کد خبر 921155
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
العین

یکی از سه رقیب استقلال در گروه مرگ آسیا توانست حماسه ای بزرگ در ورزشگاه هزابن زاید خلق و طعم صعود به فینال جام باشگاه های جهان را بچشد.

به گزارش مشرق، اولین بازی نیمه نهایی جام باشگاه های جهان میان قهرمان پرسروصدای لیبرتادوس یعنی ریورپلاته و میزبان بازی ها از امارات یعنی العین در ورزشگاه مملو از جمعیت هزاء بن زاید برگزار شد. قبل از بازی کمتر طرفدار بنفش های العین امید داشتند تا تیم محبوب شهر بتواند از سد قهرمان آرژانتینی بگذرد اما وقتی بازی آغاز شد و مارکوس برگ سوئدی در سومین دقیقه بازی گل دیدنی به ثبت رساند، ورق برگشت و همه چیز از وقوع یک اتفاق بزرگ حکایت داشت.
بیشتر بخوانید:

شیوخ متمول شهر العین برای دومین سال متوالی طعم میزبانی جام باشگاه های جهان را می چشیدند از همین رو برای موفقیت در این رقابت ها هر تلاشی نیاز بود در دستور کار قرار دادند که آخرین تلاش آنها خرید مهاجمی سرشناس و پرسابقه به نام دومبیا از کشور مالی و باشگاه فرانسوی بود. خریدی که بیشتر از 7 میلیون یورو هزینه روی دست بنفش ها گذاشت تا در کنار مارکوس برگ سوئدی، حسین الشهات مصری و کایو برزیلی مربع ویرانگری را در خط حمله تشکیل بدهند.

حماسه بزرگ با رهبران جادوگر

روزنامه الاتحاد امروز در گزارشی از حماسه بزرگ هزاء بن زاید نوشت:« حماسه به دست"رهبران جادوگر"خلق شد تا العین به اولین تیم عربی حاضر در فینال جام باشگاه های جهان لقب بگیرد. لحظه ای که باعث شد تا صفحه ای جدید در تاریخ فوتبال جهان خلق و همگان را مات و مبهوت خود کند چون العین سزاوارانه بدون ترس از تیمی مثل ریورپلاته که به تازگی قهرمان لیبرتادورس شده بود، راهی فینال جام باشگاه های جهان شد».

تاکتیک هوشمندانه مامیچ علیه ریورپلاته

در این گزارش آمده است:«زوران مامیچ با آرامش کامل و تدابیری هوشمندانه با چیدمان 1-2-3-4 توانست فشار حاکم بر بازی و رویارویی با حریف آرژانتینی را به حداقل برساند. ورود بدون تردید به روزنه های موجود برای گلزنی به رقیب همین طور اعتماد به نفس بالا در بین تک تک شاگردان مربی کروات همگی دست به دست هم دادند تا محاسبات تاکتیکی مامیچ یکی پس از دیگری درست از آب دربیاید. به خصوص بعد از گل دقیقه سوم مارکوس برگ که معادلات را کاملا تغییر داد گرچه در فاصله چند دقیقه این برتری جای خود را به شکست داد اما همان شروع توفانی نشان داد که العینی ها توان گلزنی دوباره به قهرمان آمریکای جنوبی را دارند».

از گلزنی کایو تا ناکامی الشحات مقابل VAR

شروع نیمه دوم را می توان کلیدی ترین صحنه های بازی دانست چون کایو برزیلی که پیش از این نمایش او برابر استقلال ایران را به چشم دیدیم دوباره به فرشته نجات بنفش ها تبدیل شد تا با گل دیدنی خود نتیجه 2-2 را رقم بزند. نتیجه ای که با وجود تلاش های دو تیم به خصوص ریورپلاته تا پایان 120 دقیقه پابرجا ماند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. الاتحاد در گزارش خود از گل آفساید حسین الشهات همین طور دخالت کمک داور ویدئویی VAR نیز به عنوان یکی دیگر از لحظات احساسی این بازی بزرگ نام برد.

خالد عیسی برگ برنده العین

اما برگ برنده میزبان اماراتی برای عبور از سد قهرمان لیبرتادورس بازیکنی بود که کمتر کسی تصور می کرد چنین درخششی از خود نشان بدهد. خالد عیسی گلر اول العین و تیم ملی امارات ستاره بی چون چرای بنفش ها بود چون نه تنها بارها حملات خطرناک ریورپلاته را مهار کرد بلکه در ضیافت پنالتی ها بهتر از هر بازیکن دیگری عمل کرد تا سیو دیدنی او روی پنجمین ضربه پنالتی ریورپلاته سرنوشت متفاوتی برای مسافر فینال جام باشگاه های جهان رقم بزند.

سالگادو؛ گل الشحات درست بود

میشل سالگادو ستاره سابق رئال مادرید و اسپانیا در توصیف اتفاقات بازی نیمه نهایی جام باشگاه های جهان علیه تصمیم داور و VAR صحبت کرد و گفت:« برنده این بازی می توانست قبل از وقت اضافه و ضیافت پنالتی ها مشخص شود چون تصاویر کاملا مشهود بود که گل حسین الشهات به ریورپلاته کاملا سالم بود و نمی توانست آفساید باشد اما تصمیم داور و کمک ویدئویی ثابت کرد که درصد خطاها در سیستم VAR هم خیلی بالاست». سالگادو با ابراز شگفتی از پیشرفت العین در یک سال گذشته به نحوی جانبداری خود از رئال مادرید را نشان داد و مدعی شد با فینالیست شدن میزبان اماراتی حالا طرفداران مادریدی اضطراب کمتری برای قهرمانی و برگزاری جشن خواهند داشت.

رنگ بندی جالب در هزاء بن زاید

نزدیک به 35 هزار نفر تماشاگر سکوهای ورزشگاه زیبای العین را پر کرده بودند آن هم با رنگ بندی جالب توجه که بیشتر به بنفش می زد تا سرخ و سفید مشهور ریورپلاته. نکته جالب به کنار هم نشستن طرفداران العین و ریورپلاته برمی گشت که به نوشته الاتحاد نشان از احترام همه مردم جهان به زیبایی های فوتبال برمی گشت. تصاویر تلویزیونی منتشر شده از حواشی این بازی نشان داد که سیل عظیم طرفداران آرژانتینی تمام برنامه های میزبان برای اجرای طرح موزائیکی را به هم ریخته بود.

رقیب استقلال در انتظار کهکشانی های رئال

زوران مامیچ و شاگردانش که تا دو ماه دیگر باید در لیگ قهرمانان آسیا یک بار دیگر مقابل استقلال ایران قرار بگیرند با چشیدن طعم فینالیست شدن در جام باشگاه های جهان در انتظار مصاف امشب قهرمان آسیا با قهرمان اروپا هستند. جدالی که انتظار می رود رئال مادرید بتواند به راحتی از سد کاشیما آنتلرز عبور کند تا در فینال شنبه آینده رقیب العین لقب بگیرد.

زاک نگران ملی پوشان العین

حضور بیش از شش بازیکن دعوت شده به تیم ملی امارات در اردوی العین باعث شد تا رسانه های این کشور از نگرانی های آلبرتو زاکه رونی خبر بدهند. روباه پیر ایتالیایی که باید تا چند روز دیگر در جام ملت های آسیا رویاهای میزبان را جامه عمل بپوشاند با طولانی شدن بازی های العین در جام باشگاه های جهان سخت نگران وضعیت شش ملی پوش کلیدی امارات در العین است. فدراسیون فوتبال امارات که قصد دارد در روز فینال زمینه حضور تمام اعضای تیم ملی در ورزشگاه هزاء بن زاید را فراهم کند تا از نزدیک فینال را تماشا کنند تا دو هفته دیگر باید با ملی پوشان خسته و فرسوده العین در جام ملت های آسیا به میدان رفته و دیدار افتتاحیه برابر بحرین را در همین ورزشگاه برگزار کند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    1 1
    خدا به داد ششتقلال و کیسه ایی ها برسه ...دوباره شیشتایی نکنه ششتقلال و صلوات
  • لنگی بی ستاره NL ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    11 0
    استقلال با بهترین تیمهای اسیا همگروه میشه و به عنوان تیم اول صعود میکنه و لنگیای خوشانس هم با خوشانسی صعود میکنن. پرسپولیس تو سالهای اخیر باختهای پرگل 4 تا و 5 تا گل در برابر تیمهایی مثل الغرافه و الهلال و الاتحاد عربستان داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس