روزنامه همشهری امروز با انتشار سرمقاله ای ضمن رد انتخاب استراتژی مجازات عاملان ترور دانشمندان ایرانی با استفاده از توان اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی، شدیدا به ارائه دهندگان این راهکار انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق؛ ترور مصطفی احمدی روشن محقق و دانشمند هسته ای کشورمان در روز چهار شنبه هفته گذشته واکنش های متفاوتی را در پی داشت که البته تنها به محکوم کردن این عمل تروریستی ختم نشد.

دقیقا دو سال پیش دکتر مسعود علی محمدی یکی دیگر از دانشمندان هسته ای کشورمان نیز توسط تروریستی که بعدها با پخش اعترافات وی از صدا و سیما ارتباطش با سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی مشخص شد، با انفجار بمب به شهادت رسید و سال گذشته نیز دو تن از دانشمندان هسته ای ایران به نام های مجید شهریاری و فریدون عباسی مورد هجوم تروریست های قرار گرفتند که در این حرکت یکی از آنها شهید و دیگری هم اکنون رییس سازمان انرژی اتمی ایران است.

روند ترور دانشمندان علمی کشورمان در دو سال گذشته دقیقا از جایی شروع شد که یک مقام رژیم صهیونیستی و در ادامه آن مقامات آمریکایی اظهاراتی را مبنی بر ارائه راهکارهایی جز جنگ، برای توقف برنامه هسته ای ایران، انجام دادند.

اما نکته مورد نظر آنجاست که امروز پس از چند ترور متوالی، افکار عمومی از مسوولان انتظار دارند تا ضمن جلوگیری از ادامه این ترورها، حرکتی برای تلافی آن انجام شود.

در همین راستا برخی از مردم در مراسم تشییع پیکر شهید روشن خواستار مجازات عاملان این ترور شدند که پس از 4 ترور پی در پی  در جای خود خواسته ای بحق به نظر می رسد.

رهبر انقلاب نیز در پیامی که به مناسبت شهادت این دانشمند هسته ای صادر کردند ضمن بزدلانه خواندن این حرکت مذبوهانه بر مجازات عاملان این تحرکات تاکید کرده و فرمودند: از مجازات مرتكبان این جنایت و عاملان پشت صحنه‌ آن هم هرگز چشم‌پوشی نخواهیم كرد. 

حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان و با توجه به مطالبه عمومی برای مجازات عاملان و آمران این ترورها به توانایی اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران اشاره، آورده است:"برای سیستم اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران که طی 32 سال گذشته در جنگی تمام عیار با تمام سرویس های اطلاعاتی و امنیتی دشمن کارآزموده شده و تجربیات فراوان  پیچیده ای اندوخته است، ترور نظامیان و مقامات اسرائیلی به آسانی امکان پذیر نیست."

این موضوع و انتخاب استراتژی ترور در مقابل ترور ( نه ترور در برابر هر تهدیدی) شبیه به استراتژی " موشک جواب موشک" است که در برابر تجاوز رژیم بعث عراق و موشک باران شهرهای مسکونی ایران، توسط مسوولان برگزیده و مورد حمایت مردمی نیز قرار گرفت.

انتخاب این تئوری و استراتژی توسط مسوولان ایران آنهم برای مجازات قاتلان دانشمندان جمهوری اسلامی ایران که توسط عوامل رژیم صهیونیستی (بنابر اعترافات صریح جمالی فشی، که توسط موساد آموزش دیده بود) به شهادت رسیده اند شاید به دغدغه ای عمومی تبدیل نشده باشد ولی در صورت انجام مورد حمایت قرار خواهد گرفت، چون به هر صورت این عمل در مواجهه و مقابله به مثل با ترور دشمن انجام شده است.

در همین حال روزنامه همشهری امروز به قلم حسین قربانزاده با عنوان « تز نامردها » به نقد این تئوری ( ترور در برابر ترور) پرداخته و آنرا خارج از قاعده و چهارچوب اسلامی و انسانی معرفی کرده است.

سرمقاله صبح روزنامه همشهری، ارگان وابسته به شهردار تهران با اشاره به ماجرای حضرت مسلم و عبیدالله ابن زیاد و عدم ترور ابن زیاد توسط ایشان در خانه هانی ابن عروه، این ماجرا را مصداق مردود بودن گزینه ترور درباره دشمنان معرفی می کند.

این سرمقاله در ادامه نیز شریعتمداری را به بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ارجاع می دهد. سخنانی که در محکومیت ترور مردم و اندیشمندان ایران اسلامی توسط عیادی استکبار اشاره دارد. در بخش هایی از سخنان رهبر انقلاب که در سرمقاله روزنامه همشهری منتشر شده؛ آمده: " کسی به ترور متوسل می شود که منطق ندارد، فکرو اندیشه ماست که به همه جا می رود و دلها را متحول می کند. دولت های غربی از ترسشان اجازه نمی دهندکه افکار ما در غرب منتشر شود." نگارنده این مقاله در انتها نیز اسلام را دین دهم محرم می خواند نه یازده سپتامبر! 

باید دید مطالب و دیدگاه هایی که سرمقاله روزنامه همشهری برای رد ترور دشمنان جمهوری اسلامی آورده، تا چه حد با مجازات عاملان و آمران پشت پرده این جنایات ارتباط دارد و آیا می توان گزینه مجازات کسانی که مردم بی گناه را می کشند به ترور مخفیانه (که توسط دشمنان کشورمان انجام می شود) مقایسه کرد.

نکته بعدی این که با توجه به اعترافات صریح مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا مبنی بر دست داشتن موساد در ترور دانشمندان هسته ای ایران به منظور جلوگیری از پیشرفت هرچه بیشتر کشورمان، باید دید مخالفان طرح مجازات عاملان این ترور با چه روشی و چگونه امکان پذیر خواهد بود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس