباه دانسته‌اند وارد نمی‌شوم.  دقیقا هم نمی‌دانم منظورشان چیست. به همین خاطر سلبا یا ایجابا درباره آن اظهارنظر نمی‌کنم. ولی اولین مسئله‌ای که برایم اهمیت دارد این است که اشتباه در سیاست چه معنایی دارد؟


اگر ما کاری را براساس درک و تفاهمی عرفی انجام داده و اجازه نقد آزادانه و دموکراتیک به آن را داده باشیم آن کار در زمان خودش درست است و بعدا نمی‌توانیم بابت آن عذرخواهی کنیم. ولو آنکه نتیجه‌ای متفاوت از انتظاراتمان داشته باشد. تا هنگامی که مرتکب قصور و تقصیری نشویم نمی‌توانیم صرفا از نتیجه یک کار، مقدمات آن کار را تخطئه اخلاقی کنیم و بگوییم اشتباه است.

وی می‌افزاید: ما نمی‌توانیم امروز کاری را انجام دهیم و ۲۰ سال بعد از آن عذرخواهی کنیم و طی این ۲۰ سال همواره بر درستی اخلاقی آن کار نیز تاکید کرده باشیم. این حرف بی‌معنی است. چطور در این ۲۰ سال متوجه آن نشدیم و بعد از ۲۰ سال که به خنسی خوردیم عذرخواهی می‌کنیم؟


عبدی می‌گوید: باید از عذرخواهی‌های فانتزی عبور کرد. حتی اگر عذرخواهی می‌کنیم باید توضیح دهیم که درگذشته چرا این اشتباهات رخ داده است. صرف اینکه به یک اشتباه اشاره می‌کنیم کافی نیست. باید درباره علت آن توضیح دهیم و بگوییم از حالا به بعد چه تضمینی وجود دارد که آن اشتباهات دیگر رخ ندهد؟

آیا ما فرآیندهایی که در گذشته به آن اشتباهات منجر شده را اصلاح‌ کرده‌ایم یا آنکه عذرخواهی برای آن است که یک عده خوششان بیاید و بگویند این افراد چه آدم‌های مسئولیت‌پذیری هستند؟ این عذرخواهی‌ها دردی را درمان نمی‌کند. درگذشته خیلی از کارهای انجام شده که براساس فهم آن موقع قابل دفاع است. مسئولیت اجتماعی و اخلاقی هم حکم می‌کرد که همان کارها را انجام می‌دادیم ولو آنکه به نتیجه هم نرسیدند.


عبدی می‌گوید: مسئله کلیدی این است که دراین‌باره صحبت کنیم که یک تصمیم سیاسی، یک کنش سیاسی درست در لحظه تصمیم‌گیری چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا در تصمیمات گذشته این ویژگی‌ها رعایت شده‌اند یا خیر؟ اگر رعایت شده‌اند تصمیمات درستی بوده‌اند و نیازی به عذرخواهی نیست ولو آنکه نتایج ناخوشایندی داشته باشند. اما اگر این ویژگی‌ها رعایت نشده‌اند اشتباه است حتی اگر در کوتاه‌مدت نتیجه مثبتی هم داشته باشند.

ما باید همان موقع از آن اشتباه‌مان عذرخواهی می‌کردیم و یا اگر چنین نکردیم تضمین کافی دهیم که در آینده چنین اشتباهی مرتکب نخواهیم شد و از این پس آن مقدمات را برای تصمیم درست رعایت می‌کنیم. اما اینکه به طور کلی در گذشته یک سری اشتباهاتی وجود داشته و بخواهیم برای آن عذرخواهی کنیم دردی را از جامعه درمان نمی‌کند.


یادآور می‌شود عبدالله نوری اخیراً مدعی شده بود که در دهه ۷۰ متوجه شده به فکر مصالح حاکمیت و حفظ نظام بوده و کمتر به مردم فکر کرده است. این ادعا در حالی است که وی در همان دهه ۷۰ در تدارک خرید کارخانه ایران الکتریک رشت با ثمن‌بخس و زدن آن به نام همسر خود و چند تن از دوستانش بوده است.

ایران

ورود شهردار لندن به مسأله نازنین زاغری

 خبر اول اینکه،شهردار لندن به مسأله‌ یک زندانی دو تابعیتی در ایران ورود کرد و خواستار آزادی هر چه سریع‌تر وی شد. به‌گزارش ایسنا، به نقل از بی‌بی‌سی، صادق خان، شهردار لندن، پس از دیدار با ریچارد رتکلیف، شوهر نازنین زاغری، زندانی دو تابعیتی ایرانی_ انگلیسی، از حمایت خود برای ترغیب مقامات ایرانی به‌منظور آزادی این زندانی دوتابعیتی در ایام کریسمس خبر داد.

وی ادعا کرد: نازنین به غلط دو سال در زندان ایران حبس شده است. او هیچ کار اشتباهی نکرده و هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته است. اتهامات مطرح شده علیه وی اشتباه هستند. شهردار لندن در ادامه افزود: با نزدیک شدن کریسمس، ما از مقامات ایرانی می‌خواهیم که وی را آزاد کنند تا او بتواند به خانه بازگردد و به خانواده‌اش ملحق شود. نازنین زاغری که در سال ۲۰۱۶ در تهران بازداشت شده بود، به اتهامات امنیتی به پنج سال حبس محکوم شده است.

حکم ۷ سال و نیم حبس «محمد حبیبی» قطعی شد

خبر دیگر اینکه ، وکیل مدافع محمد حبیبی - فعال صنفی معلمان- گفت که حکم صادره برای موکلش از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تأیید شده است. به گزارش ایسنا، حسین تاج از تأیید حکم ۷ سال و نیم حبس موکلش در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر خبر داد و گفت: متأسفانه رأی محکومیت محمد حبیبی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب عیناً در دادگاه تجدیدنظر استان تأیید شد.

حبیبی ۲۰ اردیبهشت ۹۷ در تجمعاتی که فرهنگیان به مناسبت هفته معلم داشتند بازداشت و روز دوشنبه - ۱ مرداد ماه ۹۷- در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محاکمه شد. دادگاه همچنین به‌عنوان مجازات تکمیلی، محمد حبیبی را به ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرده است.

تقابل با ایران خطرناک است

دست آخر اینکه ، وزیر امور خارجه روسیه از رویکرد امریکا و متحدانش و سیاست تقابلی‌شان نسبت به ایران انتقاد کرد.

به گزارش فارس، سفارت روسیه در آفریقای جنوبی در صفحه توئیتر رسمی خود به نقل از سرگئی لاوروف نوشت:«این‌که بخواهیم به تمامی مشکلات منطقه‌ای از دید مقابله با ایران بنگریم، – همانند همان کاری که امریکا و برخی از متحدانش می‌کنند- خطرناک است. این سیاستی خطرناک است که هیاهوی شیعه و سنی در جهان اسلام را به‌دنبال دارد.

خراسان

تصمیم جدید دولت درباره ماموریت های خارجی کارمندان


در حالی که بر اساس مصوبه مهرماه دولت به همه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی تاکید شده بود هزینه سفرهای خارجی و ماموریت های داخلی دستگاه های اجرایی، حداکثر به میزان ۶۰ درصد عملکرد سال قبل مجاز خواهد بود، یک مسئول ارشد اجرایی با ارسال بخشنامه ای در روزهای اخیر خطاب به اعضای کابینه، تاکید کرده با توجه به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، نصاب مذکور حذف و هزینه سفرها و ماموریت های امسال دستگاه ها، در سقف موافقت نامه های مبادله شده در سال ۹۶ خواهد بود.

ذره بین نظارتی روی نحوه فروش مراکز رفاهی ادارات


یک نهاد نظارتی در نامه روزهای اخیر خود به تعدادی از مدیران سازمان های دولتی، از آن ها خواسته است، با توجه به تاکیدات و ابلاغیه های سال های گذشته برای واگذاری مراکز رفاهی دستگاه های دولتی، به منظور نظارت بیشتر بر فرایند واگذاری اماکن و عملکرد دستگاه ها در سال های قبل، برای ارسال گزارشی در این زمینه به تفکیک مراکز رفاهی واگذار شده، در حین واگذاری و واگذار نشده اقدام کنند.

آرمان

ورود شهردار لندن به مساله نازنین زاغری

شنیده شد که شهردار لندن به مساله‌ یک زندانی دوتابعیتی در ایران ورود کرد و خواستار آزادی هرچه سریع‌تر وی شد. ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی نوشت؛ صادق خان، شهردار لندن، پس از دیدار با ریچارد رتکلیف، شوهر نازنین زاغری، زندانی دوتابعیتی ایرانی-انگلیسی، از حمایت خود برای ترغیب مقامات ایرانی به‌منظور آزادی این زندانی دوتابعیتی در ایام کریسمس خبر داد.

وی ادعا کرد: نازنین به غلط دو سال در زندان ایران حبس شده است. او هیچ کار اشتباهی نکرده و هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته است. اتهامات مطرح‌شده علیه وی اشتباه هستند. شهردار لندن در ادامه افزود: با نزدیک‌شدن کریسمس، ما از مقامات ایرانی می‌خواهیم که وی را آزاد کنند تا بتواند به خانه بازگردد و به خانواده‌اش ملحق شود.

گفتنی است جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس نیز چندی پیش خواستار آزادی نازنین زاغری برای سال جدید میلادی شده بود. وی در توئیتی نوشته بود: «خواسته من از ایران این است: خواهشمندم رسیدگی‌های پزشکی مورد نیاز به نازنین زاغری برسد و به وی اجازه داده شود که برای تولدش در بیست و ششم دسامبر (۵ دی) به خانه بازگردد.»

۸والیبالیست آزاد شدند

شنیده شد که اعضای کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در خصوص درخواست بازیکنان تیم شهرداری تبریز آقایان امیرحسینی، مصطفی شریفات، مجتبی قلی زاده و سهندا... وردیان و تیم شهروند اراک آقایان جابر اسماعیل پور، رسول نجفی، علیرضا جلوه و حامد تاری وردی که به لحاظ عدم دریافت مبلغی از قراردادشان تا پایان نیم فصل درخواست جدایی از تیم‌های خود و پیوستن به تیم‌های دیگر را نمودند.

با عنایت به اظهارات نامبردگان شرح مبسوط صورت جلسه مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۳ کمیته انضباطی و با نظر به ماده ۸ آیین نامه سازمان لیگ که باشگاه را مکلف نموده تا پایان نیم فصل ۵۵ درصد از مبالغ قرارداد بازیکنان را پرداخت نمایند موافقت نمود و نظر به اینکه باشگاه شهرداری تبریز و شهروند اراک تاکنون مبلغی تحت عنوان مبالغ قرارداد به بازیکنان پرداخت ننموده است، نامبردگان می‌توانند برای نیم فصل دوم با باشگاه‌های دیگر مبادرت به انعقاد قرارداد نمایند.

همچنین کمیته انضباطی فدراسیون والیبال تیم کاله مازندران را به لحاظ رفتار خارج از نزاکت تماشاگران به یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگران در بازی خانگی محکوم شد.

جنجال کلاس مربیگری در ایلام

شنیده شد که ثبت‌نام کنندگان در کلاس مربیگریC آسیا در ایلام با اتفاق عجیبی روبه‌رو شدند. تابناک نوشت؛ فدراسیون فوتبال در بازه‌های زمانی مختلف از متقاضیان برگزاری کلاس مربیگری در سطوح مختلف ثبت‌نام به عمل می‌آورد و این کلاس‌ها را برگزار می‌کند. حالا نیز یک دوره کلاس در ایلام در حال برگزاری است که جنجال‌ساز شده است.

به گفته یکی از حاضران در این کلاس مربیگری، به متقاضیان از سوی فدراسیون فوتبال گفته شده بود که این دوره کلاس مربیگری درجهC آسیا است اما بعد از ثبت‌نام و شروع کلاس‌ها مشخص شد که این دوره درجه B ایران است. به عبارت بهتر در حال حاضر متقاضیان برگزاری کلاس درجه C آسیا در کلاس درجه B ایران نشسته‌اند و جالب اینکه اکثر آنها این دوره را قبلا گذرانده‌اند.

حاضران در این کلاس با فدراسیون فوتبال و مسئولان کمیته آموزش صحبت‌هایی را انجام داده‌اند اما هنوز به نتیجه نرسیده‌اند. باید دید چه اتفاقاتی طی روزهای آینده رخ می‌دهد.

کمک برای ۲ محکوم به قصاص

شنیده شد که فیلم سینمایی «شهر زیبا» با حضور اصغر فرهادی و رخشان بنی‌اعتماد به شکل همت عالی و برای آزادی دو نوجوان محکوم به قصاص اکران می‌شود. تابناک نوشت؛ فیلم سینمایی «شهر زیبا» به کارگردانی اصغر فرهادی به منظور جمع‌آوری بخشی از دیه دو نوجوان محکوم به قصاص با حضور فرهادی و رخشان بنی‌اعتماد همچنین جمعی از هنرمندان به صورت همت عالی به نمایش درمی‌آید.

نمایش این فیلم روز شنبه ۸دی‌ماه از ساعت۱۷ در سالن شماره۳ پردیس ملت است. تمامی هزینه‌های حاصل از این نمایش برای آزادی دو نوجوان محکوم به قصاص اختصاص پیدا خواهد کرد.

«شهر زیبا» پس از فیلم «رقص در غبار» دومین فیلم سینمایی اصغر فرهادی محصول سال ۱۳۸۲ فیلمی اجتماعی با درونمایه‌ای عاشقانه است. ترانه علیدوستی، فرامرز قریبیان، بابک انصاری، آهو خردمند و فرهاد قائمیان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

قوچان‌نژاد به پرسپولیس می‌آید

شنیده شد که جدیدترین خبرها درباره وضعیت مهاجم اسبق تیم‌ملی از توافق اولیه او با باشگاه پرسپولیس حکایت دارد. اما رضاقوچان‌نژاد برای حضور در ایران با یک مشکل بزرگ مواجه است. گویا همسر این بازیکن مشهور که خواهر یکی از سوپراستارهای سینمای ایران است، با حضور در ایران و زندگی در داخل کشور مخالف است و اصلی‌ترین دلیل امضانشدن قرارداد قوچان‌نژاد با پرسپولیس نیز همین موضوع به‌حساب می‌آید.

هواداران پرسپولیس با حمله به پیچ اینستاگرامی ساره بیات (خواهر همسر رضا قوچان‌نژاد) از او درخواست فراهم‌کردن مقدمات لازم برای حضور رضا در پرسپولیس را داشته‌اند. گفتنی است که ساره بیات یکی از هواداران پروپاقرص باشگاه پرسپولیس است، به‌نحوی که بارها برای تماشای بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به حاشیه خلیج فارس سفر کرده است.

لغو پرواز تهران-استانبول

شنیده شد که صبح دوشنبه طبق برنامه قرار بود پرواز هواپیمایی ایران‌ایر به شماره پرواز۷۱۹ ساعت ۵:۳۰ بامداد تهران را به مقصد استانبول ترک کند. اما در ابتدا به مسافران این پرواز اعلام شد، پرواز آنها ساعت ۸صبح و با سه ساعت تاخیر انجام خواهد شد. در ادامه مسئولان شرکت ایران‌ایر به مسافران اعلام کردند که به دلیل نبود هواپیما قادر به انجام این پرواز نیستند.

همین موضوع باعث سرگردانی حدود ۱۵۰ مسافر این پرواز شد. با وجود اینکه مسئولان شرکت ایران‌ایر اعلام کردند که حاضر به پرداخت خسارت مسافران هستند، اما تعدادی از مسافران این پرواز معتقدند هزینه هتل و مسائل جانبی که پیش از این پرداخته کرده‌اند باعث می‌شود آنها ضرر زیادی بکنند.

کشف ۲۷۳۰ سلاح غیرمجاز در خوزستان

شنیده شد که با تلاش ماموران ناجا امسال ۲۷۳۰ قبضه سلاح غیرمجاز در خوزستان کشف شد. فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در ۹ماهه امسال این میزان سلاح در ۲۴ طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز در سطح استان و به‌منظور ارتقای امنیت عمومی جمع‌آوری شده است.

سردار حیدر عباس‌زاده افزود: از این تعداد ۴۹۴ قبضه سلاح جنگی و ۲۲۳۶ قبضه سلاح شکاری استوی ادامه داد: در ۹ماهه امسال نیز ۲۳۲۵ نفر از عاملان تیراندازی‌های غیرمجاز و دارندگان سلاح غیرمجاز توسط ماموران ناجا شناسایی و دستگیر شدند.

انتصاب خانم گوینده حاشیه‌ساز شد

شنیده شد که خراسان نوشت؛ انتصاب حانیه سامعی به عنوان مشاور وزیر ارتباطات در امور بانوان، حسابی در شبکه‌های اجتماعی مورد بحث قرار گرفت. او مدرک کارشناسی‌ارشد مطالعات خاورمیانه دارد و گوینده شبکه خبر و همچنین خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بوده است.

انتصاب این جوان ۲۹ساله به سمتی که ارتباط مشخصی با مدرک تحصیلی یا سابقه حرفه‌ای‌اش ندارد، مورد سوال کاربران شبکه‌های اجتماعی واقع شد و بسیاری معتقد بودند وی با سابقه خبرنگاری، باید به عنوان مشاور رسانه‌ای منصوب شود، نه مشاور امور بانوان.

بحران کله‌پاچه‌ای!

شنیده شد که کمبود دام نه‌تنها قیمت گوشت را جهشی بالا برده است که نرخ هر دست کله‌پاچه در برخی نقاط تهران به ۲۰۰‌هزار تومان هم رسیده است و همین موضوع موجب شده است که بسیاری از طباخی‌های تهران شیفت ناهار و شامشان را تعطیل کرده و به صبحانه بسنده کنند.

حالا کمبود کله‌پاچه موجب شده است که قاچاقچیان رو به قاچاق عجیب کله‌پاچه بیاورند و از آن طرف مشتری‌های ارزان‌ترین اقلام کله‌پاچه‌فروشی‌ها یعنی سیرابی و شیردان بیشتر از گذشته شود.

داماد خاتمی یا برادر عروس نوبخت؟

شنیده شد که وحید ایمانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اخبار انتصاب داماد آیت‌ا... خاتمی امام جمعه موقت تهران ، در حساب توئیتر خود نوشت: بعد از برنامه از آقای خاتمی پرسیدم علت واقعی انتصاب داماد شما در سازمان برنامه و بودجه چه بود؟ گفتند: داماد من برادرِ عروس آقای نوبخت است و این انتخاب هیچ ارتباطی به من ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    0 0
    فقط 2730 سلاح؟؟ این شاید یک صدم سلاحهای موجود در استان باشه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس