کد خبر 921805
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
فردوسی‌پور نمایه

در سال های گذشته همه باید برای بررسی وقایع فوتبال ایران، یک هفته در انتظار پخش برنامه ۹۰ لحظه شماری می کردند اما این روزها با شروع هر مسابقه ای، گزارش های داوری و کارشناسی در تلفن های همراه موجود است.

به گزارش مشرق، محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال به نکته روز و قابل بحث رسانه های ایران اشاره کرده است؛ او می گوید ۹۰ به عنوان یکی از پرمخاطب ترین برنامه های تلویزیون در سال های قبل، بخشی از بینندگانش را از دست داده است.

بیشتر بخوانید:

آقای فردوسی‌پور! چه کسی دوقطبی در فوتبال را ایجاد کرد؟

دادکان دلیل رخ دادن این اتفاق را قهر و آشتی های فردوسی پور و فقدان اختیار و آزادی عمل این مجری تلویزیون می داند اما واقعیت ماجرا چیست؟

فردوسی پور حتی اگر دچار پدیده قهر و آشتی با شبکه ۳ نمی شد آیا اوضاع برنامه اش بهتر از این بود؟

ماجرا درست از جایی آغاز می شود که علاقه مردم به شبکه های اجتماعی تبدیل به یک موضع فراگیر شده است. برنامه های تلویزیونی این روزها در هر زمینه ای ساخته می شوند اما تاثیرگذاری آنها از طریق پخش زنده یا ضبط شده نیست؛ مردم سکانس هایی بعضا مثله شده از چنین برنامه هایی را در شبکه هایی اجتماعی تماشا می کنند و همین اندازه هم ظاهرا برای آنها کافی است!

درست مثل همان برنامه معروفی که با حضور مسعود فراستی جنجالی شد؛ برنامه ای که مخاطبانش را در اینستاگرام پیدا کرد و سر و صدایش در شبکه های اجتماعی به گوش رسید.
در سال های گذشته همه باید برای بررسی وقایع فوتبال ایران، یک هفته در انتظار پخش برنامه ۹۰ لحظه شماری می کردند اما این روزها همزمان با شروع هر مسابقه ای، عکس ها، تحلیل ها و گزارش های داوری و کارشناسی در تلفن های هوشمند دست به دست می چرخند.

طبیعی است ۹۰ در تلویزیون تاثیرگذاری سابق را ندارد و بخشی از مخاطبان پر و پا قرصی که تا ۲ صبح برای تماشای آن عطش داشتند، به سمت شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های تلفن همراه سرازیر شده اند.

پخش زنده ۹۰، بینندگانش را از دست داده است چرا که این روزها مردم برای دیدن اتفاقات زنده و تازه، نیازی ندارند تلویزیون ها را روشن کنند و ساعت ها در انتظار پخش یک برنامه بمانند.
این گونه است که حتی تلویزیون در رقابت نابرابر با اینترنت، مونوپل سابقش را از دست داده و حتی بازنده شده است؛ این اتفاق حتی می تواند در مورد برنامه ۹۰ هم صادق باشد که بخشی از سر و صدایی که از آن بلند می شود به دلیل بازپخش لحظات خاص آن در اینستاگرام است...

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پویا IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    4 2
    ارزش دیدن نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس