کد خبر 921241
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

به گزارش مشرق، عزت الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما درباره حضور و سخنرانی در نشست فرماندهان یگان ویژه ناجا، در اینستاگرام نوشت:

امروز در نشست فرماندهان یگان ویژه ناجا سخنرانی داشتم.

یگان ویژه نقش مهمی در حفظ و برقراری نظم عمومی و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه دارد.

این یگان در اصطلاح نظامی «رده‌ی احتیاط» نامیده می‌شود. یعنی پشتیبانی مأموریتی نسبت به تمام مأموریت‌های ناجا. لذا از تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موردنیاز برخوردار است.

مأموریت‌های خاص مانند کنترل اجتماعات، مقابله با اغتشاش، مقابله با تروریسم و گروگان‌گیری، جنگ شهری، مردم یاری به ویژه در حوادث و بلایا مثل سیل و زلزله ، بر عهده‌ی آنان است.

برای ایفای نقش «واکنش سریع» ، توانمندی‌هایی چون چتربازی، راپل، غواصی، تیراندازی دقیق، رانندگی و موتورسواری ویژه و حرفه‌ای و عملیات شهری و جاده‌ای را در بالاترین سطح در خود فراهم کرده‌اند.

در سالهای اخیر از تجهیزات بسیار مؤثر و خوبی هم بهره مند شده‌اند که بخش عمده‌ی آن تولید داخلی است.

امروز از مصاحبت با این عزیزان، به ویژه سردار کرمی فرمانده یگان، سردار جان نثاری جانشین و حاج آقا تقی‌لو رئیس محترم نمایندگی رهبری در یگان بهره بردم.

***پی نوشت***

در مورد اهمیت افکار عمومی نسبت به مأموریت‌های آنان نکاتی را بر اساس تجربه مطلع کردم.

معتقدم یگان ویژه در عین اقتدار، «مظلوم» است. دشمن تلاش می‌کند با ثبت برخی تصاویر عملیاتی آنان، با زیرکی و مونتاژ فریبکارانه آنان را مقابل مردم نشان دهد.

در حالی که پلیس فرانسه با وحشیانه ترین روشها با معترضین برخورد می‌کند، هنوز عکس هایی از حوادث 78 و 88 بعنوان پس زمینه برنامه‌های خبری شبکه‌های بیگانه قرار دارد!

بر و بچه‌های «یگان ویژه» جوان، حزب اللهی، انقلابی ، شجاع و فداکار هستند. دم همه‌شان گرم!

اگر یک لحظه، دشمن تصور کند که چنین نیروی مقتدری برای حفظ امنیت مردم وجود ندارد، چه بدمستی‌ها که از خود نشان نمی‌دهد. مجدداً به آنان متذکر شدم که «علیکم به افکار عمومی»!

خوشبختانه خود آنان به خوبی از «سرمایه اجتماعی»شان اطلاع دارند. لذا بر اساس مدل‌های استاندارد، تلاش‌ می‌کنند تا خوش‌بینی مردم را حفظ و ارتقاء دهند.

سردار مطهرنژاد فرمانده یگان تهران بزرگ، در جریان اغتشاشات بازار تهران، از فردی که مضروب شده، عذرخواهی می‌کند و می‌گوید: «ببخش»! صورت خود را جلو می‌برد و می‌گوید اگر ناراحتی تلافی کن!... همینه!! اقتدار و تواضع ، دو سلاح کارآمد و مؤثر یگان ویژه جمهوری اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    32 22
    بازنشسته نمیشی ؟
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    14 6
    جالب بود.
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    22 18
    این آقا سمتش چیه که میره اینور اونور تریبون داره و سخن راااانی میکنه ؟ رئیس سابق صدا سیمام منزلتی داره برا خودشا !
  • د IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    24 20
    منم نه میلیون حقوق میگرفتم از این تجهیزات تعریف میکردم
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      9 6
      ای بابا سبزی فروش محل ما با گاری روزی 500 کیلو سبزی میاره میفروشه 4000 تومان در هر کیلو 500 تومان هم بخوره ببین در ماه چقدر میشه دیگه به نه تومان کسی که سالها بزرگترین رسانه کشور را مدیریت کرده گیر نده
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    5 2
    میخواد رئیس جمهور بشه
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    4 3
    افرین ضرغامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس