کد خبر 921743
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
فرانسه در انتظار ششمین شنبه سیاه/ احتمال برقراری وضعیت اضطراری

معترضان به سیاست های اقتصادی دولت فرانسه قصد دارند امروز شنبه نیز اعتراضات خود را پیگیری کنند.

به گزارش مشرق، به نقل از آسوشیتدپرس، اعتراضات فرانسه که به جنبش جلیقه زردها معروف شده وارد هفتممین هفته خود شده و معترضین قصد دارند امروز ششمین شنبه سیاه را در این کشور برگزار کنند.

«ژان ژاک برو» فرماندار منطقه ایولین اعلام کرد درست در مقابل کاخ ورسای در حدود بیست کیلومتری جنوب غرب پاریس، که هر سال میلیون‌ها گردشگر از آنجا بازدید می‌کنند، انتظار می‌رود افراد زیادی برای بیان مطالباتشان که بیشتر با کاهش قدرت خرید مرتبط است، تجمع کنند.

بیشتر بخوانید:

فرانسه برای سرکوب اعتراضات به سراغ گروهک منافقین رفت

روسیه یا آمریکا: جلیقه زردها را چه کسی به شانزه‌لیزه آورده است؟ +عکس

گاردین: جنبش جلیقه‌زردها همه جای اروپا هست

پیگیری اعتراضات جلیقه زردها در حالی است که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با نمایندگان اتحادیه های کارگری این کشور وعده هایی در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی داده است.

از سوی دیگر برخی رسانه ها از احتمال اعلام وضعیت اضطراری در فرانسه به دلیل اعتراضات و در پیش بودن تعطیلات سال نو میلادی خبر داده اند. هفته گذشته، حدود 69 هزار نفر از نیروهای امنیتی در سراسر فرانسه مستقر شده بودند. شمار نیروهای مستقر در پاریس هشت هزار نفر بود که خودروهای زرهی از آنها پشتیبانی به عمل می آوردند.

امروز در ششمین شنبه سیاه نیز این خودروهای زرهی در شهرهای تولوز و بوردو در جنوب غرب و «بوش دو رن» در جنوب و همچنین در پاریس در حالت آماده باش خواهند بود. در پایتخت فرانسه همه ایستگاه های مترو در خیابان شانزلیزه و همینطور ایستگاه «میرومسنیل» نزدیک وزارت کشور و کاخ الیزه تعطیل خواهند بود. اعتراضاتی نیز قرار است در شهرهای لیون، تولوز و اورلئان و بروتانی برگزار شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس