کد خبر 921044
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
ترامپ از تعطیلی دولت آمریکا عقب نشینی کرد

رئیس جمهور آمریکا در یک عقب نشینی آشکار از درخواست خود برای اختصاص ۵ میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی مکزیک منصرف شده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، کاخ سفید روز سه شنبه درخواست خود مبنی بر اختصاص منابع مالی 5 میلیارد دلاری برای احداث دیوار مرزی مکزیک را بازپس گرفته است که این اقدام نشانگر یک عقب نشینی آشکار از سوی دونالد ترامپ از مواضع قبلی خود است.

امتیازی که ترامپ داده است، مسیر لازم را برای نمایندگان هموار می کند تا به یک توافق نهایی دست یافته و مانع از تعطیلی دولت آمریکا شود.

بیشتر بخوانید:

این در شرایطی است که دموکرات ها طی هفته های آینده کنترل مجلس نمایندگان را در دست خواهند گرفت و ترامپ با چالش های سخت و تازه ای روبرو خواهد شد.

علی رغم انصراف ترامپ از موضع قبلی خود درباره ساخت دیوار مکزیک، رهبران دموکرات و جمهوریخواه هنوز باید بر سر جزئیات توافق احتمالی مذاکرات سخت و طاقت فرسایی داشته باشند.

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفت: مطمئن هستم که می توانیم مانع از تعطیلی بخشی از فعالیت های دولت آمریکا شویم.

منابع مالی لازم برای 25 درصد فعالیت های دولت آمریکا تا روز شنبه به پایان خواهد رسید.

وی افزود: تصور می کنم تعطیلی دولت در شرایط کنونی یک گزینه خوب و مناسب نباشد. ما قبلا در این مسیر قرار گرفته ایم ولی معتقد نیستم که بار دیگر در این مسیر قرار خواهیم گرفت. نمایندگان هر دو حزب از عدم تعطیلی دولت در شرایط کنونی حمایت می کنند.

سارا هاکبی ساندرز سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: ما خواستار تعطیلی دولت نیستیم.

این در شرایطی است که ترامپ هفته گذشته رسما اعلام کرده بود که از اینکه به خاطر حمایت از اختصاص 5 میلیارد دلار بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مکزیک، دولت به تعطیلی کشانده شود، احساس غرور خواهد کرد. این مساله موجب تقویت موضع مذاکراتی دموکرات ها شده است.

به نظر می رسد ترامپ فاقد حمایت افکار عمومی نیز باشد. نظرسنجی ان پی آر-پی بی اس نشان می دهد که 57 درصد شهروندان آمریکایی خواستار آن هستند که رئیس جمهور مانع از تعطیلی دولت شود و بر سر احداث دیوار مرزی با مکزیک با سناتورها به سازش و مصالحه دست یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس