طلبه

۶۰ نفر از طلاب چهارشنبه شب (۲۸ آذر) رفت و روب سطح شهر گناباد را بر عهده گرفتند تا پاکبانان یک روز استراحت داشته باشند.

به گزارش مشرق، شاید باور این که هر شب ساعت 12 شروع به کار کنید تا 7 صبح برای شما سخت باشد ولی باید هر روز و در هر شرایط جوی به کارت ادامه بدی تا زیبایی را برای مردم به ارمغان بیاورید.

شغل‌های زیادی هستند که شیفت شب دارند ولی کار پاکبان‌ها به صورت مستقیم به رفتار ما مرتبط می‌شود هر چه ما بیشتر زباله بریزیم آن‌ها بیشتر باید کار کنند ولی در ساعتی که همه خواب هستیم آن‌ها کار می‌کنند و از چشم ما پوشیده است و صبح شهر را تمیز می‌بینیم.

ولی این بار طلاب و روحانیون گناباد تصمیم گرفتن یک شب به پاکبانان این شهر استراحت دهند و آنها کار نظافت شهر را برعهده بگیرند.

ببینید:

مردم کار ما را نمی بینند

مهدی یکی از پاکبانان گنابادی اظهار داشت: زمانی که ما کار می‌کنیم مردم خواب هستند و سختی کار ما را نمی‌بینند و در شب‌های سرد ما باید برای یک زباله بر روی زمین خم و راست شویم.

وی ادامه داد: اگر مردم خودشان در جمع آوری زباله ها نقش داشته باشند خواهند دید که کار سختی است و دوباره آشغال نخواهند ریخت.

حامد یکی دیگر از پاکبان‌های گنابادی نیز اظهار داشت: ما هم خانواده داریم و دوست داریم در کنار آنها باشیم. دختر خردسالی دارم که دوست داشت یک صبح که از خواب پا می‌شود من باشم و صبح بخیر بگوید ولی به دلیل نوع کار ما در خانه نیستم و امروز روحانیون کمک کردند تا یک شب را در کنار خانواده خودمان باشیم.

مردم در جمع آوری زباله‌ها باید نقش داشته باشند

بشیر علیزاده یکی از طلاب شرکت کننده در این طرح گفت: ما این کار را برای دلمان و شاد کردن خانواده پاکبان‌ها انجام دادیم و از سویی نوع کار آن‌ها را بیشتر احساس کنیم.

وی ادامه داد: نظافت در اسلام توصیه شده ولی این ما هستیم که باید آن را رعایت کنیم، برای نظافت شهرمان نمی‌خواهد کار بزرگی انجام دهیم همین قدر که جلوی منزل خودمان را تمیز نگهداریم و یا یک زباله را از روی زمین برداریم خودش کمک بزرگی به پاکبانان است.

کاظم ایرانی، طلبه‌ای که در این طرح شرکت داشت در رابطه با حس پاکبان بودن گفت: به نظر من این عزیزان چون دیده نمی‌شوند و در تاریکی شب و زمانی که همه ما خواب هستیم کار می‌کنند جایگاه ویژه تری دارند بسیاری از آنها در این مدت و در زمان کار با خدای خود راز و نیاز می‌کنند در دل شب که بسیار جالب است.

وی ادامه داد: ما یک شب به این کار مشغول هستیم ولی آنها در طول سال این کار را انجام می‌دهند و با سختی آن روبه رو هستند اگر مردم فقط یکبار اقدام به کار پاکبانی کنند شاهد تغییر شگرفی در نگاه آنها به پاکبان و تمیزی شهر خواهند داشت.

تبلیغ بهتری انجام میدهیم

حجت الاسلام حسین امامی مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد که خود در این طرح شرکت داشت در گناباد گفت: کار پاکبان‌ها دیده نمی‌شود ولی کار ما دیده می‌شود.

وی ادامه داد: این کار می‌تواند یک حرکت نمادین باشد تا سایر اقشار نیز در این طرح شرکت کنند و در هفته‌ یک شب را به پاکبانان استراحت دهند.

مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد خاطرنشان کرد: کار ما تبلیغ است و برای این که بهتر بتوانیم تبلیغ کنیم و مردم را به تمیزی شهر توصیه کنیم تا درک بهتری داشته باشند در این طرح شرکت کرده‌ایم.

امامی افزود: ما کار را برای خدا انجام داده‌ایم ولی هر زباله‌ایی که می‌ریزیم کار این عزیزان چندین برابر می‌شود و باید ساعت بیشتری را از خانواده دور باشند.

ارتقای فرهنگ مشارکت با حرکت روحانیون

مهران حسین زاده شهردار گناباد نیز که در ساعت یک بامداد همراه طلاب و روحانیون در این طرح بود در گناباد گفت:در این طرح طلاب و روحانیون به پیک‌های پاکی این شهر یک شب را استراحت هدیه کرده‌اند که این کار تاثیر زیادی بر روی فرهنگ شهرمان خواهد گذاشت.

وی افزود: حرکت روحانیون گناباد ارتقای فرهنگ مشارکت را در گناباد و چه بسا در کشور شاهد خواهد بود و فرهنگ شهروندی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

شهردار گناباد اظهار امیدواری کرد: اقشار دیگر نیز در این گونه طرح‌ها شرکت کنند تا شاهد شهر تمیز و سالم برای خود شهروندان باشیم.

شاید در کشور تنها مسئولی که خودش اقدام به رفت و روب شهر کرد شهید باکری بود که در نیمه‌های شب همراه با پاکبانان کار می‌کرد و حالا بعد از سال‌ها طلاب و روحانیون گناباد دوباره نام و یاد شهید باکری را با این حرکت خود زنده کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    26 0
    درود بر اینگونه طلاب
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    25 24
    مگه این طلاب می تونن کارکنن
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      14 12
      نه فقط شما ...
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      6 3
      مثبت اشتباه منفی
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    21 3
    خدا اجرشون بده
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    8 6
    البته لباس روحانیت رو ... عزیزان همان لباس معمولی یا لباس کاری پاکبانان بپوشند و ...
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    5 0
    احسنت
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    0 0
    کار بسیار زیبایی بود. احسنت
  • محسن IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    0 0
    کارتون درسته ولی میخوام بدونم واسه چی با لباس روحانیت...بنظرتون دلیلش چیه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس