یو. اس. اس جان استنیس USS John C. Stennis

رسانه آمریکایی از حرکت نخستین ناو هواپیمابر آمریکایی به سمت خلیج فارس بعد از خروج دولت «ترامپ» از برجام خبر داد.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی جمعه گزارش داده ناو هواپیمابر «یو. اس. اس جان استنیس» روز جمعه وارد خلیج فارس شد تا به طولانی‌ترین دوران غیبت ناوگان دریایی آمریکا پایان دهد. 

 خبرگزاری «آسوشیتدپرس» غروب جمعه  نوشت که حضور ناو هواپیمابر یو. اس. اس جان استنیس در منطقه، اولین مورد در نوع خود بعد از خروج آمریکا از برجام است. این ناو بعد از غیبتی ۸ ماهه وارد منطقه می‌شود که طولانی‌ترین غیبت منطقه‌ای برای ناوگان دریایی آمریکا بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به شمار می‌رود. 

رسانه آمریکایی مدعی شد ۳۰ فروند از قایق‌های ایران ناو آمریکایی و ناوگروه همراه آن را تعقیب کردند. یکی از قایق‌ها پهپادی را برای فیلمبرداری از شناورهای آمریکا پرتاب کرد. 

 این تحرکات در حالی صورت می‌گیرد که وبگاه رسمی نیروی دریایی آمریکا نیز با بیان این که این ناو هواپیمابر تا صبح پنجشنبه در «دریای عرب» حضور داشته، اعلام کرد که تمرکز نخست ماموریت این ناوهواپیمابر «افغانستان» و نه «سوریه» و تامین امنیت دریایی است.

پیشتر نیز روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی گزارش  کرده بود که  تا چندی دیگر این   ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس مستقر می‌شود تا به طولانی‌ترین غیبت دو دهه اخیر ناوهای هواپیمابر این کشور در  منطقه پایان دهد.

در حالی که در ده‌های گذشته حضور ناوهای هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس به امری دائمی بدل شده بود، امسال پس از آنکه ناو «یو. اس. اس تئودور روزولت» منطقه را ترک کرد، واشنگتن ناو جایگزینی به خلیج فارس اعزام نکرد. پنتاگون این اقدام را بخشی از برنامه خود برای افزایش «انعطاف‌پذیری» و «پیش‌بینی ناپذیری» نیروی دریایی توصیف کرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    4 6
    برجام سایه جنگ رو از سر مملکت دور کرد و ناوهای امریکایی رو از منطقه فراری داد و بعد از برهم خوردن برجام باز سایه جنگ برگشت و ناوگان امریکایی به سمت خلیج فارس سرلزیر شدن. سیبل بزرگ اومد به سرهنگ هاتون بگید اگه میتونن مثل بزنن.کاری که مذاکره مرد رو چند تا موشک میتونه انجام بده بدون تبعات؟
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    9 8
    امریکا در خلیج فارس دفن خواهد شد به یاری خدا
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
      10 1
      تا تنگه جبل الطارق هست براشون زحمتی نیست ماییم ک باید بووودوووییییم تا امثال یمن رو جور کنیم
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    6 5
    امیدوارم که کارشناسان نظامی ما با توجه به خروج نیروهای آمریکا از افغانستان و سوریه و ورود این ناو تحلیل‌ها و حدسهای درستی در خصوص حرکت بعدی آمریکا داشته باشند تا پیشاپیش دست آمریکایی‌ها و دشمنان را بسته باشیم. و مکرو مکرالله والله خیرالماکرین
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    4 9
    مرگ بر آمریکا . آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. ان شاء الله روزی را میبینم که گوشت تن سربازان آمریکایی زیر دندانهای کوسه های خلیج فارس تکه پاره میشود.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    4 7
    تموم شد اون موقع که ناو می فرستادند جهان می ترسید. یه موشک قدر، کل باند این ناو رو شخم می زند.
  • سید رضا IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    1 2
    تو جنگ های امروزی ؛ ناو هواپیمابر دیگه یه برگ برنده نیست ! بلکه خودش یه هدف بزرگ کم تحرکه !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس